Асет Мукашбековтын оксiк омiрдегi рухани орлеу жол

«Кімде кім адамдарды риза етемін деп Алла тагаланын кахары келетін істі істесе, Алла тагала оны адамдарга тапсырады. Кімде кім Алла тагаланы риза етемін деп адамдардын кахары келетін іс істесе, оган адамдардан келетін зиян іске Алла тагала карсы турады». 

Пайгамбарымыз Мухаммед (с.г.с.)

Асет Ризаулы Мукашбековтын озімен мына телефондар аркылы ауызба-ауыз тілдесіп сеанс алуына болады:
8 701 733 55 71; 8 775 706 63 21; Уйі:(872771) 35-9-94. Электрондык поштасы: "mukashbekov.aset @ mail.ru". Интернетте: «Проза. Ру», «Проза. Кз» Асет Мукашбеков.
SKYPE "aset-mukashbekov".
Мекен жайы: Алматы облысы, Карасай ауданы. 
Банк бенефициара: АО " KASPI BANK" Бик: CASPKZKA ИИК: KZ73722R000021730167 Бенефициар: Мукашбеков Асет Ризаулы
HALYK BANK 6762 0035 0052 4144 ASSET MUKASHBEKOV ИИН - 510821300496

/Окырмандардын кейбір пікірлері/:

«Жолына тагдыр каттырак,
Мініпсін ага, ак пырак.
Саулесі мангі сонбейтін,
Жаныпты сізде шам-шырак!»

Сакен Муздыбаев, шахтер.
Шыгыс Казакстан облысы.

Аса кымбатты Асет мырза!

"Коптен іздегенім, коктен сураганым жерден табылганына, сіз сиякты замандасымнын бар болганына оте куаныштымын! Баска елдін авторларына табынып, суйсініп жургенде мынандай коктемнін шуакты кунінде сіз маган жаратканнын керемет силыгы болдыныз! Сізді казактын Джо Виталесі мен Джозефф Мерфиі десем артык айтпайтын шыгармын! Сіздей АЗАМАТТАР Казакстанда кобейе берсін! Кудай колынызга куат, омірінізге шуак берсін! Омір сурагына жауап таба алмай мен сиякты миллион казакка Алланын нурын жеткізе берініз!".          

Куралай Ошакбаева, 20.04.2010 10:47

Курметті Асет ага!

"Сізге басымды иiп алгысымды білдіруге руксат етініз. Сіздін жазган кітаптарынызды казір оки бастадым. Катты асер аламын сіздін терен ойларыныздан. Сізге зор денсаулык жане творчествалык таусылмас табыс тілеймін".

Тілек білдіруші, Асыл Жакыпбек. Assyl Zhakypbek 23 май 2010 в 12:57. Канада, Монтреаль

Салеметсіз бе, Асет Ризаулы!

"Мен сіздін окырманыныз боламын. Сіздін «Жуйке жуйесінін тылсымы» атты кітабыныз мені кайта омірге акелді. Сізге Алланын нуры жаусын!

Мен, Заман Таншолпан Жанабайкызы 1993 жылы Шымкент каласы, Сайрам ауданы, Комешбулак ауылында дуниеге келдім. 2010 жылы Комешбулак жалпы орта мектебін бітірдім, бірак жогары оку орнына туспедім. Себебі, 2010 жылы 12 мамырда Шымкент каласындагы жындыханага оте ауыр жагдаймен тустім. 17 кун реанимацияда, 4 кун комада жаттым. Ата-анам тестті уайымдап содан ауырды деп ойлайды. Менде грантка тусе алмаймын деген коркыныш болган жок, сабак улгерімім оте жаксы болды, тесттен унемі 100-ден жогары балл жинайтынмын. Жындыханадан ештене білмей шыктым.

Ол жакта есімді жиганымда: «неліктен бул жерде жатырмын», - деп токтаусыз жылайтынмын. Ол жерде откен 45 кунім омірімнін ен ауыр кезі, бірак ойлансам мен бакыттымын! Себебі, мен жазылдым, ол жерде жазылмай калган каншама адамды кордім. Казір міне Халыкаралык Гуманитарлы-Техникалык Университетінін 1-курс студентімін, жагдайым бір калыпты, жаксы достарым бар. Озініз кітабынызда жазгандай, Алладан омірдін келенсіздіктерін каскайып турып карсы алатын алансыздык, озгертуге болатынды озгертетін батылдык, сонын айырымын тусінетін даналык бере гор деп тілеймін. Сізге зор денсаулык, жануянызга амандык, береке, бірлік, молшылык тілеймін. Рахмет сізге!

Таншолпан Заман. 27 акпан. сагат 21:21. 2012 жыл


«Ризанын Асетіне рахмет айтам,
Ояткан санамызды уйыктап жаткан.
Кітабын окып шыгып рахат алам,
Аштыктан он кун бойы нар татпаган.

Ойпырмай, ойлаймын да мен тан калам,
Жамандыкка соншалык кумар болган.
Жаксылыкка шакырса бул калай деп,
Мын ойланып, толганып коп киналган.

Омірде ізденумен журген жанмын,
Жаналыкка мен жасымнан кумармын.
Малаховтын кітабын, бес томдыгын,
5 жыл устап, астында жастыгымнын.

Асері Асет ага, лезде болды,
Конілім, ой-санаммен кабыл алды.
Алдынгы дал озіндей агалардан,
Улгі алып, інілерін бас шулгыды.

Ризанын Асетіне мын рахмет,
Боліскен жаксылыкты коптен курмет.
Ауылымнын дал озіндей азаматын,
Аркада Турсын - інін мактан етед!».

Турсынгали Кызырулы Амірханов, ашыгу ілімін устанушы.
Караганды каласы. 27.10.2008 жыл.

Асет Ризаулы Мукашбеков – 1951 жылы тамыз айынын 25 жулдызында бурынгы Семей облысы Уржар ауданы, Науалы ауылында дуниеге келген. Уйленген. Кудай коскан косагы: Рахпар Кудіретоллакызы. Балалары, немерелері бар.

1970 жылы Алматы каласында казак ауыл шаруашылык институтынын агрономия болімшесіне тусіп, 1975 жылы галым – агроном мамандыгын алып шыгады. 1975...2004 жылдар аралыгында, каймагы бузылмаган иен тукпірдегі казак ауылдарында: бурынгы Семей облысынын Уржар, Маканшы аудандарында 30 жыл агроном болды.

2006 жылы 55 жаска толганда, 5 жыл аралыгында жалпы тиражы 37 000 дана 11 кітап жазды.

