Озiннiн кiм екенiндi аныктайтын емтихан

Сіз ушін ешкім де ойланбайды. Сіз ушін ешкім де іс-арекетке кіріспейді. Сіз ушін ешкім де табыска жетпейді. Жетістікке жететін Сіз гана! Осыган шаттаныныз, куаныныз! Есінізде болсын: Біз неге сенсек, соган колымыз жететін болады. 

Ескерту: Упайыныз негурлум жогары болса, жетілу денгейініз де, омірге бейімделу кабілетініз де согурлым жогары.

1 кесте. БІРІНШІ ЕМТИХАН

Коркыныштын себебі 1 упай 2 упай 3 упай
1. Ата-анадан корку: Мен акемнен де, шешемнен де коркамын
Мен ата-анамнан анда-санда гана жасканамын
Калайша озіннін туган ата-ананнан коркуга болады?

2. Озін жайсыз сезіну:
Мен шыргаландармен беттескенде озімді оте жайсыз сезінемін
Кей кезде шыргаландарды шешуге тура келгенде, озімді жайсыз сезінемін
Оз шыргаландарымды озім шеше алатыныма нык сенімдімін

3. Жумыс жайлы мазасыздану:
Жумыстан айырылып каламын ба деп унемі коркып журемін
Кей кездерде гана жумыстан айырылып каламын ба деп мазасызданамын
Мен ешуакытта кунімді коре алмаймын деп мазасызданбаймын

4. Мен туралы баскалар не ойлайды:
Мен туралы баскалардын ой пікірі унемі толгандырады
Бул жайында анда-санда гана ойланамын
«Ит уреді керуен кошеді» демекші, бул жайт мені толгандырмайды

5. Ниеті жаман адамдармен карым-катынасыныз:
Кара ниетті адамдар мені коркытып, санама урей уялатады
Мен бундай адамдардан аулак журуге тырысамын
Мені ешбір жан коркыта алмайды, тек Жаратушыдан гана жасканамын

6. Зиянсыз уй жануарлары, мысык пен иттер:
Мен оларды корсем коркамын
Ит пен мысыкты корсем озімді ынгайсыз сезінемін
Уй жануарлары маган ешкашан урей тудырган емес

7. Махаббат пен суйіспеншіліктін тураксыздыгы:
Мен суйетін  адамымнан айырылып калатын сияктымын
Кей кезде махаббатым баянсыз бола ма деген кауіп мазалайды
Озім суйетін адаммен  арамыздагы катынаска сенімдімін

8. Денсаулык:
Менінше басым унемі ауырып журеді
Кей кезде денсаулыгым туралы мазасызданамын
Мен бул жайында басымды коп катырмаймын, денсаулыгым бес!

9. Шешім кабылдау:
Шешім кабылдамас  бурын азаптанамын, куйзелемін
Бірнеше шешім кабылдау керек болса, есім шыгып, берекем кетеді
Маган нактылы шешім кабылдап, тауекелге бару тукке де турмайды

10. Жауапкершілік:
Реті келсе жауапкершіліктен кашамын
Егер маган гана байланысты болса гана, белгілі шешім кабылдаймын
Мен жауапкершілікті тугелдей озіме аламын, жок болса іздеймін

2 кесте. ЕКІНШІ ЕМТИХАН

Сіз біреудін сыртынан осек айтасыз ба? 1 упай 2 упай 3 упай

1. Сіз  осек айтуга бейімсіз бе?:
Мен еш ойланбай-ак, адамдарды осектеймін
Бурын осекті буркырататынмын, казір оны койдым
Мен ешкашанда адамдардын сыртынан осек айтпаймын

2. Сіз уадеде турасыз ба?:
Уаде деген бос соз, жел созді айттын бітті, ушып кетті
Мен ушін уаденін манызы бар, бурын беталды бере беруші едім
Мен уадені Кудай созі деп тусінемін

3. Сіз жымкырып, урлайсыз ба?:
Онда турган не бар?!
Мен усак-туйекті кымкыратынмын. Казір оны койдым
Мен ешуакытта урлыкпен айланыскан емеспін

4. Тосек лаззатына деген коз карасыныз?:
Баска біреумен тосек лаззаттына шомылган емеспін, бул куна
Анда-санда болып турады, біракта дурыс емес шыгар деп ойлаймын.
Тосек лаззаты - калыпты табиги жайт, келіссен болды да

5. Сіздін жоспарыныз:
Егер мен бірдемені жоспарласам болды, жоспарым іске аспайды
Мен жоспарымнын кейбір болімін гана орындай аламын
Алдымдагы максатым анык болганнан кейін, ойлаган жоспарымды іске асырамын

