Слiдчий МУРу Екатерiнiчев

                Слідчий МУРу Екатерінічев.
         Це знову реальний випадок з мого життя. Слово «знову» не зовсім вірно відображає ситуацію, яка потребує уточнення. Я пишу «знову», тому що інший випадок, а саме, подорож в Асланбек-Шеріпова до цього моменту вже описаний і опубліковано, але цей, про який мова піде тут, відбувався в 1971 році, тобто на п'ять з половиною років раніше тієї моєї поїздки в гори тоді Чечено-Інгуської АРСР. Напевно серед відкрили і читають цю сторінку багато любителів детективів. Детектив це чи ні - судіть самі. Можу тільки сказати, що це - реальне життя, а життя - це така річ, яка охоплює всі аспекти буття, кримінальні в тому числі. Але почалося все з подій вельми далеких від детектива. Почалося все з історії моєї першої любові і, як буває найчастіше, безмовною, а якщо сказати точніше, потім безмовною, зів'ялою, не встигнувши розквітнути. Якби ця любов була абсолютно нерозділеного з самого початку, навряд чи вона могла б називатися любов'ю і удостоїлася б не більше уваги, ніж пролетіла повз муха або прогавкав далеко собака, давно б забулася і, звичайно, жодним чином не удостоїлася б увійти в мемуари.Я пишу «історія першої любові», просто щоб спочатку грубо приблизно вказати напрямок витоку подій, але головне тут не любов, а помилка, тому що любов була вдаваною. Її не було. Ця помилка досить поширена. Дуже багато наступають на ці граблі, тому ця історія дуже повчальна. Коли я усвідомив, через роки, в кого я так закохався, було сильне відчуття полегшення, як прийнято говорити «гора з плечей звалилася». І було дуже смішно і кумедно: дешеву фальшивку прийняв за діамант. Подумайте самі: хіба погано, якщо людина уявив, що з'їв бліду поганку, і життя тепер закінчена, але раптом дізнається, що це була всього-на-всього сироїжка? Ні, після цього життя здасться ще краща й більш насиченою, а трагедія перетвориться на щось смішне. Погано інше. Погано те, що коли людина суб'єктивно помилково вважає, що життя валиться, він може накоїти лиха, може стати небезпечним для самого себе, може стати жертвою обману, і взагалі: може статися все, що завгодно. У несприятливому соціальному середовищі, як Радянський Союз, наприклад, (та й сучасне те, що називають Росією, якщо і краще, то ненабагато) ймовірність великої біди для заблуканої душі різко зростає.У неї було (та й зараз воно є) поширене ім'я: Лена. Прізвище розкривати не буду. Світло-руда, з достатком веснянок на обличчі - саме такою вона мені подобалася. Жили ми в одному великому будинку в Москві, в ближньому Замоскворіччя: я на шостому поверсі в кімнаті з балконом, а її кімната з балконом поверхом вище. Почалося все в 1967 році, чотирма роками раніше, ніж мені довелося познайомитися з цим злощасним слідчим, у вельми ніжному віці, коли мені було 17, а їй - 15. Звичайно, сексуальний інстинкт давався взнаки і до цього, але я сприймав його, як щось другорядне, що не має великого значення. Так дивляться на яскраві сни, приснилися вночі: цікаво звичайно, але денна життя важливіше і заслуговує більшої уваги. Вона була першою, хто розбудив в мені чоловіка, хоча потім між нами так нічого й не сталося. Не сталося більше до моєї «вини». Я губився там, де треба було проявити активність, і назвати це наслідком виховання було б не зовсім вірним. Це було наслідком введення в оману, обману. Правду про дійсність впізнати було неможливо: кругом брехня і лицемірство. Найближчі люди брехали, брехали найчастіше тому, що самі були жертвами обману, ще тому що якщо уявити точну картину дійсності, довелося б назвати багато речей своїми іменами, а язик не повертався говорити таке, а іноді це була свідома брехня з уявними «благими намірами», щоб запобігти можливій біду або нехай безневинний вчинок, але наслідки якого раптом виявляться фатальними. Оболваненних сталінське покоління боялося чого треба і чого не треба було вже боятися в кінці шістдесятих.Досить буде навести один приклад: мені з свідомого дитинства, тобто з кінця п'ятдесятих вселялося, що така дія, як поцілувати дівчину, є тяжким для неї образою, і, якщо вона порядна, а не повія, то повинна розвернутися і вдарити по обличчю в відповідь. Доводилося чути й альтернативна думка від курців і матюгающіхся у шкільних туалетах суб'єктів, але подібні вчителя життя вселяли ще менше довіри. Брехня і перебільшення були надто помітні.Послухавши їх ради, не знаючи справжніх життєвих реалій, можна без вини заробити спробу згвалтування, і подібний бахвалящійся «секс-інструктор» буде потім над тобою ж сміятися.З висоти теперішнього знання дійсності, теперішнього життєвого досвіду я можу впевнено стверджувати, що действуй я тоді небоязкий, активніших, я б все від неї домігся, але і з цієї ж висоти теперішніх моїх знань я б вважав за краще нічого від неї не домагатися, а пошукати іншу , більш близьку за духом.Одна з великих Істин, яку мені вдалося дізнатися, це те, що кохання без взаємності НЕ ІСНУЄ. Якщо ви любите, але вам не відповідають, це означає, що всі достоїнства цієї людини вами ж вигадані. І якщо раптом вдасться добитися близькості, то будете неминуче розчаровані і самі побажаєте розійтися в різні боки. А поки об'єкт вашого зітхання недоступний, ви будете фантазувати, приписуючи йому або їй ті достоїнства і переваги, які й поруч-то з ним не стояли. Якщо ви обурюєтеся, чому вона на інших звертає увагу, а вас ігнорує, то це вже з вашого боку марнославство, і ніякої любові тут немає взагалі. Але якщо у вас прекрасна романтична натура, а він чи вона вас не помічають, то схаменіться: це - ілюзія. Ви думаєте, що там людина, але людини там немає. Це жалюгідне бездушне істота, мертвечина.Саме про таких людей Христос говорив: «Труни забарвлені, повні м'яса і кісток ...» Адже красиві привабливі форми можуть бути і у ляльки, але душі-то в ній немає.В одній зі своїх книг Герцен писав: «У тридцять років людина вмирає, а після живе тільки його тінь». Нарешті, мені виповнюється тридцять, але ніякого процесу вмирання я в собі не спостерігаю. У сорок років - я не змінився, я колишній, але ще більш досвідченими, ще сильніше у всіх сенсах. У п'ятдесят років - знову я колишній! Але все ж Герцен не брехав. Тут не вистачає маленької застереження: вмирає людина суспільства. Він вмирає не тоді, коли влаштовується на роботу і починає щодня висиджувати неважливо, в якій конторі, по вісім годин. Він помирає тоді, коли всі судження, думки навколишнього його колективу починає сприймати серйозно. Адже цілком можливо зовні «нормально» виглядати, говорити «правильні» слова, але в душі називати речі своїми іменами, дурнів вважати за дурнів, і це навіть забавно: шпигунської романтикою тхне. Але, на жаль, дуже мало хто знаходять цей вихід. Більшість те, що не скажуть і не зроблять на людях, то й не зроблять і не скажуть наодинці з собою, навіть у глухому лісі. Душа починає поступово вмирати. Неминучі й зовнішні фізіологічні зміни. Але така вже фізична матерія, що ці зміни відбуваються не відразу. Вона ще красиво виблискує очицями, вид жвавий і життєрадісний, всі риси правильні, а якщо в кіно зніматися, то тільки в ролі позитивного персонажа. Але отруйні насіння в душу вже могли бути посіяні. Це років через десять-п'ятнадцять ви побачите в ній або втомлену від життя тупу бабу, або підлу виробничу інтриганку-пліткарку, або алкоголічку, смердить перегаром. Це далеко не все: можливі варіанти довго перераховувати. Усі думають, що відштовхуючим людини робить вік. Немає. Відштовхуючим людина стає, коли все прекрасне, що є в його душі, кладеться в жертву на вівтар суспільства.