Бхагавад-гите

Мудрость универсальна,
для религии, Веры, любой,
она актуальна
Гита не жесткая доктрина,
Можешь её толковать ,
Как угодно , Катрина,
Основа отказ от
Активных действий,
Продиктованных эго
Желаниями в этом
Суть Кришны возвания.
 Наивно думать, что живой человек
Сможет дистанцироваться от
Современного общества и его бед,
Они все равно будут смущать
И в мысли сором своим проникать
Давить и дыхание затруднять
Я знаю пути как этого давления
Избежать, и не надо часами
В пещере молиться или от мира
Совсем удалиться.
Для тех, кто ищет спокойствие в действии,
Гита " - хороший Маяк.
Отрешись на секунду от страстей
Этого мира, сознание очисть в этом знание.
Ум постоянно мутят мысли
Ты достойна писать книгу жизни,
То успех разум спутит , то страх потери
Тебя утомит, то жизненных невгод былых
Хоровод в памяти свой танец начнет
Ум саботирует веру и само достижение
Что уже сделала Вера.
Потому отрешиться так важно,
Но я знаю ты знаешь, а все остальное
Неважно.
Благодарю тебя, Дорогой и Любимый Друг, за участие в процессе по спасению человечества в качестве активного участника, и свидетеля, и члена суда присяжных, самых настоящих и стОящих.
С уважением, Екатерина, велика Ваша Сила.
Thank you, my Dear and Beloved Friend, for the participation in the process for the salvation of mankind as an active participant and witness, and a member of the jury, the present and standing.
Sincerely, Catherine, great is Your Power.

Wisdom is universal,
for religion, Creed, any,
it is relevant
The Gita is not rigid doctrine,
Can explain it ,
As you wish , Katrina,
Basis for refusal of
Action,
Dictated by the ego
Desires in this
The essence of Krishna возвания.
It is naive to think that a living person
Will be able to distance itself from the
Modern society and its troubles,
They will still be confusing
And in the thoughts of debris his penetrate
The pressure and breathing interfere
I know the way how this pressure
Avoid, and do not need to spend hours
In the cave to pray or from the world
Just leave.
For those who are looking for calm in action,
Gita is a good lighthouse.
Forget for a moment of passion
This world, the consciousness cleanse in this knowledge.
The mind is constantly rebelling thoughts
You're worthy to write the book of life,
The success of the mind спутит , the fear of loss
You get tired of the life невгод old
Dance in the memory of the dance begins
The mind are subverting the faith and the achievement of
It has done Faith.
Therefore dissociate it is so important,
But I know you know, and all the rest
It does not matter.
Thank you, my Dear and Beloved Friend, for the participation in the process for the salvation of mankind as an active participant and witness, and a member of the jury, the present and standing.
Sincerely, Catherine, great is Your Power.
Thank you, my Dear and Beloved Friend, for the participation in the process for the salvation of mankind as an active participant and witness, and a member of the jury, the present and standing.
Sincerely, Catherine the great is Your Power.


The central teaching of the Bhagwad Gita advises action without desiring the fruits of such action. The Gita’s wisdom is universal; it goes beyond religion and provides deep insights into the working of the human mind. It addresses both the strife outside between two individuals or groups as it does the unceasing struggle that goes on within a person’s mind.

The Gita is also unique in that it is neither doctrinaire nor rigid. It can be interpretated in many different ways without risk of trivialisation, so long as the integrity of all its messages is maintained, the central theme being desireless action.

Today we live in a world that is being pulled in different directions by material riches, expanding scientific and technological innovations, access to information, multiple risks, and daunting challenges, all seen at a scale unprecedented in human history. Unless one intends to renounce the physical world, it is na;ve to think that one can escape the complexities of modern society and the intensifying pressures they generate on the human mind and spirit. Interestingly, all these have further enhanced the abiding universal appeal of the Gita’s teachings.