6. Сіздін пайымдауынызша, баскаларга богет болып журсіз:
Коршаган ортамдагы адамдар менен кудерлерін узді
Мен біреулерге богетпін деп анда-санда ойлап коямын
Озіме сенімдімін,  ешкімге де богет емеспін

7. Сіз озініздін жануянызды менсінбейсіз:
Озім силайтын адамдарымды менсінбеймін, сол ушін кейде уяламын
Кей кезде озімнін жануядагы міндеттерімді орындап турамын
Мен озімнін жануямды жаксы коремін, олар да мені силайды

8. Мумкіншілік дегенін барі бос соз!:
Мен барлык мумкіншіліктерді жіберіп аламын
Мен кейбіреуін гана пайдаланамын
Мен аркашанда жіберіп алмауга тырысамын

9. Сіз алдайсыз, отіріктін майын тамызып, майпандатып жібересіз:
Каныма сініп кеткен адет, озіммен тук те істей алмаймын
Анда-санда зу еткізіп отірік айтамын, реті келсе кулакка кос аяктап тебемін
Кандай жагдайда болмасын, шындыкты айтамын

10. Сіз білімнін мумкіншілігін жіберіп алдыныз:
Мен ушін білім мен ілім тукке де турмайды.
Мен окта-текте кітапка карап коямын
Мен озіме кажетті білімді игергенмін

10. Акталу:
Осы кітаптагы мысалдардын барі мен ушін жазылып айтылган
Егер осынын маган пайдасы тисе, мен озімді актап аламын
Озімді актап алуга далелдерім нактылы, бірак мен буны сирек колданамын

3 кесте. УШІНШІ ЕМТИХАН

Келіспеушіліктін себептері: 1 упай 2 упай 3 упай

1. Коре алмаушылык:
Мен озімнен артылган, дарежесі жогары адамдарды коре алмаймын
Коре алмайтын адамдарым бар. Кызганамын, ішімді мысык тырнайды
Мен бундай нарселерді укпаймын, аркім оз алемін озі гана курады

2. Кызганшактык:
Мен оте кызганшакпын, ішім, терім тар
Мен осыдан кутылуга тырысып журмін
Кызганыш деген не? Мен буны сезінбеймін.

3. Кек сактау:
Мен кекшілімін, еш нарсені кешірмеймін
Маган жабірді умыту оте ауыр, озегім ортенеді
Мен ешкімге де кек сактамаймын, кешірімдімін

4. Ырылдап итше ыза болу:
Сактаныныз! Мен кімді болмасын кауып аламын!
Анда-санда озіме ие бола алмай кутырамын
Мені байсалды калпымнан тайдыру киын

5. Шыдамдылык:
Менін айтканым гана болады, баскана конбеймін
Менімен келісетін адамдардікі гана дурыс
Пікірлердін ар турлілігі - омірдін ман-магынасы мен сані

6. Сенімсіздік:
Мен ешкімге де сенбеймін
Кейбір адамдарга гана сенемін
Шынын айтса, мен оте ангалмын

7. Жала жабу:
Мен біреуді кемсітіп жала жапканнан лаззат аламын
Кей кездерде ак адамга жала жауып, оны каралаймын
Буган уакытым жок. Жазыксыз жанга жала жабу деген не озі?

8.Ошпенділік:
Мен коршаган ортага ошпенділікпен караймын
Жактырмауым созімнен де, ісімнен де білініп турады
Аруакытта кішпейілмін, адамдарды бауырыма басамын

9. Шыдамсыздык:
Мен ушкалак шыдамсызбын, бірак бул маган барібір
Кей кезде «жугіріп тышар» шыдамсыз, ушкалакпын
Адамдар менін байсалдылыгыма сенеді, маган уміт артады

10. Біреуді мазактап, кекетіп, келемеждеу:
Мен озімді корсету ушін біреуді кекетіп, келемеждеймін
Менін кекетіп, келемеждегенім кей кездерде корініп турады
Бір нарсені баса айткан кезде гана колданамын

4 кесте. ТОРТІНШІ ЕМТИХАН

Озіне деген сенімділік: 1 упай 2 упай 3 упай

1. Жаксы кіріс:
Ойлаган ойымдагыдай емес, байлыкты іздеп журмін
Менде барі бар, сонда да азырак, алі де болса екен деймін
Жаксы табыс табамын, акшаны рахаттанып шашамын

