День Святых Праотцев

   В предверии Рождества Христова Церковь празднует Память Праотцев, то есть всех живших до Рождения в мир Христа Бога нашего Праведников, усопших в вере, надежде Воскресения и уповании на грядущего Спасителя. На Литургии в этот день читается одно из самых проникновенных мест из Послания апостола Павла к о Евреям, в котором он поет Гимн Вере и Верности: вере лучших представителей еврейского народа в грядущего Мессию - Господа нашего Иисуса Христа, и верности их Богу - Святому Израилевому.

Целиком печатать не буду, кто захочет сам откроет 11-ю главу, а выдержки приведу:

"Имуще убо дерзновение, братие, входити во Святая Кровию Иисус Христовою, путем Новым и Живым... да приступаем со истинным сердцем во извещении веры... да держим исповедание упования неуклонное, верен бо есть Обещавый. Есть же Вера уповаемых извещение, вещей обличение невидимых. В сей бо свидетельствованы быша древнии. Верою разумеваем совершитися веком Глаголом Божиим...

Верою множайшую жертву Авель паче Каина принесе Богу... Верою Енох преложен бысть не видети смерти... яко угоди Богу. Без Веры же невозможно угодити Богу: веровати же подобает приходящему к Богу, яко есть, и взыскающим Его мздовоздоятель бывает. Верою ответприим Ное о сих, яже не у виде, убоявся, сотвори Ковчег во спасение дому своего... Верою был зван Авраам и, послушав, изшел на место, которое хотел принять в наследие, и изшел не ведый куда грядет. Верою прииде Авраам на землю Обетования...Верою и сама Сарра, бесплодная, восприяла силу во удержание семени и паче времене возраста роди... По вере умроша сии вси, не приемше обетований, но издалеча видевше их, и целоваша, и исповедаша... темже не стыдится сими Бог, называться Богом их... Не достанет бо ми повествующу времени о Гедеоне, Вараке, Сампсоне и Иеффае, о Давиде и Самуиле, и о других Пророках, иже Верою победиша царствия, содеяша правду, получиша Обетования...         

... заградиша уста львов, угасиша силу огненную, избегоша острея меча, возмогоша от немощи, быша крепцы во бранех, обратиша в бегство полки чуждих, прияша жены от воскресения мертвых своих. Инии избиенни быша, не приемши избавления, да лучшее воскресение улучат, другие же руганием и ранами искушение прияша, еще же и узами и темницею, камением побиени быша, претрени быша, искушени быша, убийством меча умроша, проидоша в милотях (обносках) и козьих кожах, лишени, скорбяще, озлоблени: их же не был достоин весь мир, -  в пустынях скитающеся и в горах и в вертепах и в прпастях земных. И сии вси послушествованни бывше верою, не прияша Обетования, Богу лучшее нечто о нас Предзревшу: да не без нас совершенство приимут. Тем же и мы... гордость всяку отложше и удобь обстоятельный грех, терпением да течем на предлежащий нам подвиг, взирающе на Начальника Веры и Совершителя Иисуса, Который вместо предлежащей Ему радости претерпел Крест, о срамоте нерадив, и одесную Престола Божия седе", Ему же Слава, Держава, Честь и Поклонение во веки веков. Аминь. 

http://www.proza.ru/2012/12/30/862
 


Рецензии