1. 2006 жылы озінін 50 кундік ашыгу тажірибесінiн негізінде жазган 4000 дана «Жасару купиясы»,

2. 2007 жылдын аралыгында екі кайтара басылыммен басылып шыккан 4000 дана «Аштыкты устау – денсаулыктын кепілі! »

3. 2000 дана «Рух пен таннін саулыгы»,

4. 2000 дана «Жуйке жуйесінін тылсымы»,

5. 5000 дана «Акыл есті билеп алган жокшылык пен кедейшіліктен калай кутылуга болады? »,

6. 2008 жылы 4000 дана «Желілі бизнестін комегімен акымактык пен жокшылыктан калай кутылуга болады? »,

7. 2000 дана «Тибет медицинасынын онімдерінін негізінде – желілі жеке бизнесті куудын купиясы»,

8. 1000 дана «Жаратушыны аруактар аркылы тану немесе «Ак ананын» тылсым дуниелері»,

9. 2009 жылы 2000 дана "Оз тагдырынды - озін калай озгертуге болады? ,

10. 2010 жылы 7000 дана "Сен неге кедейсін? Сен неге карыздарсын? немесе мол акша табу ушін не істеуіміз керек? "

11. 2011 жылы "Оз тагдырынды озін тубірімен калай озгертуге болады? " - атты жалпы тиражы 37 000 дана кітаптарынын барлыгы да, окырмандарын тауып, олардын суйіспеншілігіне боленіп – «кундіз колдарына шам алып» іздеп журіп окитын копшіліктін танымды-тагылымды таптырмайтын кітаптарына айналды.

Асет Ризаулы Мукашбековтын елімізде жане алыс-жакын шет елдерде жуздеген шакірттері, талай мындаган окырмандары бар. 2010 жылы 21 науырызда Москвада, Ресей адебиетшілерінін орталык уйінде откен Проза. Ру порталынын 10 жылдык мерейтойында 100 000 (жуз мын) каламгерлердін ішінен интернетте ен коп окылатын авторлардын бірі ретінде багаланды.

Автордын жазган кітаптарын Алматы каласында: Абай мен Абылайхан дангылынын киылысында орналаскан Казакстан Республикасынын Улттын кітапханасынан,  Астана каласында: "Байтеректін" жанындагы "Достык" кошесіндегі № 11 уйде орналаскан Казакстан Республикасынын Улттык Академиялык кітапханасынан, Кызылорда т.б. облыс орталыктарындагы жане Уржар, Карасай аудандык, Науалы орта мектебінін кітапханаларынан тауып, окып таныса аласыздар.

Ескерту: Автор не касіпкой жазушы, не журналист, не баксы, не емші, не коріпкел, не кумалакшы, не балгер емес. Асет Ризаулына Кудайдын кудіретімен "жанды жетелеуші" орысша айтканда "проводник души" касиеті 2009 жылы Грецияда Зевс туган, Геракл ерліктерін жасаган «Крит» аралында конып, Мангыстау онірінде саябыр тауып жаткан пір Бекет атанын жане Самарканд каласында жерленген улы колбасшы жа;ангер Амір Темірдін мазарында ушінші тылсым козі ашылган - Рухани Устаз.

Асет Ризаулынын Жаратушы дарыткан касиеттері: кара дуга, тіл, коз тигендерді тазалау, адамнын омірдегі жане бизнестегі жолын ашу, ниетін (аурасын) тазалау, журегінін кірін аршу, періштелерін кайта кайтарып озіне кондырып беру, сыркаттарын женілдету, омірлік багдарламасын тубегейлі жаксы жакка озгерту, ата баба аруактарымен тікелей тілдестіру аркылы бірнеше гасырлар бойы байланыс узіліп калган ата бабаларынын несібесін, байлыгын, даулетін, ырысын, багын - тандаулы урпагына кайта кондыру.

Себебі, ата баба аруактары урпагынын камын унемі ойлайды. Урпагынын ішінен озінін несібесін, байлыгын, ырысын беретін адам тандайды. Сол адамга ата бабасынын аруагы бакытын, байлыгын, несібесін "жанды жетелеуші" данекер - медиум аркылы береді. Бул да Кудайдын кереметі! 

XXI гасырдын  басты ерекшелігі: информация – акпарат жане куат гасыры. Адам журегіндегі Жаратушы - Газиз жанымен ягни Жаратушынын тікелей озімен санасы - жаны аркылы сойлесіп тілдесе алады.

Асет Ризаулы - Кудайдын кудіретімен адамнын оз басына, жеті урім бутак урпагына дейін, озінін турып жаткан шанырагына: кара дугадан, тіл козден, жын шайтандардан, перілерден коргайтын коргау коршау салып бере алады.

Кандай адам болмасын Озінін омірін, денсаулыгын жаксартып, енсесін езіп турган карыздарынан, жокшылыктан, кедейшіліктен кутылып, молшылык пен байлыкка, куаныш пен бакытка шомылам десе, Асет Ризаулы Мукашбековтын озімен телефон аркылы ауызба-ауыз тілдесіп, тікелей: ем, шипа алуларына жане тагдырын жаксы жакка тубегейлі озгертулеріне болады.

Асет Ризаулы Мукашбеков родился 25 августа 1951 г. Место рождения: с. Науалы, Урджарский район, Семипалатинская область. 1975 году окончил Казахский Государственный сельхоз институт. 30 лет работал в глубинке казахских аулов агрономом.

Начал писать и переводить (с русского языка) с 2006 года, когда было ему 55 лет. За пять лет написал 11 книг - общим тиражом 37 000 экземпляров на казахском языке:

1."Секреты молодости" - 4000 экз, (2006)

2. "Голодание - залог здоровья" - 4000 экз, (2007)

3. "Здоровье духа и души" - 2000 экз, (2007)

4. "Таинство нервной системы" - 2000 экз, (2007)

5. "Как можно избавится от бедности и нищеты завладевший умом и разумом" - 5000 экз, (2007)

6. "Секреты сетевого бизнеса или избавления от глупости и нищеты" - 4000 экз. (2008)

7. "Секреты тибетской медицины и сетевой бизнес" - 2000 экз. (2008)

8. "Познание Создателя при помощи духов или секреты экстресенсор-медиума "Ак ана" - 1000 экз. (2008)

9. "Как можно изменить сам свою судьбу" - 2000 экз. (2009)

10. "Почему ты бедный? Почему ты в долгах? Что надо делать для того чтобы зарабатывать большие деньги? " - 7000 экз. (2010)

11. Как можно коренным образом изменить сам свою судьбу" - 4000 экз. (2011)

Все эти книги издаю я сам, без помощи спонсоров. Это благодаря Божьей помощью. В данное время на мои книги огромный спрос в Казахстане, стран СНГ средней Азии, Турций, Иран, Монголий т.д. Особенно в Китае (там живут около 2-х миллиона казахов).

Читатели поняли: для того чтобы улучшить свой материальный уровень жизни и поправить свое здоровье, надо изменить свое сознание - отношения к жизни, изменить менталитет мышления. Для этого надо сначала получить духовные знания - хорошо понимать и различать: что такое душа, дух и тело.