2.Таныстарыннын коп болуы:
Маган коп адамдардын кажеті жок
Менін араласатын бірнеше  танысым бар
Мен  таныстарым оте коп, санын білмеймін. Барі мені таниды

3. Сіздін кескін-келбетініз, сырткы бейненіз:
Мен «ішім тутін - сыртым кубыжык тектес» мерез пендемін
Менін келбетім мен тур сияпатым калыпты адаммын
Менін ішкі акикатымды - сырткы келбетім айшыктап турады

4. Кабілетініз, акылыныздын денгейі:
Менінше, менде акыл да, кабілет те жок
Орташа калыптагы адаммын
Озімнін акылым мен кабілетім жогары денгейде

5. Баскалар сізге калай карайды:
Менен адамдар кашкалактайды
Айтеуір араласамын
Адамдар менімен болганды калайды

6. Журектілік:
Мен сужурек коркакпын
Кажет болганда батылмын
Мені имендіру мумкін емес

7. Ел алдына шыгып сойлеу:
Тек мен емес! Аузын буган огіз сияктымын
Маган  елдін алдында сойлеу унамайды
Елді аузыма каратып, косіліп сойлеген унайды

8. Денсаулык:
Денсаулыгым жок
Кей кезде ауырамын
Мен оте сирек ауырамын

9. Сенім:
Сенім деген ен? Кімге кажет?
Кей кезде сенімсіздік шалыгы шалады
Тылсым куштін озіме комектесетініне сенемін

10. Туратылык:
Шектен шыгып кетемін, тураксызбын
Кысылганда шектен шыгып кетемін
Мен барлык жагдайларда  сабыр сактаймын

5 кесте. БЕСІНШІ ЕМТИХАН

Адамнын жетілмеуінін себебі: 1 упай 2 упай 3 упай

1. Екіжузділік:
Мен екіжузді, жагымпазбын, керек деген-ау деген бастыктын котіне сабынсыз кіремін
Кей кезде сайкалданып сызыла каламын
Мені ел калай кореді, солаймын

2. Озімшілдік:
Мен тек озімді гана ойлаймын. Калгандарыннын кунын - бір тиын
Ара-тура озімшілмін, кей кезде кісімсіп: кісінеп коямын
Озімнін белгілі кызыгушылыгым бар, бірак озімшіл емес - копшілмін

3. Мені біреулер унемі андып жургендей корінеді:
Мені кудалап, андып журген адамдардын барына сенемін
Кей кезде мені жабірлегісі келетіндерді кездестіремін
Мені андитын жауларым жок. Елге жаксылык кана тілеймін

4. Озін бакылай алмау:
Озінді бакылаудын не екенін білмеймін
Анда-санда шектен шыгып кетемін
Мен озімді унемі бакылауда устаймын

5. Жайбасарлык:
Мен оте жайбасар адаммын
Кейбір істерді ертенге калдырамын
Ісетейтін істі, колма-кол істеп тастаймын

6. Озін томен санау:
Мен елдін жетістігіне табынамын
Мен баскаларга сирек болса да жалпактаймын
Мен ешкімді де пір тутпаймын. Пірім - бір Алла

7. Мактаншактык:
Мен озімді-озім борттіремін
Бірдеме істесем, босіп кетемін
Мені, менін істеген ісім айтады

8. Каталдык, канпезерлік, жауыздык:
Біреуді ренжіту, оган зардап шектіру мен ушін куаныш, лаззат
Анда-санда шагып аламын, аяушылыгым аз. Жыгылса, сурінсе куанамын
Біреуді жазыксыз жазалаудан, кемсітуден аулакпын

9 Шектеліп калу:
Мен озімді аркашан дурыс деп есептеймін
Кейбір маселелерде айтысуды каламаймын
Менін оз пікірім бар, егер далелдесе мен акикатка жыгыламын


Рецензии
Барі тусінікті карапайым тілмен жазылган...
КУНХОЖАЕВ ГАУХАРБЕК БАЯНБАЙУЛЫ: ХАЛЫКАРАЛЫК КОЛОНЕР ШЕБЕРІ ОДАГЫНЫН МУШЕСІ, "ЖЫЛ ЛАУРЕАТЫ", "УЛТ МАКТАНЫШЫ - ГОРДОСТЬ НАЦИИ" АЛТЫН МЕДАЛЬ ИЕГЕРІ
Отправить письмо автору

Гаухарбек Баянбайулы Кунхожаев   28.05.2013 04:54     Заявить о нарушении
На это произведение написаны 2 рецензии, здесь отображается последняя, остальные - в полном списке.