Кінець березня 1968 року. Один з провулків недалеко від метро «Добринінський». Я спостерігав за нею. Вона щойно розлучилася зі своїми подругами. Я підходжу ззаду і голосом Фантомаса:-Привіт, Елен!-Боря, відвали!-Я все написав у листі. Що ти на це скажеш?-Ти мене питаєш, так чи ні. Я тобі відповідаю: ні!-Але 14 жовтня було все по-іншому! Що змінилося?-Я тоді ще маленька була.Це вона п'ять місяців тому була маленька! Чудеса, та й годі! Я швидко зрозумів, та й вона особливо не приховувала, від кого виходило вплив, що зруйнував нашу любов. Як же я зненавидів тоді її батьків! Мені хотілося їх вбити! Це зараз я дивлюся на все зовсім по-іншому. Що її батьки, що мої - це нещасні люди, образно кажучи, по головах яких проїхав соціалістичний трамвай. Хто вони? Сім'я чорноробів, які невідомо з яких поняттями загордилися, що вони вищі за мене на станову сходинку. Так, не приховую, я «приколюється», лазив по даху в масці Фантомаса, зробленої з велосипедної камери, ну і що? З місцевою шпаною і пияками я не спілкувався. Друзі у мене були серйозні з інших районів Москви, але це її батьків скоріше не приваблювало, а відлякувало: не по-радянськи ігнорувати дворовий колектив. Звичайно ж її батьки справжніми ворогами не були. Це не вороги, а дурні, гідні жалю і співчуття, а про тих, кого дійсно не шкода вбити, мова піде далі.Через багато років, коли зрозумів, через кого я так переживав, я довго сміявся. А тоді мій світ рушився. Частково вихід із ситуації я знайшов: як тільки мені виповнилося вісімнадцять, я знайшов іншу роботу, теж геодезичну, але з далекими відрядженнями, щоб відволіктися, змінити обстановку, подивитися світ, а точніше частина світу в рамках СРСР, а головне - спробувати зрозуміти і вивчити цей потворний ірраціональний лукавих радянський соціум.Якщо описувати процес вивчення ідеологічної науки на практиці - це була б тема окремої книги. Що вражало найбільше, так це ідіотизм народних мас.Це настільки було яскраво виражено, що не вірилося своїм очам.Напрошувалися сумніви: «А раптом я щось не зрозумів? А раптом у всьому цьому є якийсь прихований сенс? »Але мимоволі доводилося робити висновок, що це звичайний ідіотизм, і не було в ньому ніякого прихованого змісту. Через сорок років я можу заявити те ж саме з тією лише різницею, що тепер я кажу це без найменшої тіні сумніву. А тоді, під час спроби вказати людям на явні, навіть дурневі зрозумілі нестиковки, невідповідності в їх життєвих установках, можна було почути такого виду аргументи: «Молодий ще, життя не знаєш», або: «Важкий ти людина, що з тобою сперечатися, поживи з моє ... »А тепер так і хочеться знову побачитися з такими сперечальниками і відповісти:« Ну от і пожив я з твоє, і те, що я все ж виграв цей спір - це нісенітниця. Головне: я виграв це життя! Я не дозволив зробити їм з собою те, що вони з тобою зробили. Почни думати своєю головою хоча б зараз. Не говори більше: «Я - колгоспник, і нічого вантажити мене своєю філософією». Я не філософські нетрі тобі відкриваю, просто зрозумій елементарні речі ... »Але відповісти нікому, тому що навряд чи хто з тих сперечаються опонентів дожив до 90-100 років. Те, що ці люди ущербні, не розвинені, було добре видно, і цей факт доводилося визнати, незважаючи на всі сумніви, заперечувати факт неможливо. Цим багато пояснювалося. Але з'являвся ще більш важке запитання: «Чому вони такі? Чому вони хочуть бути такими? Що з ними зробили? »Про сталінські репресії я, звичайно, чув, але уявляв їх собі зовсім не такими, якими вони були насправді. При Хрущові могли ще писати про їх масштабах в газетах, але в 10-14 років мені не приходило в голову, що я можу знайти щось цікаве для себе в опублікованих довгих промовах Хрущова, а з приходом Брежнєва вже ні репресії, ні Хрущов, ні Сталін в газетах, крім рідкісних винятків, не згадувалися. Я вважав, що йшла боротьба за владу, гризлися політичні противники, знищуючи один одного, ну кого-то где-то там посадили за те, що бовкнув зайве, але те, що це був геноцид з кількістю жертв перевершує кількість жертв гітлерівських окупантів - якщо б і почув від окремого приватної особи, то навряд чи б повірив. Але почути було від кого. Люди продовжували мовчати, брехати, не договорювати, незважаючи на те, що Сталіна вже давно не було. Люди потрапили під тоталітарне ярмо радянської влади перестали бути людьми.Тоді у відрядженнях, спочатку в Чечено-Інгуської АРСР, потім в селах і степах Ставропольського краю, в болотах Тверській і Смоленської областей вечорами у мене було достатньо часу для роздумів. Іноді по службі вдавалося мене напоїти, але, як правило, без продовження, і якщо бригада йшла в запій, то, напившись один раз, я знаходив після більш цікаві заняття, в основному читання всього, що могло мене цікавити, а остільки, оскільки цікавило мене дуже багато, зовсім різні аспекти науки або життя, що-небудь цікаве для себе я знаходив завжди. Тепер можна було поглянути на московські події, що стосуються міоей нерозділеного кохання, як би з боку, при цьому краще обдумати, зробити заново переоцінку, тим більше ніхто не заважав, не відволікав.Досить швидко я прийшов до висновку, що не має з цим миритися і так це залишати. Звичайно, насильно милим не будеш, але ж був час, коли я був їй милий не насильно. Дурість, сказана нею, що вона п'ять місяців тому була «маленька», а тепер «порозумнішала» і «подорослішала» видала те, що відбулося насправді. Я добре знав, що саме мати має вирішальний голос у їхній родині. Порівняно часто в той час показували старий радянський фільм «Жінки». Цей фільм добре відбиває, до якого маразму були доведені люди в Радянському Союзі. КДБ і не думало цей фільм забороняти. На Заході і так давно всім було відомо про ущербність і недалекості радянських людей, а самі збиткові і недалекі люди не здатні були побачити в цьому фільмі більше, ніж звичайні життєві плітки, які вони завжди охоче слухали і дивилися, аби вбити час. Якщо знайдеться розумний і досвідчений - він буде мовчати не тільки зі страху репресій, а з міркування, що пояснювати цим людям щось марно, це все одно, що собаку навчати вищої математики, а для розумних, але недосвідчених, гарячих і необережних репресивний апарат був добре розроблений.У цьому фільмі є сцена, як мати біжить через поле, задихається від бігу, але продовжує бігти з метою, як їй здається, виправити, а фактично - зіпсувати дочки життя, розлучити дочку з тим, хто їй припав до якихось її мавпячим міркувань не до смаку. Вона встигає вчасно: молоді ще не встигли відплисти на поромі з пристані. Дочка стає на бік матері. Хлопець бачить, що це сім'я дурнів, і рве з дочкою відносини. Саме так слід було вчинити і мені.