Этого можно достичь, только читая и изучая духовно-познавательные книги мирового уровня. Идею и тему своих книг нахожу от чтения мировых бестселлеров переведенных на русский язык. Меня очень интересует параллельный мир, здоровье людей их бедность, несчастье. Постараюсь докопаться до истины материального мира.

Все познавательные замечательные книги-бестселлеры на английском и русском языках - это факт. На казахском языке таких книг очень мало. Хочу своих читателей ознакомить с жемчужинами духовно-позновательных книг мировой литературы на казахском языке.

Примечания: Автор не писатель, не журналист, не ясновидящий, не гадальщик, не целитель, не волшебник, не кумалакшы, не баксы.

2009 году в Греций на острове Крета где родился Зевс и где Геракл осуществлял свои подвиги по Божьему велению Асет Ризаулы Мукашбеков стал «проводником души» и начал работать с сознаниям, душой человека. На полуострове Мангыстау где покоится прах пір Бекет ата и на мовзолее великого полководца Амир Тимура городе Самарканде откырылся третьий глаз: Настоящее время Асет Ризаулы Мукашбеков: Духовный Учитель.

Божьий дар Асет Ризаулы Мукашбекова: Возвращает ушедших ангелов, облегчает болезни, перепрограммирует сознания человека в положительную сторону: здоровье, богатство, счастье, радость.

Снимает любую порчу, сглаз. Очищает жизненный путь и путь к бизнесу, снимает оковы с ног, с руки. Очищает ауру и сердце от горести, страдания, Голову очищает от негативных мыслей.

Во время сеанса избранный человек могут общаться с духами-аруаками своих предков. Аруаки всегда приходять в помощь когда его потомок мучается, страдает, болеет, находится в нищете, Избавляет от болезни, страдания, нищеты. Самое главное, передает свое несметное материальное богатство избранному потомку.

ХХI век: Век информаций и энергий, телепатий. Ничего невозможного нет! Челевек используя свое сознания, душу могут напрямую общаться с Создателем и получать ответы на все вопросы при помощи медиума «проводника души». Человек перепрограмировав свое сознания, изменив свое образ мышления может изменить свою судьбу коренным образом в положительную сторону. Потому что, человеческая душа ­– оторванная частица Бога.

Асет Ризаулы Мукашбеков при Божьий помощи может поставить самому человеку до его семи поколений защиту от порчи, сглаз, от всяких нечистей паралельно существующих темного мира. Очищает дом от всяких нечистей и ставить защиту.

После перепрограмирования человек избавляется от своих долгов, несчастья, невезения, нищеты и болезни, страхов. Избавиться от алкоголизма, курения. наркозависимости.

Но, для этого у клиента Самого должен быть сильное желания избавиться от дурных привычек изменив свой образ мышления и найти свое счастье. Если желания истинное: По Божьий воле и Его разрешения, определенный аруак прадеда: восстонавливает здоровье, дает свое богатство, помогает найти своего суженого, любимого. Бездетные будет иметь детей. Человек дальнейшем будет жить в гармония с Природой по Божьему закону.

Любой измученный своими страданиями, болезнями, невезениями, одиночествами, долгами, дурными привычками человек может обращаться к Асет Ризаулы Мукашбеков. Он по телефону может проводить сеансы.


//Бір гасыр гумыр сурген Науалы ауылынын тургыны Данабек Байсалханов аксакалдын толгауы//

"Науалы – екі озеннін ортасында,
Жазылган Жер шарынын картасында.
Кыры – мал, ойы егін, суы балык,
Алланын жаратушы аркасында.

Кусактан кулдай сокса бір коныр жел,
Ішіннен таркайтындай кайгы мен шер.
Желбіреп кок желегі, тал-терегі
Жараткан Кудай артык не деген жер.

Басына Науалынын Акжар таяу
Ауылдан су жагалай шыксан жаяу.
Конілін котерілер, денен сергіп,
Самал жел Кокозектен сокса баяу.

Каргалы, Колденен мен сулы Кусак,
Манырап кой ореді, жылкы жусап.
Кызыгын осы жердін коретугын
Анадан бала болып кайта тусак!

Бас жагы шет Карасу – Малак екен,
Кок орай, кок майсалы жер-ак екен.
Кусак пен Карасудын екі арасын
Баласы Кудас атан кылган мекен.

Канша озен бул олкені жарып аккан,
Бабамыз жер турагын кайдан тапкан?
Бул жерді Кожакелді мекен кылып,
Урпагы ат аркандап, малын баккан.

Дейді екен Карасуы Аймандайдын,
Аты бар барінін де мекен-сайдын.
Науалы – тогыз Тума ту тіккен жер,
Аркашан, іздеп келген урпагына –
Айкара, сагынышпен  кушак жайдын!"

 Менін ата-тегім:    Аргы бабаларымыз: Найман, Торт Толегетайдын ішінде Каракерей, Байыс, Тума, Акша, Карабас, Кожакелді, Кокі, Кылкабай, Боскынбай. Кылкабайулы Боскынбай атамыздан  он агайынды ул: Бейбарыс-Жолбарыс, Аблан, Кабылан, Есім, Нысанбай, Омір, Естемес, Отаршы, Малшы, Касен.   Осы он агайынды улдын: Бейбарыс-Жолбарыс, Есім, Нысанбай, Естемес тортеуінін урпактары бармыз. Мукашбек атамыздан: Риза. Ризадан: Асет, Камбар. Камбардан: Кайрат, Айдос. Кайраттан: Риза. Айдостан: Карім.

Нагашы атам Нусіптін баксылыгы болыпты. Зайыбы Жамал. Нусіп атам: Тума ішінде Кудас руынан. Осы екеуінен менін анам Бибірабига жане сінілісі Турар туады. Озіміз акеміз Риза мен анамыз Бибірабигадан (Раштан) тарайтын агайынды бесеуміз: уш ул, екі кыз. Улкеніміз маркум Аскар Алматынын «Киров»  зауытында шебер болып істеді, ал женгеміз Асембала калалык санитарлык-эпидиомология сараптама орталыгында дарігер - бактериолог, улдары Аділ Алматы каласында энергетикалык салада инженер.

Карындасым Сауле зейнеткер.  Сауленін кызы: Асел. Аселдін кудай коскан косагы Серік Темірханулы Табанов. Серік пен Аселдін: Алпамыс, Сункар атты улдары бар. Алпамыс, Кудайдын кудіретімен, Райымбек атанын батасымен омірге келген.

Камбар бауырым мен келінім Уміткул Алматынын медициналык институтын бітірген провизорлар (дарі-дармек жасайтын мамандар). Балалары Кайрат, Айдос касіпкерлер. Кыздары Гулзира турмыста.  Кіші карындасымыз Тілеужан куйеуі Рафик Жанузаков.  Улы Жомарт банк кызметкері, кызы Гулмира студент.

