Hirsizin nizamati

.


Рецензии
Hırsızın nizamâtı

Sert ü muzlim hayat ben seçmişim,
alarak netameli ve dikenli bir tarik;
hezar mudil ahvalla ben geçmişim,
olarak metin ve haysiyetli bir sarik...

Hırsız ihtirami hacı ben taşıyorum,
ebediyen ben aitim esvet rengine;
cinasal azami nizamen yaşıyorum,
fahriyen de ererim rihlet zengine...

Sahte saadet peşinden atılmadım:
mesavi âdemi yad bana tamamla;
cemaat eylemine ben katılmadım:
katiyen izafetim yok adi avamla.

Şöyle de variyet ve aile kurmadım,
ben olmam ikamet bir mahallinde;
şöyle de vatan nezdine durmadım,
ben olmam nâstan bağıntı halinde.

Devletin jarmosunu zati iletmem,
ve benim için şeyn allaha tapmak;
hidemat ü gayret ben zati etmem,
ve benim için şeyn mesai yapmak.

Asla şart ü vazife karşıma konmaz,
yakımda yok ve zimmet ü zahmet;
asla emir ü istem başımda olmaz,
gerekim yok ve himmet ü rahmet!

Esafilden cavidane ben çalıyorum,
şayan olarak fahimane aşamama;
behremi doğru biçimde alıyorum,
egemen olarak azade yaşamama...

Daima da itler hapse beni atmışlar,
manita maddesiyle racon keserek;
daima da beni tecride kapatmışlar,
senelerimi cendere altında ezerek.

Dirimim geçmiş çit aksi nehatında,
ama erkiniyetim asla kaybolmadı;
cismim mihnet çekmiş kilit altında,
ruhumsa zordan asla mahvolmadı...

Ben vermem ulvi zanaata nihayet,
işte kalarak dızzo vayeme vefadar;
ben ederim kutsi nizamâta riayet,
işte yolunca giderek mevte kadar!

Таёжный Волк   16.11.2012 15:04     Заявить о нарушении