Але не тут то було. «Я врятую її, я врятую нашу любов! Я витягну її з цього болота! Я відкрию їй очі, і вона піде за мною і відвернеться назавжди від їх нудного дурного світу! Мерзотники! Брудні обивателі! Хочуть зіпсувати своєї дочки життя! Адже вона по їхніх порад вийде за кого-небудь нелюба, але шанованого в цьому гнилому суспільстві і буде страждати все життя або залишиться одна ». Дійсно, прикладів нещасних шлюбів навколо вистачало, а один з моїх прогнозів збувся: вона дійсно залишилася одна. Коли мені виповнилося п'ятдесят, я навів довідки. За все своє життя вона народила одну доньку, якій було вже шістнадцять, а сама вона заміж так і не вийшла.Так вийшло, що ми обидва змінили місце проживання, але її нова адреса я швидко обчислив. Я почав писати листа її батькам. Перший лист було написано для чистої совісті в миролюбному тоні. Воно було рекордно-довге, на двадцять з гаком сторінок, замовлене, адресований її матері, і в ньому я чітко ясно і послідовно висловив свої міркування по суті справи. Звичайно, ніякої реакції у відповідь. Тоді я почав писати обом батькам все, що я про них думаю, а після повернення з відряджень телефонувати їм по телефону.Мати вішала трубку, а батько у відповідь на перші мої дзвінки барвисто описував, як він буде спільно з дворовими мужиками мене бити, а при подальших моїх дзвінках його тирада починалася зі слів: «Жидівська рожа!» Я пояснював дурневі, що, по-перше , я не єврей, по-друге, я і не антисеміт, а тому його дурні висловлювання б'ють мимо цілі і не можуть бути для мене образами. Але він вперто тримався своєї версії про мою нібито приналежність до народу Ізраїлю. Переказую дослівно один з його перлів: «В тебе все-таки є якийсь арабсько-семітської-єврейський душок».Загальновідомо, що слово «жид» шовіністи використовують, коли хочуть образити осіб єврейської національності, але останні десятиліття, особливо останнім часом це слово починає приймати дещо інший смисловий відтінок.Обізвати жидом, незалежно від вашої національності, вас можуть, наприклад, у випадку, якщо ваш інтелектуальний рівень, ваша ерудиція хоча б трохи підноситься над натовпом. Розумним в Росії бути «западло», тобто ганебно. Це єдина країна, де вас можуть обізвати інтелігентом зі злою лайливої ;;інтонацією. Ще вас можуть обізвати жидом, знову ж таки незалежно від вашої національності, якщо ви на стороні свободи, демократії і європейських цінностей. Був ще кричущий випадок, коли мене обізвали жидом - про це не можна промовчати, якщо вже довелося до слова. У вересні 2001 року я їхав в автобусі в одному підмосковному місті. У цьому ж автобусі їхали чоловік із жінкою, обом років за сорок. Вони дуже раділи вибуху Торгового Центру в Нью-Йорку, що сталося на днях. І коли я всього-на-всього сказав: «Як вам не соромно?!» - У відповідь почув: «Жид! Єврей! »Добре б, якби це було правдою: я вже давно був би в Ізраілі з дуже великою ймовірністю. За моїми спостереженнями в Росії відсотків десять населення раділи цьому жахливому теракту. Так що підозрювати Росію в прямому чи непрямому співучасті в даному теракті в мене побільше підстав, ніж було у слідчого Екатерінічева, коли він говорив, нібито підозрює мене чорт знає в чому. Це всього лише мої особисті підозри, якими я відверто ділюся з читачем. Ось вже такий я підозрілий. Принаймні, саме Радянський Союз вніс нестабільність в Афганістані, Ірані та Іраку. Одна країна безуспішно спробувала піти за комуністами, дві інші встали на шлях релігійного мракобісся, використовуючи одну з правильних релігій, як прикриття. Але, як кажуть французи: «Revenons; nos moutons», що дослівно означає: «Повернемося до наших баранів».Чатував я і Ленку кілька разів рано вранці, коли вона йшла на роботу.Ставлення у неї до моїх витівок було двоїсте. Вона говорила, як жахливо я їй набрид, але не можна було не помітити, незалежно від того, як вона до мене ставиться, що таке висока увага явно лестить її самолюбству. Для мене головною метою було запросити її до себе додому. Тепер я не розгубився б і, звичайно, домігся б її, не порушуючи кримінальний кодекс, діючи активно, впевнено, але в рамках закону. У мене були цілком серйозні наміри. Я хотів створити дружну велику родину з безліччю дітей. Я бачив, як живуть люди на Кавказі. Тут же розлучення, алкоголізм, кинуті діти і, що найбільше мене дратувало, взаємна безпричинна ненависть і гризня. Власні слова, написані мною в одному з листів до її батьків: «... суспільство, де ви, як ненаситні комахи, змагаєтеся, хто кого сильніше вкусить ...»Ви здивуєтеся, якщо дізнаєтеся, що в той час я ще не був антирадянщиків.Мабуть, це був період моєї найбільшої лояльності. Про масштаби сталінських репресій, як вам вже відомо, я не мав уявлення, але я також був помилково впевнений, що такий бардак, як в Радянському Союзі, твориться в усьому іншому світі, і «Кожен кулик своє болото хвалить», як говорить російська приказка .Листи з відряджень її батькам були в різких тонах, але в них я все ж шанував Кримінальний Кодекс. Прямих погроз і матірних образ на них не було. Я робив наголос на своїй обізнаності, наприклад, в подробиці їхнього побуту, плануванні квартир. Демонстрував також свої здібності до зовнішнього спостереження і обчисленню адрес. Мене це навіть розважало.Мисливський інстинкт, напевно. Була б машина часу, під'їхати б на ній до себе 20-річному і сказати: «Облиш її. Вона - зовсім не те, що ти думаєш. Ти не виправиш її ніколи. Шукай іншу, яка реально володіє тими якостями, які ти приписуєш цієї. У кращому випадку ти витрачаєш сили і час даремно. Навіть якщо зійдетеся - розчаруєшся сам ».Всю зиму з 1970 року на 1971 рік я провів у відрядженнях, а навесні, накопичивши невелику суму на літо, звільнився з роботи. І ось, нарешті 28 квітня вранці я знову з'явився біля її 9-поверхового будинку в Кунцеве і навіть особливо не ховався, а дарма. Проти можливого нападу в мене було 2 футляра з під фотоплівки, набитих чорним перцем, щоб, у разі чого, кинути в очі і втекти і ніж «рибка». Був такий ніж за радянських часів з синьою пластмасовою рукояткою, яка в складеному вигляді зображувала рибу.«Риба» рознімала на дві частини, при цьому від хвоста в одній руці опинявся ніж, а від голови «риби» в іншій руці - вилка. Але леза були невеликі, з явно неякісного металу, і, якщо пустити в хід таке «зброя», їм можна було тільки розлютити супротивника, але ніяк не вивести з ладу. Зараз-то я знаю, що звичайною кульковою ручкою можна серйозніше нашкодити, ніж таким «ножем», але тоді помилково думав, що в разі нападу на мене цей «ніж» мені суттєво допоможе, тому слава Богу, що мені так ніколи і не довелосяйого застосувати.«Що вони мені можуть зробити?» - Міркував я .- «Я не хуліганили, не краду.Звичайно, можуть набити морду, обмовити, але зараз зібрати кодлу дворових мужиків проблематично: ранок буденного дня, і всі поспішають на роботу. Якщо заберуть до міліції - будуть змушені відпустити, оскільки нічого кримінального немає в тому, що я хочу зустрітися з дівчиною, а батьки її проти наших відносин - типова життєва історія. Якщо полізуть битися - кину перець в очі і втечу ». Від самої Оленки я ніяких провокацій вуличних скандалів не чекав і, можливо, в цьому не помилявся. При минулих подібних візитах вона захоплення не показувала, але ніякого гнівного протесту з провокаційним зверненням до за допомогою до перехожих і міліції не було.