Менін жубайым Рахпар Кудіретоллакызы негізгі мамандыгы неміс тілінін мугалімі, Алматынын шет тілдер институтын бітірген, улкен кызымыз Айнур турмыста Алматы каласында турады, кіші кызымыз Айнамкоз турмыста, Германияда Франкфурт-Майн каласынын жанындагы Кёнгштайнде  турады. Немерелеріміз бар.

«Акеге багыну – Аллага багыну. Онын алдында кунахар болу – Алла алдында кунахар болу».      Пайгамбарымыз Мухаммед (с.г.с.)

Акеміз Риза Мукашбекулы, анамыз Раш Нусіпкызы барімізді окытты, осыган тауба дейміз.  Акеміз Риза маркум окымаса да санасы жогары, кокірегі ашык, акылы нурлы адам болатын.­­ Омір бойы Науалы ауылында кырман менгерушісі болып кызмет істеді. Оз жумысын агроном-маманнан артык білмесе кем білмейтін.

Атамыз Жолбарысулы Мукашбек касиетті Габдушкір молдадан окыган, «Карамолда» деген атпен елге танылган сауатты, дін имандылык жолын берік устаган адам болган. Мекені Науалынын іргесіндегі Майтоккен кыстауы. 1937 жылы Науалы мен Елтай ауылы  арасындагы тоганды Мукашбек туйе сойып, асар салып каздырган. Бул тоган кезінде «Мукашбек тоганы» деген жер атауына айналган. Казіргі Науалы ауылынын орталыгындагы Кусак озенінен су алатын тоганды да Мукашбек атамыз каздырган, ел алі кунге дейін осы тоганнан су алады.

Атамыз Мукашбек «жеке шаруа» бола журсе де тоганбасы кызметін коса аткарган, озімен бірге туган Кулежан деген карындасы болган. Ташкенге туракты турде барып сауда жасап турган жане озінін жеке меншігінде кос ат суйрейтін 16 ат шалгысы, тарагы т.б. болган. Мукашбек 1937 жылы Ташкенттен поездбен келе жатканда, тусіне Габдішукір молда кіріп: «Ай, Мукашбек, тур!», – деп жагынан тартып жібереді, осыган дейін кулагынын шала еститіні бар екен, содан екі кулагы ашылып еститін болып кетіпті.

Осы гажайыпты ауылга айтып келсе, Карамолда дінді, Кудайды уагыздап жур жане «халык жауларымен» сыбайлас деген желеумен 1937 жылы желтоксан айында туткындалып, 1938 жылы 20 акпанда атылады. (Ескерту: Кейіннен озім ізденіп атам Мукашбектін атылган жері мен суйегі Алматынын жанындагы Жаналык ауылындагы бауырластар зиратында екенін аныктадым. 1937 г. Тройкой УЕКВД Алма-Атинской обл. По ст. 58 и 58-2 УК РСФСР к ВМН. 20.02. 38г. Приговор приведен в исполнение ).

1937 жылы сол кездегі Каз. ЦИК-тін торагасы Кулымбетов Узакбай Желдірбайулы уйіне конганда, уйді сыртынан бекітіп, адамдарымен коса ортеп жібермекші болады. Сол кезде менін акемді анасы Казкей терезені шагып далага лактырып жібереді. (Акем Риза Мукашбекулынын айткандарынан).

Кулымбетов те осужд. Пост. ВКВС СССР 25. 02. 38 жылы аткан. Реабилитирован ВКВС СССР 22. 04. 1958г. Казір бір атанын балалары – атамыз Жолбарысов Мукашбекке, агасы Райымбеков Оразгалига,   «Сонар» фирмасын уйымдастырушылардын бірі Рахметов Габиден Оразкажыулына Науалыда коше аттары берілген.

«Ата тегінді, туыс – тугандарынды жаксы танып біл. Ойткені озара катынас жасауын ушін кажет болады. Егер карым-катынасын узілсе, жакын туганыннын да ешкандай пайдасы тимейді. Жырак турганынмен бір-бірінмен тату карым-катынаста болсан, алыстыктын зияны жок».      Пайгамбарымыз Мухаммед (с.г.с) 

Ажеміз Казыкей Калкулкызы суйегі Болатшы, Мукашбек атамыз усталганнан кейін, кусадан 1939 жылы кайтыс болган.  (туган сінілісі Бизауре Калкулкызынан анші Карім Сулейменулы туады. Анші Карімнін акесі Каракерей, Семіз Найман, Кырыкмылтык би Сулеймен Бекбердіулы – Матай, Маман Турысбектін жазган Казактын уш жузінін шежіресінен: 1903 жылы, сентябрь айында Орта жуз Найман шежіресін кисса турінде жазып тараткан. Шешесі Казыкей кайтыс болганнан кейін акеміз Риза озімен бірге туган Раш, Райхан деген екі карындасымен Науалыдагы балалар уйіне 1939 жылы откізілген (Ескерту: Раш пен Райхан содан бері жогалып хабарсыз кетті).

Акеміз Риза балалар уйінде болган кезді былай деп айтатын: «Мектепте окып жургенде шашымнын жартысын гана такырлап алып, «халык жауынын» баласы деп ерекшелеп коятын. Жаксы окысан сен жаудын баласы, адейі жаулыгынды білдіріп жаксы окып журсін, ал жаман окысан сен адейі жаман окыдын деп тиісе беретін». Осындай корлыкка шыдамаган ол 4 класты бітіргеннен сон балалар уйінен кашып кетеді, 13 жасында колхоздын болімшесінде есепші болады.

1944 жылы 18-ге толганда аскерге алынып, Берлинде согыска катысып, женісті «Бранденбург какпасында» карсы алады. Аскерден 1950 жылы гана босайды, Германияда, Польшада баскыншылык аскердін катарында болады. Келе сала біздін анамыз Бибірабигага уйленіп Аксаковка ауылында гидротехник, сонан сон зейнеткерлікке шыкканша Науалыда кырман менгерушісі болды.

Анамыз Бибірабига байыпты, салмакты, кітап окудан бас алмайтын кеменгер сабаз адам болса, акеміз Риза созге шешен, калжынбас, шалт киымылдайтын, уйымдастырушылык кабілетінін аркасында жоктан бар жасайтын, жан-жакты дамыган, озін-озі жетілдіре білген, рухани даму дарыны ерекше жогары, жок адамдарга комектескісі келіп туратын жане осыны іс жузіне де асыра білген адам болатын. Тукым шарушылыгын андай-мундай агрономыннан жетік білетін. Турмысымыз жаман болган жок.

«Денесін жаттыктыру аркылы адам дені сау, тозімді епті болмак, оз акыл ойынды, оз еркінді осылай шындау кажет».                М.Горький

Бала куннен денсаулыгым нашар болып, суйретіліп журіп 7-ші класка да жеттім. Озіммен курдас балалармен курессем женіліп, жугірсем окпем ошіп, калып каламын. Бір куні «Казак адебиеті» окулыгынан Турар деген баланын кыста суык суга шомылып, белдеу темірге тартылып шымыр, мыкты бала, кушті бала болганын окыдым, осы кітап маган асер еткені соншалык, жан дунием тонкеріліп кеткендей болды.

