Кастраторката

  Добрата жена, издига мъжа на пиедестал, глупавата му слага рога, а злобната - го кастрирва.

 
 Понякога, неща, за които си разсъждавали и си се опитвал да ги разбереш, ти се изясняват в един миг. Разбира се има и такива, които никога не ще разбереш и единствената надежда е на има един такъв миг, като този, за който ще ви разкажа.
 
  Случайността ни събра. Бяхме седнали на едно кафене с Коко, когато покрай нас мина един наш съученик – Пламен, когото не бяхме виждали от няколко години. Разбира се, веднага го спряхме и поканихме на масата. Няма нищо по-хубаво от това да си побъбриш със старите си приятели на чашка кафе и да се информираш за най-новото, относно съдбите на бившите си съученици. Трябва да отбележа, че Коко беше ветеринарен лекар, а Пламен хуманен и то психолог. Винаги са били отличници, дори и в студентските си години, докато аз бях среден по успех, не ме приеха за студент и станах един обикновен писател, когото надали някога ще четат. Разговорите преминаваха от тема на тема, докато стигнахме до дилемата: жената от кого трябва да бъде лекувана: от ветеринарен лекар или от хуманен. Коко – ветеринарния се опитваше да ни убеди, че след като е възможно да излекува животно, което не може да му каже какво го боли, би било лесно да излекува, която и да е жена. Пламен, не се съгласяваше с него и дори стигна до там, да ни убеждава, че жената е по-добър лекар и от който и да е друг практикуващ лекар.
 
Останахме изненадани от това и за да ни убеди в правотата си, ето какво ни разказа той:
 
-Беше преди две години. Бях изпаднал в следобедна дрямка, когато на вратата на кабинета ми се почука. Нямах назначен час за психотерапия, но както знаете винаги съм готов с каквото мога да помогна на хората.
 
Поклатихме глава в знак на съгласие, защото Пламен си беше не само лекар, но най-вече Човек.
 
-На вратата се показа главата на един мой познат, когото веднага поканих. В първият миг помислих, че е объркал вратите, но той ми каза, че идва точно при мен – за помощ. Дори и тогава не си помислих, че е при мен като психолог, но се оказа, че идва точно за това. Попитах го, каква е причината и без заобиколки ми каза, че вече не получава нужната ерекция, независимо с коя жена си ляга. Дори и Анджелина Джоли да е – все тая. Започнах да го разпитвам, та да мога да намеря причината и от там, да знам как да я премахна като психотравма.
 
Познавах приятеля си като изключителен коцкар и любовчия. Не можеше да му устои нито едно момиче в гимназията, а и след нея.
 
-Коцето – изревахме и двамата едновременно с Коко.
 
-Съжалявам, момчета, но Хипократовият дълг не ми позволява да откривам тайните на пациентите ми и техните проблеми.
 
-Добре де, продължава!. И какво, Коцето изведнъж…?
 
-Не съм казал, че е той! –усмихваше се Пламен. – Но си мислете каквото си искате. Нека продължа! Целият проблем бил, след прекарани две нощи с една жена, няколко години по-млада от него.
 
-Само той ще да е! – бях напълно убеден и аз.
 
-Първата вечер, било нормално и тя си отишла щастлива от тях. Втората вечер обаче била малко нервна, но независимо от това, клиента ми твърдеше, че е показал всички мъжки достойнства и когато свършили и запалил цигара, тя изведнъж станала и започнала да се облича. Погледнал я учуден, но предположил, че просто иска да си ходи и решил да я изпрати. Тя обаче му казала, че ще че оправи сама и ще затвори вратата, след като излезе от апартамента. На излизане обаче, тя се обърнала към него и му казала:
 
-Мислех, че си лягам с мъж, а се оказва, че съм бил при немощен старец. Защо не се събереш с някоя баба, тя и без това нищо няма да усети, та поне да се топлите през зимата.
 
-Стига бе – възмути се Коко. –Дори да мразиш някого, не трябва така да се говори. Бая тъпа е била тая кучка.
 
-И поради каква причина е изрекла тези думи?
 
-Не знам. И клиента ми не знае. Предполага, че е научила, че е спал някога и със сестра й.
 
-Тоя, Коце бе, акъла няма да му дойде!
 
-И ето, след като ви разказах тази история, ще попитам Коко нещо: Ти какъв инструмент използваш за кастриране?
 
-Скалпел, разбира се.
 
-И аз. –Отвърна му Пламен. – А жените правят това само с две приказки. Е, кой е по-голям кастратор, ние или те!?
 

 
 


Рецензии