Я ж тоді вирішив діяти поступово, як вода точить камінь, і нехай на це підуть роки, але свого добитися.У той день мені явно не щастило. Спочатку ліфтерша в різких тонах зажадала пред'явити документи. Я придушив справедливе обурення і показав їй паспорт, запитавши: «Як по-вашому, якщо я хочу зустрітися з дівчиною, мирно поговорити, а її батьки проти такої зустрічі - хіба це злочин?» Вона кивнула, зобразивши розуміння, і повернула паспорт.Через півгодини з під'їзду вийшов батько «Елен», кілька секунд стояв і зло дивився на мене, що знаходиться від нього метрів за п'ятдесят, але до мене не підійшов. Я вирішив постояти ще годину і, якщо за цей час вона не вийде - значить або на лікарняному, або не працює, сидить удома.Хвилин через двадцять я помітив двох міліціонерів, що крадуться до того місця, де мене бачив Ленкін батько, але я вже змінив дислокацію і, побачивши їх, інстинктивно зайшов у під'їзд. Але незабаром подумав, що все одно день, мабуть, пропав даремно, і нехай забирають: все одно в них на мене нічого немає, а я заодно дізнаюся, які претензії можуть бути у Ленкіни батьків до мене. Сподіваюся, за уявний «арабсько-семітський душок» мене не посадять. Я вийшов з під'їзду, правоохоронці запропонували проїхати з ними, і я охоче прийняв пропозицію, з посмішкою сівши на їх триколісний мотоцикл.Години через півтора після затримання мене покликали «грати на роялі», тобто знімати відбитки моїх пальців, мотивуючи це тим, що «треба дещо перевірити». Незабаром мене викликав до себе начальник цього відділення міліції, розташованого на Молодогвардійській вулиці Москви і почав задавати питання в лоб про мою інтимного життя. Пам'ятаю, сміючись, я відповів:-А у вас якийсь нездоровий інтерес до моєї інтимного життя. У вас що, є компроментірующіе мене фотографії? Хотілося б подивитися.У відповідь він зловтішно посміхався і дивився на мене ... Вірно кажуть, що так дивиться баран на нові ворота.Незабаром мене знову покликали на цей раз в один зі слідчих кабінетів. На окремому стільці виділявся, важко сказати чому, напевно своїм не злим, але проникливим поглядом чоловік років тридцяти п'яти і, якщо не помиляюся (адже минуло майже 40 років), у чорному костюмі. І ще чомусь відчувалося, що він не з цього відділення. Решта, їх було двоє-троє, теж у цивільному, чи то в чем-то світло-сірому, чи то в синьому. Їх погляд не був проникливим, але презирливо-глузливим. Я відчув, що вони читали мої листи до Ленкіни батькам, добре обізнані про мою життєвої позиції, про мої погляди.-Погано, що в тебе ніж знайшли. Адже ти хотів цю дівчину вбити?-Доводити цю вашу фантазію доведеться вам, а не мені. Ви читали мої листи. Ви за мої погляди мене ненавидите? Чуже справу хочете повісити?Тільки нічого не вийде. Не ті часи зараз.-Та кому ти потрібен, тебе ненавидіти. Ти - не мотузка, а кримінальні справи - не білизну, щоб на тебе їх вішати, зрозуміло?-Тоді що я тут так довго роблю? Адже три години вже пройшло.-Да звозити треба тебе дещо куди, рентген зробити. Перевірити.-Мене цікавить, - нарешті сказав сидить на стільці попереду, - коли ти востаннє був в районі Варшавського шосе, за розвилкою?-На Варшавському шосе в мене немає ні друзів, ні знайомих, нічого цікавого.А ось сюди в Кунцево я їздив і буду їздити. Це особисте. Чи це по-вашому злочин?-Ти непокоюся людей, листи нехороші пишеш.-Тоді під яку статтю Кримінального Кодексу ці листи підходять?Глузливо посміхаючись, вони попросили мене вийти і почекати в коридорі. Я відчував зло, що виходить від цих людей, але не грубе кулачне, а зло як би в білих рукавичках. Дуже швидко вони покликали мене в кабінет знову.-Ось скарга ліфтерші, ти вилаяв її нецензурними словами - це дрібне хуліганство. Зараз сходимо до судді: за це від десяти до п'ятнадцяти діб годиться.Звичайно, я утримався від дурниць таких, як кричати, лаятися, тупотіти ногами або махати кулаками. Але вибух обурення був написаний на моєму обличчі. Вони стояли задоволені, зловтішно посміхалися. Зараз, проживши рівно шістдесят років, в тій же ситуації я б навряд чи здивувався, бо знаю, що від ворожих окупантів, від мерзотників можна очікувати все, що завгодно.Це була по суті дрібна капость. Все одно було прикро несправедливо потрапляти навіть на добу: я і так кілька місяців не був удома, все по відрядженнях.До судді я дійшов, природно, у супроводі цих діячів. Один з них, як я пізніше дізнався, слідчий місцевої міліції Бухвалов. А той, хто сидів попереду всіх на стільці в чорному костюмі з проникливим поглядом, і є слідчий МУРу Екатерінічев. Прізвища справжні, не змінені. З якого дива я буду робити «шляхетні» жести і покривати їх. Я пишу все, як було.Суддя перебувала в іншому будинку, недалеко, хвилинах в п'яти ходьби. Іноді інтуїція може розповісти нам дуже багато про що. Це була жінка середніх років, схоже, змучена радянської життям, зовсім не була схожа на чиновницю-негідницю, можливо навіть совісна. Є така категорія підневільних людей, які не хочуть, але за копійчану зарплату, щоб прогодувати сім'ю, змушені робити гидоти, а шукати іншу роботу бояться.Мені навіть стало її шкода. Я коротенько розповів, як була справа, додав, що я тверезий і не настільки дурний, щоб піддаватися на провокацію і лаятися нецензурними словами там, де мене, можливо, вже чекають вкрай недоброзичливо налаштовані батьки тієї дівчини, через яку я приїхав в Кунцево . Суддя слухала, замислившись і опустивши очі, потім видавила з себе:-Десять діб арешту.Вона зрозуміла, що я не винен, але що вона могла зробити? Якби вона оголосила, що я ні в чому не винен, її вважали б за божевільну і, якщо не відразу, то поступово вижили б з цієї роботи. Вона зробила все, що могла: хоч і призначила арешт, але мінімальний.У відділенні після цього я надовго не затримався. Через півгодини я вже їхав на задньому сидінні «Волги» між двома міліціонерами, а з шофером сидів слідчий Екатерінічев. Машина розвернулася в напрямку центру Москви. Їхали довго: вже починався вечірній «годину пік». Слідчий не мовчав у машині. З його розмов я зрозумів, що десь у південній частині Москви взимку була згвалтована і вбита ножем дівчинка років тринадцяти.Екатерінічев ж ніяк не може знайти злочинця і шукає, на кого б це справа повісити. Ні найменшого почуття побоювання у мене не виникало не тільки тому, що це зробив не я, але ще й тому, що мене не було в Москві майже всю зиму, приїздив тільки на свята. З'їздити звідти потайки в Москву, щоб ніхто з товаришів по службі по експедиції і жителів села, де ми працювали, цього не помітив, було неможливо.-Значить ви підозрюєте, що я скоїв вбивство, поєднане зі згвалтуванням неповнолітньої в Москві, в районі Варшавського шосе?-Зовсім ні. Просто ти ведеш себе дивно, і треба дещо перевірити. Ти приїхав до дівчини, яка не хоче з тобою зустрічатися з ножем у кишені.