Змеюлька и роковые яйца

ЗмеЮлька и РОКОВЫЕ ЯЙЦА


Почему я не поверил ЗмеЮльке, когда она меня предупреждала, что история с крымским змеем ещё не раз аукнется?  Следующее лето я снова провёл в Крыму, Когда родители ехали в Коктебель, чтоб отдохнуть от работы и меня, я вымолил их взять с собой «надоевшее чадо».
В поезде Минск – Симферополь мы провели не одни сутки. Папина куча газет, предусмотрительно захваченная с собой, быстро из стопки «новые» переместилась в стопку «прочитанные». Я умирал со скуки…И стал пересматривать папино чтиво. Внезапно под руки подвернулась газета «Сакрэты і сенсацыі» со статьёй «Існаванне крымскага змея даказана?». Оторваться от статьи я уже не смог. Даже когда мама звала обедать и тормошила за плечо, я едва вернулся  в реальность – настолько был поражён прочитанным. «Какой-то ты странный сегодня», - удивилась мама, но инстинкт материнства превозмог любопытство.
Вечером я пересказал прочитанное ЗмеЮльке…
Из газеты «Сакрэты і сенсацыі»:
У 1921 годзе ў Крыме, у мястэчку Кактэбель , быў заўважаны марскі змей. Як напісала мясцовая Феадасійская газета, у раёне гары Кара- Даг з'явіўся "велізарны гад". На яго злоў адправілі атрад чырвонаармейцаў. Здаецца, што "гада" так і не атрымалася выявіць. М.Валошын паслаў выразку з гэтай газеты пісьменніку Міхаілу Булгакаву , які паклаў гэтую гісторыю ў аснову сваёй аповесці " Фатальныя яйкі" .
Жонка Валошына Мар'я Сцяпанаўна пазней распавядала, што ў пасёлку Кактебель потым зноў бачылі "гада", але падрабязнасці гэтага выпадку, маўляў, ведае жонка мастацтвазнаўцы Габричевского, якая жыве ў Кактэбелі бязвыезна. Да яе мы яшчэ вернемся. Больш падрабязна спынімся на больш унікальным і важным для криптозоологии выпадку, тое, што адбылося з пісьменнікам  Івановым. (Перапіска з А.М.Горкім: З дзённікаў і запісных кніжак).
14 мая 1952 года паміж 12:15 і 00:57 дня Іваноў назіраў у Кактэбелі велізарную дзіўную жывёлу даўжынёй да 30 метраў . Але дамо слова самому пісьменніку: " Вясна 1952 года ў Кактэбелі была халодная і дажджлівая. Яшчэ красавіка быў туды-сюды, а май быў дождлив і халодны. Усё ж я часта хадзіў у горы, пераважна да падножжа скалы па імі Чортаў Палец, ці да трох суседніх цясьнінах ... 14 траўня, пасля працяглых халадоў , наступіла ціхае цёплае надвор'е. Мяркуючы, што падчас бур мора выкінула на бераг нямала каляровых каменьчыкаў , я прайшоў зноў міма Чортава пальцаў , па цясніне Гяўры-Бах, а затым, каб не марнаваць шмат часу на цяжкі спуск да берага мора ў сердалікавыя бухт, на скале, побач з дрэвам, адкуль бачная ўся бухта, шырыня якой метраў 200-250, я прывязаў вяроўку і лёгка спусціўся з яе дапамогай ўніз, пакінуўшы яе ў траве. У берага сярод невялікіх камянёў, зарослых багавіннем, гуляла кефаль. Далей, метрах у ста ад берага, плавалі дэльфіны ...
Дэльфіны зграйкай рухаліся па бухце налева. Павінна быць, туды перасоўвалася кефаль. Я перавёў вочы направа і як раз пасярэдзіне бухты, метрах у 50 ад берага, заўважыў вялікі, метраў 10-12 у акружнасці камень, аброслы багавіннем. У сваім жыцці я шмат разоў бываў у Кактэбелі, і ў кожнае наведванне некалькі разоў бываў у сердалікавыя бухце. Бухта не мелкая, глыбіня пачынаецца крокаў за дзесяць ад берага , - а гэтага каменя ў сярэдзіне бухты я не памятаў. Ад мяне да гэтага каменя было метраў 200. Бінокля са мной не было. Я не мог разгледзець камень. І камень ці так гэта? Я адхіліўся назад і заўважыў , што камень прыкметна ухіляецца направа. Значыць , гэта быў не камень , а вялікі клубок багавіння. Вырваныя бурамі , адкуль прынесла іх сюды ? ..