Уйде анама айттым: «Менін де кітаптатагы Турар деген бала сиякты мыкты болгым келеді, ол ушін кысы жазы суык су куйыну керек екен», – деп шама-шаркым келгенше тусіндіргендей болдым. Осыны айтудагы себебім: «озін тіптен ауырып каласын», – деп суык суга куйынуга руксат бермей коя ма деген балалык ойым.

Бірак анамыз кеменгер, оте акылды, ажарлы адам болатын. Согыс жылдары колхозда бас бухалтер болып кызмет істеген. «Ой балам, сенін денсаулыгымды жаксартам, жаксы болам деген талпынысына кім богет болады, дурыс деп шешім кабылдасан болды, озін біл» – деді.

Сол жаздан бастап кунделікті суык суга куйынуды адет кылып калыптастыра бастадым. Кузде де, кыста да кандай аяз болмасын, танертен ерте буым буркырап суга куйынып жатамын. Танертен жаттыгу жасай бастадым, байкаймын денсаулыгым жаксарып, жугіргенде балалардан оза бастадым.  Бурын шілбиіп, екі иыгым салбырап букірейіп журетінмін, кеудем тузеле бастады, бірак алі алсізбін.

Ол кезде мектепте жугіру мен шангы тебуден баска спорт секциялары жок, дене шыныктыру сабагын Смаилов Анатолий агай берді. (Науалыдагы жетім балалар уйінде тарбиеленіп оскен. Сондыктан, аты жоні орысша болып кеткен). Ол кісінін бір касиеті балаларды спортка жаксы баули, тарта білетін. Озі классикалык курестен спорт шеберіне кандидат, жанадан Алматынын дене шыныктыру институтын бітіріп келген. Дене бітімі келісті-ак, денесі мармар тастан кашап жасагандай, бейне сурет дерсін.

Балаларды куреске уйретейін десе спортзал жок, окушылардын озі екі кезекпен азер сиып окиды. Анатолий агай, ен алгаш рет доп ойындарын баскетболды уйретті, сондай-ак жазда женіл атлетика, велосипед спорты мен доп ойындары, ал кыста шангы спортынын секцияларын ашты, уйіне кай уакытта баратынын білмейміз, куні-туні мектепте не стадионда. Осы кісінін де асері болды гой деймін, ауылдын бар баласында спортка деген ерекше куштарлык басталды. Бурын денешыныктыру сабагында жайылган кой сиякты бет-бетімізбен лагып журуші едік, спортка деген козкарасымыз мулдем озгеріп кетті.

«Дене шыныктыру мен спорт агзанын жалпы іс кабілеттілігін котереді, адамнын шат конілді болуына жардемдеседі, ал бул узак жыл омір сурудін міндетті шарттарынын бірі».          О.Б.Лепешинская

 Бір куні жасканшактап барып: «Толя агай мені шангыга жазынызшы» – дедім. Менін солбірейген туріме бір карап: «бала толып кетті», – деді. Артынан кынкылдап мен калмаймын, екінші куні тагы келдім, куні бойы артынан салпактап калмаймын: «балалармен бірге жугіргім келеді, шангы берінізші» – деп. «Ай осы солбірейген немеден не шыгушы еді», – деді ме, алде журегі кайтсын деді ме: «ертен шангы, ботинка беремін, жаттыгуга кел» – деді.
Журегім жарылардай куанып уйге жеттім: «маган шангы беретін болды, енді балалармен жарысатын боламын! ». Ол кезде кыста спорттын баска турі жок болгандыктан, шангыга бойы сырыктай, мыкты тандаулы гана балаларды іріктеп алатын. Жаттыгудан баска да уакытта шангы аягымнан туспейтін болды, жугіре беремін, жугіре беремін. Остіп жугіре-жугіре екінші тыныс (второе дыхание) ашылу аркылы шаршамай жугіру  адісін менгеріп алдым.  (Бул тыныс 5-10  км жугіргеннен кейін барып ашылады.) Екінші тыныс ашылуга ерекше шыдамдылык кажет.

Мен айтып отырган адісті алыска жугіретін желаяктар мен шангышылардын барі біледі, барі де осы тыныс алу адісін колданады. Корші усак балалар – мен шангы емес самолет мініп жургендей кореді, олар да шу-шу етіп, омбы карда белшесінен батып маре-саре. Біртіндеп жаттыктырушым маган катты коніл боле бастады, бурынгы мактаулы шангышыларга шанымды да корсетпейтін  болдым. Ен гажабы канша жугірсем де шаршамайтын бола бастадым. Денем катып, енкіштігім жогалып кетті.

Кунде танертен 6-да турып алып мектепке барганша кулперен болып жаттыгу жасаймын, резенке созамын, темір котеремін. Денем толды ма деп кунде айнага караймын, озіме озім разы емеспін, бейне бір тері каптап койган канка сияктымын, булшык еттер жок. Лом темірден белдеме (турник) жасап алдым, алі жонді тартыла алмаймын. Бірак бір ерекшелігім алган бетімнен кайтпайтынмын жане оте шыдамдымын. Енді маган не жетіспейді? Жетіспейтіні екі косак бокс колгабы мен футбол ойнайтын аяк киім (буцы) деп шештім де, маркум Раш анама ойымды айттым, акеме айтайын десем жасканамын.

 Ол кезде бокс колгабы т.б. спорттык буйымдардын жок кезі. Сол кезде Кызылорда каласында мугалімдік окуда боле апайымыз, казір белгілі акын, шежіреші, Каракерей, Семіз Найман, Кырыкмылтык би Сулейменнін немересі Нурания Сулейменова окитын. Соган анам хат жазды: «келерінде Асеттін сураган нарселерін алып келші», – деп. Ол апайымыз алып келді. Коймай журіп спорттык велосипед саттырып алдык, онын кызыгын коретін улкен агайым Аскар. Сойтіп бокспен де, футболмен де шугылдана бастадым.

Ауылдын жогаргы жакта туратын бар баласы біздін уйде есік алдындагы корада кан-кан болып бокстасып жатамыз. Орысша жазылган бір бокс туралы кітап тауып алдык, магынасын тусінбейміз, біракта суреттерде корсетілген адістерді жанымызды салып уйренеміз, бірімізді-біріміз тобелестін адістеріне уйретеміз. Трактордын донгелегінен штанга жасап алдык, котеретініміз гиріміз тагы да трактордын шынжыр табандары.

Сырги-сырги 10 класка да жеттік, сабак окымаймыз, мугалімнін тусіндіргендері баста калса мынкылдап айткан боламыз, кобінесе желке касып турган мылкаумыз. Мугалімдер урсады: «бастарынды доп кеулеп алган», – деп, біз балык сиякты ундемей кутыламыз. Сол жылы жаттыктырушым Толя агай менімен жеке шугылдана бастады, енді 50 км кашыктыктан тіпті ентікпей келетін болдым. Озі велосипедке отырып алады да менін артымнан ілесіп отырады.

