Kurdun kavanini

.


Рецензии
Kurdun kavanini

Ben asil sahrai kurdum nejadımla,
nezih kan gider benim evridemle;
ben erzan kurdum onursal adımla,
zafere doğru giden hezar erdemle.

Ben aslen ehliyim kabil fahametli,
cesban ü selim yolda istikametim;
ben aslen ehliyim talih vahametli,
sert ü kart mekânlarda ikametim.

Yek salih nahven giderim sahiden,
riayeten deruni kavaninime daim;
kaide olarak ben giderim vahiden,
tazimen ruhani hürriyetime kaim.

Ben safi hod akaidime izazederim,
hepten olarak nefsime hâkimiyet;
ben avla hod mekelimi ahzederim,
tabiaten kalarak müstakil kimiyet.

Bu evrende katiyen yok dehşetim,
kuvvetli garizesi var şanlı rahtım;
bu evrende intihası yok vahşetim,
zulmetli vetiresi var kanlı bahtım.

Azim ü iradeyle serapa dolmuşum,
canavar olarak zorba ve resanetli;
infaz ü hürmete mazhar olmuşum,
yabanda olarak jiyan ve cesaretli.

Hep rast gelirim kertan vaziyete,
asla veli ricata geçmem tasipten;
hep rast gelirim hayatsal eziyete,
asla veli imtina etmem nasipten.

Kasten gitmem dun insani tuzağa,
yeminde kimse beni kandıramaz;
kasten gitmem bu ellerden uzağa,
peşinden kimse beni kaldıramaz!

Aheni huyumu kahren yutmazlar,
evcil hayvana benzemem derimle;
esaret altında katiyen tutmazlar,
nâsa imtisalen esnemem serimle!

Şiddetim harap olmaz basmayla,
haince kavaidi esen garketmem;
azadegim idare olmaz tasmayla,
rezilce kendi esasen farketmem!

Ben asla vazgeçmem kutsi rahtan,
mesirrane kalarak usulen devime;
ben asla reddetmem fahri cahtan,
sadıkane kalarak hilkaten nevime!

Mebadi uğruna iraheye de çatarım,
hayat memat hunriz cengi vurarak;
mebadi uğruna marekede yatarım,
can pahasına şerefe sahip durarak...

Таёжный Волк   29.10.2012 14:17     Заявить о нарушении