-Я з цим ножем і в булочну ходжу по хліб: звичка після відрядження на Кавказ. Цей ніж продається вільно в усіх магазинах зі спортивними та туристичними товарами, і навіть в носінні холодної зброї ви не зможете мене звинуватити. А дівчину відновили проти мене її батьки, і саме це я хотів залагодити, ви ж читали мої листи?-Так тебе за одні такі листи посадити можна.-Тоді скажіть, які слова в цих листах і паод яку статтю Кримінального Кодексу підпадають?-А навіщо ти Кримінальний Кодекс вивчав? Думаєш правосуддя обдурити можна?-Правосуддя ваші співробітники вже сьогодні обдурили. Я не лаявся матом, а мені дали десять діб. Плюс незаконне затримання. Здався підозрілим?Батьки її поскаржилися? Адже явно бачите, що інкримінувати мені нічого, значить через три години треба було відпустити. А особисто ви зі мною марно втрачаєте час. На вашому місці перше, що я зробив, це перевірив би алібі.-Тільки не вчи нас працювати.-Ну добре, нехай буде по-вашому: я вбив, розчленував, виколов очі, закопав, на камені написав. Тільки я сумніваюся, що за одне ваша думка про мене вам заплатять премію.-Ха, ха, ха! Як цікаво ти сказав: убив, розчленував, закопав ... - слідчий, як я зрозумів, був не проти разом пожартувати і посміятися. Невже він сподівався, що я настільки захоплюся жартами, що в пориві веселощів почну видавати на себе реальний компромат, навіть якщо б такий у мене був?Мабуть, йому часто доводилося мати справу з ідіотами, і це ще один аргумент на користь концепції ідіотизму народних мас.А машина їхала вже по Петрівці. Мілліціонеров з боків від мене сиділи задоволені, як видно ця бесіда їх розважала.-Ми, здається приїхали на Петрівку 38?-Не хвилюйся, зараз тобі рентген зроблять, і поїдеш назад. (Дався їм цей рентген. Невже не могли фантазувати поразнообразней?)-А чого ви взяли, що я хочу їхати назад? Адже все одно десять діб сидіти. На Петрівці, думаю, цікавіше.-Ось у тебе зараз буде багато вільного часу, щоб подумати, згадати, а потім чесно мені розповісти, де і коли ти хуліганив, за тобою гналися, люди тебе бачили, у нас на тебе багато скарг, і буде краще, якщо ти чесно у всім признаєшся. У нас і такі випадки були, і інші, так що згадуй.Так, такий дурний і дешевий «понт» в такій солідній, здавалося б, організації.У тримісній камері, куди мене привели, сидів один сорокарічний злодій, як співкамерника нешкідливий, як мені здалося. Років двадцять він сидів по тюрмах і таборах. Не схоже було, що він добре нажився на своїй «професії».Я коротенько розповів, як була справа.-Дурень! Що ти посміхаючись?! - Співчутливо обурився він .- Адже мокруху тобі шиють! Розумієш? Вбивство!-Нісенітниця все це. У мене алібі: я у відрядженні був.-Тут приходили, теж говорили: алібі. А потім виявлявся цілий букет статей, і дивишся: поїхав на лісоповал років на п'ятнадцять. Думаєш, зможеш МУР обдурити? Ну що ж, спробуй, раз такий розумний.Зараз, через тридцять дев'ять років і озирнувшись назад, я задоволений тим, як розмовляв зі слідчим. Одне я його не запитав: як би прореагували родичі тієї дівчинки, убитої взимку з 1970 на 1971 рік у південній частині Москви, якби почули, які дурниці він мені казав, побачили б цей «ніж», до якого менти так причепилися, дізналися б про все в сукупності, чим займався цей слідчий замість того, щоб шукати справжнього злочинця, і, якщо вони люди не дурні - яка думка у них склалося б про МУРі, про Радянський Союз і про самого Екатерінічеве? Я хотів би, щоб вони прочитали це зараз. Ця інформація трохи охолодила б їх ностальгічний запал по Радянському Союзу, якщо такий вони відчувають.Вночі крізь сон я чув, як в камеру привели ще одного мужика, який, поминаючи всіх матерів, обурювався, що його за хуліганство (?) Забрали в МУР. Не знаю, що він робив в МУРі. Згодом у різний час у різних людей, що побували в не таких віддалених місцях, я цікавився, чи можлива підслуховування апаратура у слідчих тюрмах, особливо в такому місці, як МУР? Всі, як один, це заперечували, аргументуючи словами: «Тоді вони (слідчі) зовсім по-іншому б розмовляли. Ось стукачів там повно ».На відміну від злодія, цей тип був досить неприємний, і, якби ми знаходилися в справжній в'язниці, такий, як Бутирка або Матроська Тиша, рано чи пізно, напевно, зчепилися б. На Петрівці бійки між ув'язненими не практикувалися.;Я зробив досвід: відверто поговорити в камері, нібито одного разу на Казанському вокзалі спробував вночі продати кілька пляшок горілки за дорогою ціною, а на наступний день почув від Екатерінічева:
-Кажеш, що в тебе все чисто, а сам горілкою на вокзалі спекулював.Від камери до слідчого вели через двір в інший корпус в наручниках на руках за спиною. У кабінеті слідчого наручники знімали.-Часики попрошу одягнути, - жартував один із міліціонерів, одягаючи наручники.Перший раз мене викликали до слідчого на наступний же день після надходження, зранку.-Ну, як спалося? Як харчування у нас?-Для в'язниці зійде.-Нічого не згадав?-Я ж вам вчора казав: мені нема чого згадувати; точніше: цікавих спогадів для мене багато, але цікавих для вас немає.-А ти пам'ятаєш, як хуліганив, люди за тобою гналися, кричали: «Стій! Стій! », А ти - в електричку і так швидко поїхав, що тільки вітер свистів?-У вас багата фантазія.-Ось іди сюди. Це - карта Москви. Тут є Варшавське шосе.-Ось воно, ну і що?-Ось і попався, - сказав він, сміючись і погрожуючи вказівним пальцем .- Ти ж знаєш, знаєш цей район!-Кримінальний Кодекс хіба забороняє знати, де знаходиться одна з головних магістральних вулиць Москви? Цей злочин? Якою статтею воно передбачено?-Стаття від тебе нікуди не дінеться, не хвилюйся. Краще йди в камеру і згадуй, згадуй.Не знаю, кого більше розважив слідчий в той день цією розмовою: себе або мене?Коли я увійшов у камеру, співкамерники вели себе вже по-іншому. Вони почали сміятися:Відомо, навіщо тебе сюди привезли? МУР ганьбити. Когось там зловити не можуть - от і хапають всіх підряд. Ми-то думали: вбивство, згвалтування, як до цього поставитися. Сюди люди за серйозні справи потрапляють, а в тебе з твоєю Оленою проблеми - анекдот, та й годі!У зеків є життєвий досвід, хоч і своєрідний. Та й в інтуїції їм не відмовиш.Вони на другий же день зрозуміли, що я ні в чому не винен. А слідчий не зрозумів? Ось у це я ніколи не повірю! Навіть тупий чоловік, виконуючи одну й ту ж роботу протягом декількох років, такий-сякий навик набуває. А як ці-то здогадалися про мою фактичної невинності? Це відбулося в момент мого повернення з першого допиту. Я перебував у блаженному невіданні, не бачачи ніякої небезпеки у цих заходах. Звідки мені було знати в мені двадцять літ у тій країні, де найближчі люди брехали і лицемірили, що незабаром кілька невинних людей буде розстріляно за пригоди маніяка Чикатила, потім хтось буде розстріляний за пригоди маніяка Міхасевіча?Сталінізм не помер. Він продовжував крокувати по планеті і продовжує крокувати до цього дня. Вже не такий помітний, не такий яскраво виражений, набагато слабкіший, але безцінні людські душі, хоча набагато в меншій кількості, але продовжують гинути під чекістським чоботом радянської худоби.Я перебував у блаженному невіданні й думав, як це «круто» і «прикольно»: я сиджу на самій Петрівці 38, мене водять на допит в наручниках до слідчого.