Баратын жеріміз Маканшы ауылынын бер жагындагы Жайтобе бауыры, бір жагынын кашыктыгы молшермен 25...30 шакырым. Денем толып, булшык еттерім бултыйып, кеудем шалкак, аркам туп-тузу адемі бозбалага айналып шыга келдім. Тамакка деген табетім керемет, уйдегілер барі бір табак аскан етті жеп тауыса алмаса, мен жалгыз озім сондай табак етті сыпырып-сиырып айнадай кылып коятын болдым. Сол ушін маган анам маркум бір табак етті болек алып сактайтын болды.

«Козгалыс дегенін омір, ал кимылдын азайганы – омір орлеуінін кулдырауы. В.В.Гориневский

 Ауылдык, аудандык жарыстарда жугіруден, шангы жарысынан жулдесіз кайтпайтын болдым. Кейін Семейде 1 жылдык касіптік техникалык окуда окыганымда да облыс бойынша жугіруден 1-ші орындарды алып журдім. Омірімде осы спорттын коп пайдасы тиді. Енді оз басымнан откен бір окиганы айта кетейін: «Жана айтып откендей мектепті онша жаксы бітірмей букіл класс болып улап-шулап Семейге мугалімдік окудын тарих болімшесіне тусуге окуга келдік. Баріміздін де кала коргеніміз бірінші.

Барі кызык, барі жат, не деген улкен кала деп бір-бірімізге тамсанып коямыз. Автобуска да отыруды білмейміз. Ауылдагы секілді кол котерсек токтайтын шыгар деп оншакты бала, улымыз бар кызымыз бар жабыла кошені басымызга котере айкайлап кол котереміз, бірак токтамайды, біз ан-тан. Кей кезде кошенін киылысына, кызылды-жасылды шамнын касына келіп арткы шамын кызартып жагып токтай калады, тапырлап тура куамыз, жете бергенде журіп кетеді. Себебін тусінбейміз.

Бір-бірімізбен жатып кеп керілдесеміз, біреуі айтады, мумкін ауылдан келгендерді отыргызбайтын шыгар деп, онын бул далеліне іштей келісеміз. Болмаганнан кейін жаяу тартамыз. Баска біреуден сурайык десек уяламыз. 2-3 кун бакыладык, бізді неге алмайды, бір себебі бар шыгар. Сойтсек алгін белгілі бір аялдамада гана токтап, ол аялдаманын белгілі аты болады екен. Калага уйрене бастауымыздын аліппесі осылай болды, біз ушін каланын тылсым дуниесі пердесін аша бастады.

«Жаксыдан жаман туса жыннан пайда болганы,
Жаманнан жаксы туса нурдан пайда болганы».     Казак макал-мателдері

 Окуга тусе алмадык. Балалардын кобі уйлерін сагынып ауыл кайдасын деп сызып берді. Маган кайтайык дейді. Мен оларга айтамын: «осында калайык, тегін окудын біреуіне тусіп ен курымаганда орысшага тілімізді сындырайык, акыры мектепте окыган жокпыз, болмаганда осы жердегі кіші окудан бастап бірдене уйренейік, ауылда кошеде ит куганнан баска не істейміз?». Олар конбейді коркады, орыстын балалары бізді сабайды деп.

Ол кезде бір жылдык касіптік оку орнында негізінен жетім балалар мен Ресейдін Сібір жак калаларынан келген орыс балалары окиды, копшілігі бузык. Сонымен ет комбинатына жумысшылар дайындайтын ГПТУ – 28-ге кужаттарымды откіздім. Бар жогы оншакты гана казак баласымыз, онын жартысы 8 класс бітірген жас балалар.

Іштеріндегі ересектері Карсыбаев Оралтай, Орікбаев Токен деген Маканшыдагы Бахты мен Жарбулак ауылдарынын баласы. Екеуміз оте жаксы дос болдык. Кейіннен 1970 жылы, Оралтай аскерде журіп Оренбург каласындагы Гагарин атындагы жогары аскери жойгыш (истребитель) ушкыштар дайындайтын училищеге тусіп, Ресейде теніз авиациясында ушкыш болды, казір зейнеткерлікте – Астана каласында турады. Ал Токен Орікбаев кейіннен спорттын курес турін озінін туган ауылы Жарбулакта дамытып, талай-талай атакты палуандар тарбиелеп «Казакстанга енбегі сінген жаттыктырушы» деген атакпен марапатталды.

 «Достык – омір ушін ен кажетті нарсе, ойткені ешкім ешкашан да барлык баска игілікке ие бола турса да, дос жарансыз омірді каламак емес».   Аристотель

 Спорттан жаксымын, жугіргенде, футбол ойнаганда жан баласына жеткізбеймін. Орыстын балалары алі тиісе алмай жур, сылтау жок. Олардын заны бір адам сол жерді билеп тостеуі керек, казактын ішінде бас котерері Оралтай екеуміз гана. Бірге окитын Хрепков Виктор, Спиваков Николай, Кузнецов Юрий т.б. орыстын балаларымен Оралтай екеуміз патерде жатамыз, бірак оте тату болдык. Бір куні спорт залда бір мерекелік кеш болды.

Бізбен окитын бойы 2 метрдей. енгезердей Бакты комендатурасынын офицерінін баласы Меркулов  деген жігіт келіп: «Асет! бокстасасын ба? » – деп бокс колкабтарын алдыма тастады. Бурын естігенмін, бокстан 1-ші разряды бар деп, себебі олар оскен шекара аумагында спортка бар жагдай жасалган, ол сол жерде солдаттармен бірге жаттыккан. «Бул не пале? » – деп мен де есалан бола калдым. «О, казак осыны да білмейді», – деп карк-карк кулді, онын кулкісін залда турган жанкуйерлері костап ала жонелді.

Маган жетім балалар уйінен келген казак кыздары гана, мусіркей карауда, алгі жанымдагы казак балаларым зым-зия жок, бір жанжалдын боларын сезіп тайып турган секілді. «Ережесі калай, мынауынды калай киемін»,   – деп сурадым, кулкі удей тусуде. Кыз балалары бар, улдары бар барі каумалап коршап анталап тур. Тек кана маган жанашыр болып турган Оралтай, Токен мен бірге жататын орыстын балалары, олар: «Асет мына арбиган неменін акесін танытып жібер! », – деп мені колпаштауда. Себебі менін сырымды олар біледі, маган сеніп тур.

