Дамян Дамянов- Ответ на ее...

"Я твой слепой случай,
ты же мой редкий жребий..."
...Боже, как благозвучно!
Сколько ехидства волшебного
ты в изящных строкАх собрала!
Как мудро и точно льется
от начала до края шутка,
с которой уж началА
идею совсем нешутливую.
Прости, не точно цитирую:
"я в твоей тЕни живу..."
Какая там тень? Нет солнца-
про тени ты мне рассказываешь.
Скажи уж прямо и точно:
"Я птицей была, а ты  - клеткой.
Свободной была, ты  - окОвами...
Крылья подрезал, закрыл
меня там ключом..."
Слова...
Легко их в рифмы сложить.
Настал мой черЕд. Слушай!
Была ты птицею - верно,
но в клетке - маленькой, душной
когда-то.(Только прошу тебя,
вспомни все точно как было!)
По воле твоей, не моей
влезла туда, божья птаха!
И всЕ же, клетка раз стАрая-
Я был, а ключ тот волшЕбный
скрипнул сначала в замкЕ
и кАнул... Но кАнул в тебе.
Да, ты "мой слепой случай"
и ты мне...Как бы...Эх, всЕ равно.
Тесно. Злобно и скучно.
Некуда деться...Поздно. А ключ?
Его взяли дети.

ДАМЯН ДАМЯНОВ-ОТГОВОР


Аз съм ти слепия случай,
ти си ми редкия жребий…“
… Боже, каква благозвучност!
Колко ехидно вълшебство
в изящните строфи си сбрала!
И колко и мъдро, и точно
се лее от край до начало
шегата, с която уж почваш:
нешеговита идея.
Прости ми, цитирам по памет:
„В твоята сянка живея…“
Сянка ли? То слънце няма —
за сенки ще ми разправяш.
По-вярно за да излезе,
кажи си го просто направо:
„Аз птица бях. Ти бе кафеза.
Аз бях свобода, ти — окова…
Крилата ми върза, заключи
вратата на клетката…“
                Слово
лесно в рими реди се.
Но мой ред е сега. И слушай!
Да, точно тъй — беше ти птица,
но във кафеза задушен,
някога — много те моля,
спомни си и точно, и всичко! —
по своя, а не — моя воля
ти влезе сама, божа птичко!
И все пак, щом клетката стара
бях аз, то ключът й вълшебен
първо изскърца в кофара,
а после потъна. Но в тебе.
Да, „Ти си ми слепият случай“
и си ми… Как бе?… Не е ли
все едно. Тясно. Зло. Скучно.
Но — няма как… Късно. А ключът?…
Нехайни деца са го взели…
 


Рецензии
На это произведение написаны 2 рецензии, здесь отображается последняя, остальные - в полном списке.