Та це цікава екскурсія! І разом з тим мені нічого серйозного не загрожує. Та ще слідчий на допиті розвеселив мене. І сусіди по камері, глянувши на мене, всі зрозуміли: людина, що вбила і згвалтував неповнолітню і сидить за це в слідчій в'язниці МУРу, не повернеться з допиту від слідчого з посмішкою на обличчі.Що стосується катувань, не знаю, як зараз, але в 1971 році в МУРі їх уже давнім-давно не було. Кажуть, вони практикувалися у всю в 30-е і 40-і роки.Один зек в підмосковній Істрі, відсидів понад двадцять років у таборах і тимчасово підробляє у нас геодезистом, розповідав, що коли на початку 50-х років, здається, ще були живі Сталін і Берія, його доставили в МУР, він побачив, як там катують і втратив свідомість від жаху. Співкамерники розповідали, що в МУРі, нібито, є якийсь підвал з жахливими антисанітарними умовами, і туди садять, коли їм серйозно треба людину психологічно зламати. Але вони самі в цьому не були впевнені, це тільки лише припущення. Особисто я думаю, що якщо в плани влади в 1971 році не входило бруднити МУР подібними діями, швидше за все там подібних підвалів не було, а якщо їм дійсно треба було когось катувати - навряд чи було проблемою підшукати для цієї мети більш відповідне місце.На наступних допитах Екатерінічев раптом пристав до мене з вищезгаданої спекуляцією горілкою, що стало посилювати мої підозри щодо «стукацтва» другого співкамерника, що надійшов тоді вночі. Нарешті, я сказав слідчому:-Припустимо, я дійсно десь, колись з під поли продав кілька пляшок горілки.А тепер подумайте, що легше: розкрити десять вбивств або довести факт цієї дрібної угоди з горілкою? А якщо я займався цим у великих розмірах, тоді чому в мене така скромна сума на ощадкнижці? (Ощадкнижка була в мене з собою під час затримання, і я не встиг покласти на рахунок навіть ті гроші, які накопичив на літо в експедиції, і вони лежали в мене вдома).-Так, сума дійсно скромна.Після цього діалогу розмова про спекуляції горілкою Екатерінічев більше не затівав. Схоже, він чіплявся за будь-яку можливість, яка дала б законний привід продовжити моє затримання під вартою. І все ж дурнем цей слідчий не був. Якщо ви думаєте, що його мета була докопатися до істини, чесно розкрити злочин - тоді дійсно він вів би себе, як дурень. Але це був хитрий прийом. Якщо ви ніколи не мали справу з міліцією - це зовсім не означає, що цей прийом ніколи проти вас не використали. Цей прийом використовують працівники ЖЕКу, які прийшли до вас лагодити несправну сантехніку; майстри, до яких ви звертаєтеся з метою ремонту вийшла з ладу будь бракованої речі; чиновники, коли ви домагаєтеся від них якихось благ, покладених вам за законом, але надавати вам ці блага їм дуже не хочеться - всі вони (а міліція - в першу чергу) намагаються надоумив КОМПЛЕКС ВИНИ. Вселити вам, що ви самі в чомусь винні, що ви ведете себе дивно, або неблагородно, або ненормально. Якщо це міліція - вони вселяють вам, що ви не безгрішні, що ви знаходитесь у них не дарма. Якщо ви юридично безграмотні, вони наплетуть вам про неіснуючі статті Кримінального Кодексу, і якщо ви зовні почнете поступатися, погоджуватися - їм цього недостатньо. Їх мета ще не досягнута. Вона досягнута буде тоді, коли ви самі будете щиро вірити в те, що ви в чомусь винні. І першою головною сходинкою для Екатерінічева було не встановити який-небудь конкретний факт того чи іншого дрібного правопорушення (це, звичайно теж мало місце), а щоб я сам згадав: десь чимось спекульнул, коли-то кого-то куда- то послав, може бути в морду дав або помахав ножем і втік, але головне, щоб не обов'язково розповідав йому, але згадав про це сам і відчув себе злочинцем. У цьому плані він діяв дуже навіть недурний.Але тут як би коса найшла на камінь. Він метав стріли аж ніяк не в слабке моє місце. Поясню для порівняння: ведмідь може налякати мене, звернути на втечу, покалічити, вбити, але я ніколи не відчую себе від цього нижче його.Для мене, що б він не зробив, він сам залишиться ведмедем, а я все одно буду відчувати себе людиною. Якщо мене образять на вулиці - я анітрохи не відчую, що моє гідність постраждало. Для мене це - збіговисько звірини, з якими треба вміло вести війну, щоб в кінцевому підсумку погано було їм, а не мені. Навіть якщо мені змінить дружина, я не відчую, що став від цього гірше: це буде означати, що щось не в порядку з нею, а не зі мною. Мабуть тому почуття ревнощів у мене практично відсутня. Це моя індивідуальна особливість, дуже вигідна, як виявилося, і, природно, створити в моїй свідомості комплекс провини, тим більше, коли її немає, навряд чи якомусь слідчому вдасться. Для мене він анітрохи не краще ворога на війні, гітлерівського окупанта. Я думав над тим, як натякнути йому, не нашкодивши при цьому собі, що якби я навіть і став коли-небудь вбивцею, то першою моєю жертвою не були б ніякі ні дівчинки і не хлопчики, але він сам. А такі речі, як то: вплив, влада, фізична сила, офіцерське звання - зовсім не допомагають воскрешати небіжчиків.-На жаль, так уже влаштований світ, що сильні б'ють слабких. Ви - слідчий, представник влади, наділені багатьма повноваженнями, і в цьому ваша сила. У ваше поле зору потрапляє молодий, згідно з вашим світоглядом, чи нехлюй, чи то хіпі, то чи не зрозумій що в моїй особі. У нього немає ні влади, ні впливу, та ще додатково особисті проблеми: він намагається врятувати кохану дівчину від поганого впливу її батьків. Батьки хочуть його позбутися і викликають міліцію. Працівники міліції в Кунцеве виявляються такими ж негідниками, як і її батьки, зіпсовані пережитками минулого, середньовічними забобонами. Мої гнівні, але справедливі листи цим батькам викликають у них ненависть і злість. Їм хочеться мене знищити. І тоді вони дзвонять до вас на Петрівку 38 і повідомляють, що є відповідний клієнт, на якого є шанси повісити важко розкривається справу. Зараз не ті часи, і навряд чи у вас чого вийде, але ви не враховуєте ще одну деталь: сильні можуть бити слабких до певного переломного моменту. Якщо у слабких відняти все - вони стають сильнішими сильних, бо НАЙБІЛЬШИЙ СИЛЬНИЙ ТОЙ, кому нема чого втрачати.-М-да, цікава в тебе теорія.-Так, так. Найсильніший той, кому нема чого втрачати. Він може все.-Що саме?-Все, що фізично можливо.Запанувала пауза, під час якої він то мружився, то розкривав очі, то хитав головою. Цілком можливо, він здогадався, що якщо мене засудити за той злочин, що я не робив, я маю намір мстити і мстити страшно. До загроз, навіть до прямих і відвертим, люди його професії звичайно звикли, а спантеличила його, ймовірно, та мудра обтічна форма, в якій я цю загрозу підніс: ніби й причепитися ні до чого, і разом з тим для недурного зрозуміло. З тих пір при кожній зустрічі після традиційного «здрасти-здрасти» він додавав з посмішкою:-Ну що, Боря, сильні б'ють слабких?-Вірно. А найсильніший той, кому нема чого втрачати.Цей повторюваний щодня діалог починав забавно походити на пароль і відгук.На наступних допитах він зажадав від мене докладно написати на папері, в які дні я був у відрядженні і в які дні приїжджав додому, якими поїздами виїжджав і приїжджав, хто зі мною працював і може підтвердити, що я надовго не відлучався. Одного разу міліціонер, який супроводжував мене до слідчого, настійно рекомендував одягнути мою кепку, бо на вулиці сильно похолодало. Я вийшов з ним у двір - ніякого похолодання, тепло і сонячно.