Шайкас басталып кетті, колы тым узын екен, ішіне кіріп урмасам, баска амал жок. Байкаусызда бір ауыр соккы жіберіп алдым, жудырыгы ауыр екен. Анау озіне тіпті сенімді болып алды, мені тура соккымен урып жыгамын дегенде, лып етіп енкейе калып ішіне кіріп кетіп, тура иектін астынан, ен ауыр соккылардын біреуі томеннен жогары, он колыммен бар салмагымды салып, тартып жібердім (хук) , алгі батырым кескен теректей сылк етіп отыра кетті. Миы айланып мангіріп калды. Біраздан кейін: «жалгастырамыз ба?», – деп сурап едім, азер дегенде сыбырлап: «сен жендін, мен женілдім», – деп мойындады.

Сонымен бір жылдык окуымыз да бітті, касіптік-техникалык училищеде сабакты оте жаксы окытады екен, талай нарсе біліп шыктым. Мектепте он жылда алмаган білімді мына жерде бір-ак жылда алдым. Себебі мугалімдердін де денгейлері, ауылдагы мугалімдермен салыстыруга да келмейді, оте жогары болды. 30 баланын ішінде 4-ак бала оте жаксыга бітірдік, Солардын ішінде Оралтай екеуміз де «оте жаксымен» бітіріп, «муздаткыш кондыргысынын машинисі» деген мамандык алып уш бала, біреуі Виктор Хрепков Ресейдін Алтай олкесінін баласы, Теміртау каласынын сут зауытына жолдамамен жол тарттык.

Алдында 6 ай ондірістік тажірибеде ушеуміз Кокшетау каласынын ет комбинатында бірге болганбыз, жаксы достасып кеттік. Теміртау каласына бізді жібергенде Виктор: «Оралтай екеуін кайда барсандар мен сонда барамын», – деп Ресейге кайтпай койды. Ушеуміз Украинада «Бандеровшы» болып 25 жылга Теміртауга жер аударылган, енгезердей украин аксакалынын уйінде патерде турып жаттык. Даусы зор, керемет адемі болатын, кешке есік алдынагы сакіге отырып алып, украиндардын неше турлі мунга толы олендерін айтудан жалыкпайтын.

 «Дурыс жолга койылган дене шыныктыру ойындары оку-білім алуга богет емес, кайта бойды сергітіп, ойына жардем ететін нарсе». Габит Мусірепов

 1969 жылдын желтоксан айында ушеумізді де аскер катарына шакырды. Бардык. Медициналык сараптамадан отіп, тыр жаланаш комиссиянын алдына келдік. Торагасы 30-дын ар жак бер жагындагы жас казак жігіті екен. Бір уакытта Оралтай екеумізден казакшалап: «Жігіттер кайдансындар, маган неге бурын кездеспегенсіндер? » – деп сурады. Жонімізді айттык, ол кезде Теміртауда казак баласы жоктын касы.

Бір уакытта жанында отырган комиссия мушелеріне орысшалап: «Карандаршы, біздін казак балалары кандай адемі, дене бітімдерін айтсаншы» – деп Оралтай екеумізді жер кокке сигызбай ала жонелді. Шынында да, біз жанымыздагы орыс балаларынан ок бойы озык корініп турганбыз. Сол кезде олардын кобі шаштары иыктарына тускен бангішілер, маскунемдер болатын, турлері мен дене бітімдері  кикы-жикы, бурісіп кеткен.

Бір уакытта бізге карап кайта казакша: «Ал жігіттер, екеуін де жаман жігіттерге уксамайтын сияктысындар, кайда журсендер де жолдарын болсын, менін сендерге берген агалык  ак тілегім осы», – деп коштасты. Оралтайды аскерге алып кетті, бір жылдан кейін аскерде журіп Оренбургтегі жогары аскери жойгыш-ушкыштар дайындайтын училищеге тусті, мені коктемге калдырды. Бірак мен де іле-шала, зауыттагы кужаттарымды алмастан, Алматыга кетіп калып, алты ай дайындык курсын окып, Ауыл шаруашылык институттын агрономия болімшесіне «оте жаксы» деген багалармен тусіп кеттім.

Талай жылдар откен сон, бір куні Президентіміз Нурсултан Абішулы Назарбаевтын омірінен теледидардан деректі фильм корсетті. Сол кездегі жас Нурекеннін Теміртауда болган шагындагы кадрлардан баягы Теміртауда аскерге барар кездегі, Оралтай екеумізге ак жол тілеген казак жігіті комиссия торагасын таныдым. Озім ойлаймын: «Мумкін омірдін адасу сокпагына туспей, адал кызмет етіп жургенім де, жас кунімізде Оралтай екеуміздін де бірден окуга тусіп кетуіміз, жас Нурекеннін со кезде айткан ак ниетінін шапагаты да шыгар».

Мунын барін жазып отырганым, казіргі жастарга улгі болсын деп жане адам озінін ойлау жуйесін озгерту аркылы, алдыны койган максатына шындап кіріссе алмайтын камалы болмайды. Бул адам гумырында неше турлі жаксы да жаман адамдармен араласады, журе келе жора жолдастар да, жагдайына байланысты, жарга соккан толкындай, біресе кобейіп, біресе азаяды.

 //Тылсым дуниенін барынын нактылы озім білетін далелім//

 Тылсым дуниенін барынын нактылы озім білетін далелім: 2006 жылдан бастап бес жылдын аралыгында, он бір кітап жазуым. Тагы танкалатыным – ешкандай да каржым болмаса да, ешбір демеушісіз-ак кітаптарымнын із суытпай, бірінен кейі бірі баспадан шыгып жатуы жане колдан-колга тимей таралуы. Кітап жазудагы ерекшелігім еш уакытта ойланбаймын. Тек кана кажетті материалдарды сурыптап, солардын негізгі идеяларын аламын, орысша болса, еркін аударма адісімен колма-кол еш киналмай-ак, негізгі айтайын деген ойды гана аударамын. Компьюторда отырганда создер мен сойлемдер лек-легімен гарыштан куйыла береді. Тек компьютерге теріп улгер.

Тагы бір ерекшелігім, жазган нарсемді кайта тузеп ондемеймін, журегіммен калай кабылдадым, солай кагаз бетіне айна катесіз, каз-калпында тусіремін. Тіпті шынын айтсам, казак тілі грамматикасы ережелерінен мулдем бейхабармын, укпаймын. Жазган он бір кітабымнын жалпы тиражы отыз жеті мын дана. Жазган кітаптарым баспадан шыга салысымен-ак колдан-колга тимей тарап кетеді.

Окырмандарым алі кунге дейін сатылып, таралып таусылып кеткен кітаптарымды кайдан алуга болады, тауып берінізші деп жиі телефон шалады, кей кездерде ризашылыктарын білдіру, арнайы танысу ушін ат сабылтып уйге келеді. Кітапка алгыстарын айтады, ак журектерін актарады, шын пейілдерін білдіреді, бетімнен кушактап суйеді, алгыстарын айтады, ак баталарын береді, пендеге осыдан артык кандай курмет, кандай атак керек!

