Третiй жмуток 19

Іван ФРАНКО
Третій жмуток 19

«Самовбійство – се трусість,
Се втека з борні,
ОшукАнськая крІда», -
Так скажуть мені.

Ах, панове! Про трусість
Мовчіть ви мені!
Чи ви нюхали порох
В життєвій війні?

Чи ви лоб свій розбили
О дійсности мур?
Чи вам звісно, як смачно
На гаках тортур?

«Самовбійство – се прОгріх,
Безправ»я і злість...»
Най вам слово Христове
На се відповість.

Як Христос по землі ще
Навчати ходив,
То зустрів чоловіка,
Що у шабас робив.

«Як се можна! Се прогріх!» -
Обурився хтось,
Та робітнику строго
Промовив Христос:

«Коли знаєш, що чиниш, -
Блаженний єси;
А не знаєш, що чиниш, -
Проклятий єси.

Коли знаєш, що чиниш, -
Закон твій – ти сам;
А не знаєш, що чиниш, -
Закон є твій пан».*

Для знаЮщих знання їх
Найвищий закон;
НезнаЮщі в законі
Най гнуться каркОм.

Чи я знаю, чи чиню,
Се знаю лиш я –
І такий, що мене зна
Ще ліпше, ніж я.

*Слів тих даремно шукати в Євангелії, та вони заховалися в однім старім грецькім рукописі. «Коли знаєш, що чиниш – блаженний єси, а коли не знаєш, що чиниш – проклятий єси, яко переступник закону». Високі і, несумнівно, автентичні христові слова! – І.Франко.


Рецензии