For anyone seeking equanimity in action, the Gita is a good beacon. That may be the reason why J Robert Oppenheimer, the father of the atomic bomb, cited verses from the Gita in the hope of distancing himself from the destructive power of the nuclear bomb that he had brought into being.

A sense of detachment is vital even if one is not on the spiritual path – how else can one deal with all the intense competition we face today? The Gita says that if the mind is constantly obsessed with overwhelming thoughts of success or failure, victory or defeat, gain or loss, it sabotages one’s efforts towards achieving the goal that is being pursued.

While one tries to practise the teachings of the Gita either fully or partially, one must do so without the expectation of securing a desired result. In fact, what may appear to be a paradox, the very desire of success in upholding the Gita would be a negation of its core philosophy. One’s duty is only to act, never to hanker after the result.

However, detachment entails strict control over our mind and thoughts which is most difficult to attain. Cognitive psychologists tell us that the human mind works through two distinct but interacting systems: the ‘conscious’ which is subject to voluntary control, and the ‘sub-conscious or unconscious’ which is autonomous and automatic. The latter makes us think of the elephant when all that we are telling our mind is ‘do not think of the elephant’.

If the involuntary mechanism of mind yields to the deliberate system of thinking of the individual, the mind is overcome. One can then carry on with performance of duties without ever being constrained by worries over outcome.

Inspired by the Gita, M K Gandhi found his deepest convictions in truth and non-violence. Let alone doing anything untruthful or violent, he would not even entertain such thoughts. Such was the resoluteness of his mind. By asserting that renunciation of fruits of action would be possible only with observance of non-violence, Gandhi made the Gita his own ‘spiritual reference book’. And he remained an unremitting practitioner of his version of the Gita till the end. (The author is an IPS officer with the National Human Rights Commission. The views expressed are personal ).

Ask your vendor for your copy of The Speaking Tree newspaper on Sunday @ Rs 3
Центральный преподавания Bhagwad гите " извещает действие, не желая плодов такого действия. "Бхагавад-гите " мудрость " является универсальной; она выходит за пределы религии и обеспечивает глубокое понимание работы человеческого сознания. В ней рассматриваются как борьба вне между двумя лицами или группами, как это непрестанная борьба, которая происходит в разум человека.


Гита является также уникальным в том, что это ни доктринерский, ни жесткой. Это может быть истолковывали по-разному, без риска преуменьшение, пока целостности всех его сообщений сохраняется, Центральная тема-без желаний действий.


Сегодня мы живем в мире, который тянут в разные стороны материального богатства, расширения научных и технологических инноваций, доступ к информации, многочисленные риски, и объективные трудности, все видели в масштабах, беспрецедентных в истории человечества. Если кто намерен отказаться от физического мира, это na;ve думать, что можно избежать сложностей современного общества и активизация давления, которые они генерируют, на разум и дух человека. Интересно, что все эти дополнительно укрепили постоянный всеобщий призыв " Бхагавад-Гиты " учения.


Для тех, кто ищет спокойствие в действии, Гита " - это хороший Маяк. Что может быть причиной, почему J Роберт Оппенгеймер, отца атомной бомбы, цитируются стихи из " Бхагавад-гите " в надежде дистанцирует себя от разрушительной силы атомной бомбы, что он привел к.


Чувство отрешенности, жизненно важно, даже если он не на духовном пути - иначе как можно справиться со всеми жесткой конкуренции с которыми мы сталкиваемся сегодня? Гита говорит, что если ум постоянно одержим подавляющее мысли успеха или неудачи, победы и поражения, прибыль или убыток, он саботирует один усилия к достижению той цели, которую преследуют.
Благодарю тебя, Дорогой и Любимый Друг, за участие в процессе по спасению человечества в качестве активного участника, и свидетеля, и члена суда присяжных, самых настоящих и стОящих.
С уважением, Екатерина, велика Ваша Сила.
Thank you, my Dear and Beloved Friend, for the participation in the process for the salvation of mankind as an active participant and witness, and a member of the jury, the present and standing.
Sincerely, Catherine, great is Your Power.


Рецензии