Мен не журналист, не жазушы, не тіл маманы емеспін, бар болганы букіл саналы 30 жылгы омірін каймагы бузылмаган казак ауылдарында механизаторлардын, дихандардын, комбайнерлердін арасында, егістік алкаптарда шан-шан болып, кунге тотыгып журіп откізген карапайым агрономмын.

Мен балендей шіреніп колхоз, совхоз баскарып, директор не улкен дарежелі кызмет істеп, кісімсіген кісі емеспін. Бірак, бала куннен кітап окуды керемет унатамын, аптасына бір кітап окымасам озімді-озім коярга жер таба алмаймын. Кандай  жумыста болмасын, колымнан кундіз-туні кітап туспейді, машинанын ішінде колікті жургізушім айдап келе жатканда, уакытты зая жібермейін деп оки беремін. Осы адет калыптасканына жарты гасырга жуык уакыт болды.

Мектепте, молшері 7-ші сыныпта окып жургенде мектептін кітапханасындагы кітаптардын барін де туп-тукиянына дейін калдырмай окып, унемі жана кітап іздейтінмін. Бала кунімнен суйіп окитын кітаптарым «Батырлар жыры», «Казак ертегілері», «Мын бір тун». Войничтін "Богелек" атты романы мінезімді алган бетімнен кайтпайтын етіп калыптастырды десем кателесе коймаймын. Бауыржан Момышулы мен Касым Кайсеновтын кітаптарын кайталап окудан жалыккан емеспін. Екі арыска еліктеймін, талім-тарбие аламын. Бауыржан Момышулынын барлык шыгармаларын жаттап алдым десем де болады. (Екеуі де касіпкой журналист не жазушы емес).

Мектеп бітірген сон орысша кітаптарды окуга уйрендім. Пушкин, Чехов пен Гогольдін кітап жазудагы тілдеріне танті болдым. Алі кунге дейін Джек Лондоннын шыгармалары тан калдырады. Казір кітап жазганда осы улы жазушыларга еліктеймін, солар сиякты карапайым халыктын тілімен жазуга тырысамын.

Казак тілінде окитындарым: алемдік денгейдегі данышпан хакім Абай мен аулие Шакарім бабаларымыздын бага жетпес – рухани асыл шыгармалары. Сондай-ак, касиетті  Куран мен барлык діни агымдардагы киелі кітаптар. Кураннын орысшасын окимын. Казір орысшага аударылган рухани кітаптардын бірде-біреуін жібермеуге тырысамын.

 Алі кунге дейін кітап дукені кездессе болды, кітапсыз шыкпаймын. Кітапка ешуакытта акша аяган емеспін. Осы касиеттерді менін бойыма дарыткан аяулы анам Бибірабига (Раш) Нусіпкызы, себебі ол кісі кітаптан басын алмай жатып алып окитын, одан арі ынталандыра тускен – аскар таудай акем Риза Мукашбекулы болды.

Себебі 10-14 жас аралыгымда акем менін окыган кітаптарымнын мазмундарын, калай тусінгенімді, алган асерімді ерінбей сурап жігерлендіріп, мактауымды асырып, канат бітіріп отыратын. Жас балага акенін мактауынан артык кандай курмет, кандай бакыт керек!

Мен осы тылсым кубылыстардын барі журегімде орналаскан Газиз жаным – Алланын рухсатымен, сонын демеуімен іске асып жатканына куман келтіре алмаймын, себебі басында тусініксіз болып корінетін осы кубылыстар  белгілі зандылыктар аркылы, Газиз жаннын тікелей араласуымен болып жатканын, жан дуниеммен, бар болмысыммен сезінемін.

 //Рухани білімді кайдан алдым?// 

«Казак кулшылыгым кудайга лайык болса екен деп кам жемейді. Тек журт кылганды біз де кылып, жыгылып, турып журсек болганы дейді. Саудагер несиесін жия келгенде, «тапканым осы, біттім деп, алсан – ал, айтпесе саган бола жерден мал казам ба? » дейтугыны болушы еді гой. Кудай тагаланы дал сол саудагердей кыламын дейді. Тілін жаттыктырып, дінін тазартып, ойланып, уйреніп алек болмайды. «Білгенім осы, енді картайганда кайдан уйрене аламын» дейді. «Окымадын демес дагы болады, тілімнін келмегенін кайтушы еді» дейді. Онын тілі озге журттан болекше жаратылып па ?               

Абай (он алтыншы соз)

  1983...85 жылдары, ол кезде Маканшы ауданынын «Карабулак» совхозында партия комитетінін хатшысы болып кызмет істейтінмін. Бір куні жолым тусіп Уржарга келдім, келсем бір дунгіршекте ескі орыс харпімен жазылган Г. С. Саблукованын, арабшадан аударган 1907 жылы Казанда басылып шыккан «КОРАНЪ» кітабы сатылып жатыр екен, алдым. Там тумдап оки бастадым, бірінші бетін ашып оки бастаганнан-ак кітаптын создерінін кудіреттілігі мен магынасы бірден бауырап алды. Бас котермей туні бойы, тан атканша окитын болдым, бірте-бірте омірге, адамдарга деген козкарасым мулдем озгеріп кетті.

Бурынгы калыптаскан маркстік-лениндік теориялардын барі быт-шыт болды. Осы кітап асерінен, сол заманда екінін бірінін колы жете алмайтын партком хатшылыгы кызыметінен де оз еркіммен босап, мамандыгым бойынша ауысып кеттім. Науалыда жургенде Абайга ден коя бастадым, Шакарім шыкканнан кейін тіптен терен тусіне бастадым.

Сонымен, бірге дінге, руханиятка байланысты коптеген баска да кітаптарды окып, рухани денгейімді котеруге умтылдым. Оларды Куранмен салыстырып окитын болдым. Козім жеткені барлык касиетті кітаптардын магынасынын бір-бірінен онша алшактамауы, барінін айтатыны бірак нарсе Жаратушы біреу-ак, барі де имандылык жолга тусіп «мусылман»-дыкты кабылдау озіне гана кажет екенін айтады.

Осы рухани ілімді терен тусініп игеруім ушін 30 жылдай уакыт керек болды.

 

 

 

 

 

 


Рецензии
Курметті Асет достым!

Джим Рон былай депті: «Егер де сіз алдынызга койган максаттарды іске асыра бастасаныз, максаттар сіз ушін жумыс істей бастайды. Егер де ойлаган жоспарды іске асырсан, онда осы жоспар сіз ушін жумыс жасайды. Кандай да болмасын пайдалы арекетті іс жузіне асырмайык, аяктап келгенде осылардын барі де сіз ушін кызмет аткарады».

Бурын жас кунінде осы кагиданы окымасан да Жаратушы журегіне жазып койган екен...

Тлеуберды Сарайбайулы Кулиев   29.07.2013 06:20     Заявить о нарушении
На это произведение написаны 2 рецензии, здесь отображается последняя, остальные - в полном списке.