-Стій тут.А здалеку прозвучала команда:-Зайдіть все сюди.Вдалині видалася група людей, які якось неприємно на мене дивилися.Відстань до них було, якщо мені пам'ять не зраджує, метрів зо тридцять.-Це було впізнання? - Запитав я вже в кабінеті у слідчого.Екатерінічев цього не заперечував. Вигляд у нього був цього разу якийсь невдоволений. Скоріш за все ті люди не визнали в мені того, кого він шукав, хоча впізнання проводилося не за правилами: з великої відстані, і я був один, а належить в таких випадках до підозрюваного ставити двох сторонніх людей, щоб зменшити ймовірність помилки.Термін адміністративного арешту на десять діб підходив до кінця.-Фантомас скоро буде білий хліб є, - пожартував один із співкамерників. Він не помилився.Тільки через роки, я зрозумів, яка небезпека я знаходився в ті дні. І слава Богу, що все так обійшлося. Навіть не можна сказати, що я відбувся легким переляком, бо переляку взагалі ніякого не було. По-дитячому наївно сприймалося, що відбувається, «круто» і «прикольно». Тільки одного разу мені в камері приснився сон: сцена, на сцені стоїть піонер в піонерському галстуку і своїм дитячим голосом співає в мікрофон популярну табірну пісню:А по сибірської залізної магістраліНас відправляють, мама, в далеку дорогу.
Прокинувшись, я тоді подумав: «Чорт забирай! Цього мені ще бракувало! »І все. Більше ніяких хвилювань, крім злісної досади на наклеп ліфтерші і підлість Кунцевський ментів, шкода від яких був давно відшкодовано такий, як мені здавалося, цікавою та захоплюючою «екскурсією» на Петрівку 38 зсередини.Скільки їх було таких наївних мрійників, які, як і я, вірили, що зараз помилка розкриється і їх відпустять, але їм не судилося повернутися живими. Скільки їх повернулося через багато років із зіпсованим здоров'ям, з покаліченої психікою, з почорнілою душею, яка зазнала фантастичних масштабів образи і виливає безсилу злобу? Що було б зі мною, якби я не був всю зиму у відрядженнях? Чи є невинно загублені душі на рахунку у слідчого Екатерінічева і скільки їх? Тоді Навесні 1971 року мені було двадцять років, ще не виповнився двадцять один. Йому було на вигляд років тридцять п'ять.Значить зараз йому десь близько сімдесяти п'яти. Цікаво, попиває він коньячок з лимоном або, як кажуть у народі, «копита відкинув». Якщо він живий - у нього тільки один вихід: піти до церкви, неважливо якої конфесії, краще, звичайно, будь-який з протестантських, і щиро покаятися. ІТ тоді Господь простить його. А якщо є сили, то описати всі випадки явного осуду невинних, підстроєних ним особисто і його відомством, і зробити цю інформацію надбанням усього світу, виклавши в Інтернет. Це було б християнським подвигом, але, на жаль, такий розклад подій мало ймовірний.Світ повинен знати правду, і пора перестати вірити в наївні казки про Жеглова і Шарапова. Це зле, варварське, сатанинське держава, яка прийшла замість загиблої під чекістським чоботом Росії в 1917 році. І слід частіше нагадувати урядам усіх цивілізованих демократичних країн, що будь-які угоди з сатаною і антихристом ніколи не бувають вигідними, а рано чи пізно обов'язково вийдуть боком. «По плодах їх пізнаєте їх», - сказано в Писанні. Злих плодів, що накопичилися в чеченській війні, більше, ніж достатньо для того, щоб зрозуміти, з ке доводиться мати справу, зрозуміти, що ця країна не виправилася, а як і раніше небезпечна для всього світу.Після мого звільнення від адміністративного арешту мав місце ще один потворний епізод у цій же справі. Коли мене не було вдома, в середині травня 1971 нагрянули до нас у квартиру з обшуком, налякавши матір і бабусю, і тоном, що не терпить заперечень зажадали видати їм великий ніж.Бабуся витягла всі ножі, які у нас в домі були, і виклала їх перед непроханими візитерами.-Ні, нам потрібен великий ніж!Але, побачивши, що люди радянської закваски налякані, а отже, навряд чи щось від них приховують, вийшли. Навіщо їм ніж, якщо алібі встановлено і впізнання дало негативний результат? Я не сумніваюся, що для фальсифікації доказів. Це був не сам Екатерінічев, «почерк» розмови не його, але це були його люди, а якщо не його, то чиї ж тоді? Нехай судові помилки бувають в усьому світі, але в цій країні вони носять явний, навмисний характер, тобто злий умисел в наявності, а тому їх кількість у країнах, заражених вірусом совєтизму, вище на кілька порядків.Після цієї «екскурсії» на Петрівку 38 Я тоді вирішив тимчасово «залягти на дно» щодо Оленки та її батьків. Знову проводити які-небудь заходи на території того ж самого відділення міліції було б нерозумно. Залишати їх у спокої я зовсім не мав наміру, і я продовжував готуватися до наступних акцій. Через рік я провів експерименти, які у своєму щоденнику назвав «Хіпі-1» і «Хіпі-2». Це були тренування на випадок, якщо мені доведеться ховатися. У процесі цих експериментів я придбав корисні навички: навчився подорожувати без грошей на великі відстані аж до Красноярська і Тайшета.Коли-небудь напишу про це. Це були одні з найщасливіших днів у моєму житті.А найбільше свято в моєму житті був в 1991 році, коли цей тоталітарний монстр СРСР нарешті розвалився. І хоча сталінізм і фашизм не померли, а продовжують робити свою чорну справу, стало ясно, що майбутнього у них немає. Майбутнє за європейською цивілізацією, що визнає Декларацію прав людини і Білль про права особистості. До цієї цивілізації відносяться не тільки США, Канада і Західна Європа, але і Японія. Світ звільняється від оков середньовічного мракобісся, і це поступово призведе до об'єднання Християнства, Ісламу та інших світових релігій, передбаченого ще Данилом Андрєєвим.Але повернемося до однієї з головних тем цього нарису, до проблеми нерозділеного кохання, яка за своєю суттю любов'ю не є. Це мана, якої дуже легко позбутися, якщо ви зрозумієте, що об'єкт вашого зітхання зовсім не володіє тими якостями, які ви самі на нього вигадали. Ті, кого ви любите, існують, і навіть у великій кількості, тому що якби ваша половинка була єдина з семимільярдний населення планети, то така зустріч була б практично неймовірна. Але доведеться все ж попрацювати і пошукати, а не кидатися на першого зустрічного, приписуючи йому або їй ті якості, яких у нього або в неї не було і не буде. В мережевому маркетингу вчать, що є тільки 6% людей, з якими варто робити спільний бізнес. Решта або не годяться ні на що, або ви з ними просто несумісні. І це не в совку, а в країнах, де не бачили радянських танків, не знають, що таке чергу за ковбасою, табірна мораль і перевірка документів без жодного приводу і без причини. Тут же часто доводиться чути думки: «Всі чоловіки - козли» або: «Всі баби - повії». Хто з них правий? Та обидві сторони мають рацію, тому що народи, до яких доклали свою свинячому лапку комуністи, дуже сильно зіпсовані, як чоловіки, так і жінки, і шукати подругу або друга життя тут - це все одно, що шукати дружину по борделях або чоловіка по тюрмах: знайти можна, але набагато важче.