Пакурваючы трубку, я пачаў назіраць за клубком багавіння. Плынь, відаць , ўзмацнялася. Багавінне пачалі губляць круглявую форму. Клубок даўжэў . У сярэдзіне яго з'явіліся парывы. ... а затым я ўвесь задрыжаў , падняўся на ногі і сеў, нібы баючыся, што магу спалохаць "гэта", калі буду стаяць на нагах.
Я паглядзеў на гадзіннік. Было 00:15 дня. Стаяла дасканалая цішыня. Ззаду мяне, у даліне Гяўры-Бах цвыркалі птушачкі, і ўзмоцнена дымілася мая трубка . " Клубок " разгортваўся . Разгарнуўся. Выцягнуўся . Я ўсё яшчэ лічыў і не лічыў "гэта" багавіннем, да таго часу, пакуль "гэта" рушыла супраць плыні. Гэта істота хвалепадобнымі рухамі плыло да таго месца , дзе знаходзіліся дэльфіны , гэта значыць да левага баку бухты . Па-ранейшаму было ўсё ціха . Натуральна, што мне прыйшло адразу ж у галаву : «Не галюцынацыя ці ?".  Я выняў гадзіннік. Было 00:18.
Рэальнасці бачнага мной перашкаджала адлегласць, бляск сонца на вадзе, але вада была празрыстая, і таму я бачыў цела дэльфінаў, якія былі ўдвая далей ад мяне , чым пачвара. Яно было вялікае, вельмі вялікае, метраў 25-30 , а таўшчынёю са стальніцу пісьмовага стала , калі яго павярнуць бокам. Яно знаходзілася пад вадой на паўметра - метр і, мне здаецца, было плоскае. Ніжняя частка яго была, відаць , белая, наколькі дазваляў зразумець блакіт вады, а верхняя - цёмна-карычневая , што і дазволіла мне прыняць гэта за багавінне ... Пачвара, выгінаючыся гэтак жа, як і змеі , няхутка паплыло ў бок дэльфінаў. Яны неадкладна ўцяклі ". Іваноў працягваў назіраць за жывёлай зверху, са скалы . Магчыма, што менавіта таму змеепадобная жывёла здалася яму плоскай. " Я бачыў агульныя абрысы, але не заўважыў прыватнасцяў . Я, напрыклад, не бачыў у пачвары вачэй ... Можа быць, і не думаючы за дэльфінамі , пачвара згарнулася ў клубок, і плынь панесла яе зноў направа. Яна зноў стала паходзіць на карычневы камень, парослы багавіннем . Аднесенае да сярэдзіны бухты, як раз да таго месца, дзе я ўбачыў яго ўпершыню , пачвара зноў разгарнулася і, павярнуўшыся ў бок дэльфінаў, паднялося раптам над вадой. Галава ў памер размаху рук падобная на змяіную. Вачэй я па-ранейшаму не бачыў, з чаго можна зрабіць выснову, што яны былі маленькімі .
Патрымаўшы дзве хвіліны галаву над вадой - з яе сцякалі вялікія кроплі вады , - пачвара рэзка павярнулася , апусціла галаву ў ваду і хутка сплыла за скалы, якія замыкалі сердалікавыя бухту» .
Пад моцным уражаннем ад сустрэчы з пачварай (пісьменнік лічыў, што з'яўляецца адным з мільёнаў, каму пашчасціла назіраць гэта загадкавае і вельмі рэдкае жывёла ) Іваноў, сам таго не падазраючы , ператварыўся ў криптозоолога і правёў досыць скрупулёзную і эфектыўную працу па навядзенні даведак аб " Коктебельской Гадзе ". Так, яму ўдалося даведацца , што марскога змея бачылі гэтай жа вясной і іншыя людзі.

         
 - Ну что скажешь? – спросил я ЗмеюЛьку.
- Видеокамеру с собой захватил? – вопросом на вопрос ответила моя подопечная. – Когда приедем в Коктебель – не выпускай её из рук…думаю, мы сможем снять морского змея…
- Почему ты так уверена?
- Я это чувствую. Не Забывай, что он мой родственник…
Целый месяц мы бродили у моря, но погода была жаркая и змей так и не объявлялся. Мы ждали, как ни странно,  похолодания – только в такую погоду был шанс увидеть змея, сфотографировать и показать миру…Однажды папа объявил, что его срочно вызывают на работу и нужно возвращаться в Минск. Оставался последний день у моря…
Накануне ночью прошёл сильный ливень и пляж для меня был заказан – мама велела сидеть в номере…Но это так скучно! Утром я вышел на балкон. И вдруг… Издалека увидел в море нечто длинношее, которое терзало, как тряпку, тело дельфина. Пока я бегал за видеокамерой и включал её, змей исчез в море, подняв столб брызг и пены. