Far away from Ukraine. Частина 2

Попутник: Знаєш, чому вам, українцям, не щастить?

Я: Кажi менi..

Попутник: Ну, чому у вас все так через дупу?..

Я: А ну тебе..зараз знову про Крим.. Інших тем у тебе немає?

Попутник: Та ні, я так..вся справа в словах. У мовному плані.

Я: Приклад?

Попутник: Тому що у нас деньги-так деньги, а у вас деньги-гроші.

Я Так і є, реально, гроші.

Попутник: Ось. І сам посуди. Мізер який- то вони і є, гроші. Як кіт наплакав.

Я: Від душі.

Попутник: Ось тобі вона. І в мовному, і в кількісному сенсі. Що у нас мало, то і у вас мало. Ось і живете на копійки -задовольняєтеся малим. Тому що в кожного є мамця і огродик, і кабанчик бігає на травичці для холодцю.  Ось тобі і вся психологія -качки-гуси у дворі з числа державних свят.

Я: Таке враження, що ти довго готувався до цієї розмови.

Попутник: А як же. Як по вашому?

Я: Авжеж.

Попутник: Я думаю, що Україна це не окрема країна з її державністю, це ціла категорія людей-не більше, ніж спільність- це такий, знаєш, склад розуму, а цiлий Всесвіт.

Я: Всесвіт.

Попутник: Так, якби тоді планета або група планет знайшлася, яка була б Україною -так- то на стику Росії і НАТО, то на стику Османської імперії і Речі Посполитої -десь між двох впливів- що-то транзитне, що-те, що постійно змінюється що-то що постійно має трансформуватися і змінюватися на очах, у межах державного кордону, в межах національної самосвідомості, що-то в постійному розвитку та руху-що ніколи не може застигнути-ви, українці, живете, як на вулкані, на пороховій бочці поглядів, ви ніколи не зможете домовитися між собою, створити коаліцію-як модно було раніше говорити..У вас будь-яка рада-чорна.

Я: І Верховна?

Попутник: Що -те, що-то постійно має змінюватися, еволюціонувати, яке- то вічне колесо. Юндеркрейс. Так, ось тоді би планета ..

Я: Є глобус України. Якщо ми говоримо про планетарного масштабу.

Попутник: Це жартівливий виріб.  Але вiн відображає весь сенс. Ми за час Російської імперії звикли, що Україна-це країна -периферія. Країна околиця. Країна, звідки вийшла вся культурна еліта і пішла в культурну столицю. Країна -донор- яка скрізь поставляє своїх дівок і парубків-на всі ринки світу-легальні і нелегальні і робить це добровільно- а такі парубки, як Жадан пишуть про філософію життя таких маргіналів, які сплять в обнімку з ламповими телевізорами і підказують де сміятися над такими в дешевому ciт-комі. Країна, яка більше віддає. Країна з суто чоловіча енергетикою плюсовій- яка більше віддає, віддає кожному звідки кожен отримує бажане, і якщо хоче праці, то може домогтися, може піднятися. Але він йде в інші докерскi порти шукати роботу, на інші судноверфі, найматися в інші гавані, під чужими прапорами під вітрилом. Де завгодно. Скрізь, крім милого будинку. Але ні, все не з вашої експансивних заяв, які можно сприймати тільки з гумором. Вся земля населена людьми позбавленими почуття рiдного будинку. Ваша Україна Surround. Всі думали Україна-десь внизу,  біля виходу до моря-а вона навколо -де тече ваша кров. Як польські пани говорили?

Я: Песья кров..

Попутник: Заробітчани -кочівники сталися від кочівників в Дикому полі. Від переселенців, козаків і бродників, чумакiв. Вічні наймити. Вічні мандрівники -комфортно відчувають себе не на Батьківщині, а в дорозі яка дасть напої і їжу і дах.


Рецензии