Але, припустимо, ви намагалися, шукали, і, нарешті, підтвердилося, сказане в Євангелії: «Той, хто шукає знаходить ...» Мається на увазі, що ви не помилилися, а знайшли саме те, що вам треба. І що ж далі? Ви думаєте, що тут у совку можлива нормальна життя? Ви думаєте, зіпсовані, підлі і заздрісні радянські люди, які звикли руйнувати чуже, а не будувати своє, що вони дадуть вам жити спокійно? До цього додайте, що їх колективістська мораль дуже далека від західного індивідуалізму, і їх товариськість носить нав'язливий характер, аж до примусового, якщо ви не готові йти на конфлікт, щоб позбутися від зловмисних спілкування. У вашу родину будуть вторгатися ті люди, з якими західні індивідуалісти навіть поруч стояти б не стали. Ви думаєте, що можна навчитися жити із цими людьми, підібрати до них ключ? Адже вам з дитинства переконували, що таке не тільки можливо, а й необхідно. Згоден, можливо ладити з цими людьми і підібрати до них ключ, але тільки дуже дорогою ціною: ціною власного деградації. Міліція тут не для того, щоб вас захищати, а для того, щоб переслідувати вас, якщо ви наважитеся захищати себе і свою сім'ю. Якщо хтось спробує в США американську бабусю-пенсіонерку вдарити по обличчю і відібрати в неї пенсію - так вона у відповідь вистрілить з пістолета в упор, і нічого їй за це не буде, а тут би її посадили тільки за одне зберігання зброї. Я зовсім не пішов від теми. Просто багато хто з вас переживають, нібито вас відкинула ваша половинка, яка насправді не ваша, а зовсім чужа вам, і ви самі захочете з нею розлучитися, якщо зійдетеся. Ви просто бачите проблему там, де її немає. А от коли ви дійсно знайдете вашу половинку, то якщо ви все ж віддасте перевагу жити в цій країні, ось тоді виникне проблема вже не уявна, а цілком реальна, і проблема буде виходити не від вашої коханої, а від цієї держави.Вам, звичайно, не терпиться дізнатися, як склалася моя подальша доля. Як склалася доля у тієї, за якою я так ганявся, я вже писав: вона залишилася одна, і дочка в неї приблизно 1984 року народження. А я збудував те, що хотів - велику дружну сім'ю, майже як на Кавказі, але я збудував цю сім'ю з іншою жінкою. Це моя дружина, з якою я прожив 38 років, і у нас четверо дорослих дітей від 20 до 36 років. Кажуть: «Життя прожити - не поле перейти». Я дійсно перейшов не поле. Я перейшов небезпечне грузьке болото, де на кожному кроці можна провалитися, але не провалився і навіть особливо не забруднився, завдяки своїй власній ерудиції і Господу Богу, Який завжди виручав мене. Але це не та країна, де можна нормально жити, ростити дітей, створювати щось корисне, удосконалюватися і радіти життю.Мені вдалося вижити і навіть дуже непогано. Але, поклавши руку на серце, я не можу дати вам ніякої гарантії, що ви пройдете це болото до кінця і не провалитеся, що вам також пощастить, як пощастило мені. Це проклятий гине світ. У нього жахлива Карма. Тут править антихрист, а пророцтва Іоанна Богослова виявляються з кожним днем ;;все виразніше. Що найяскравіше тут впадає в очі, так це неповага до особистості на кожному кроці. Країна ця - зона, і громадяни її - зеки. Соціальні проблеми не вирішуються, а застоюються на сторіччя. І нікому ніколи не вдавалося тут нічого змінити.Перебудова була викликана розвалом слабкою і неефективної економіки непосильною гонкою озброєнь, бо неправедний і неправильний спосіб життя держави неминуче рано чи пізно негативно позначиться на економіці, і ця закономірність - слабке місце злих сил. І якщо ви поїдете на Захід, вам краще подалі тримаються від всяких діаспор, що вийшли з СНД, інакше можете виявитися втягнутими в яке завгодно зло, в який завгодно кримінал і, що найгірше, стати залежними від зборища негідників. І навіть іноземцям, які їдуть сюди робити бізнес, я б не став довіряти. Що вони знайшли тут доброго? Можна було б ще зрозуміти романтиків, любителів ризику та авантюрних пригод. Але благородні романтики ризику погребують мати справу з такою мерзотою. Ні, краще пристати, злитися воєдино з передовою європейською цивілізацією і спалити всі мости до цього гине світу. А старанне вивчення чужих мов піде вам тільки на користь для вашого ж власного розвитку. Адже сказано в Біблії: «... вийди від неї, народ Мій, щоб не брати участь вам в гріхах її і не піддатися виразок її» (Об 18-4)Так, дійсно, розташовуючи накопичилася до 60-річчя багажем інформації, робити те, що робив у двадцять років, я б не став. Ще слід відрізняти чудеса від небилиць. Небилиці - це те, що не буває і бути не може, а чудеса - це те, що буває, але надзвичайно рідко. Спроба впливати на людину, сподіваючись, що він зміниться - це ставка на диво. Такі випадки, як зміна мислення Апостола Павла, коли з гонителя християнства він перетворився в самого вірного його адепта, відбуваються вкрай рідко. Ось чому великий Учитель і Пророк Мухаммед сказав: «На тобі тільки передача ...» - була через передача інформації, а далі можна не турбуватися про те, як людина, що отримав цю інформацію, зреагує. Довго умовляти його, тим більше переслідувати його роками, нарікаючи на те, що він не сприймає істину і цим псує собі життя і взагалі шкодить - це помилка. І все ж я не вважаю, нібито все, що сталося, сталося не марно. Як сказав великий поет: «Нам не дано передбачити, як наше слово відгукнеться» Свідками цієї історії були десятки людей: та ж ліфтерша, ті ж міліціонери, той же слідчий, їхні родичі, яким вони розповідали цю історію, прийшовши додому з роботи. Вплив на них на всіх моїми висловлюваннями, моїм особистим прикладом - не могло бути дорівнює нулю. І якщо хоча б хтось один із цього довгого ряду, нехай не відразу, нехай через двадцять років, нехай навіть через сорок років задумався над цим, то користь від всього того, що сталося, важко переоцінити.Я - один з небагатьох, хто бачив Петрівку 38 зсередини, і був би просто гріх про це не написати. «Все добре, що добре кінчається» - так говорить відоме прислів'я, і ;;в результаті ця спроба злих сил мене знищити, обернулася дійсно цікавою екскурсією.


Рецензии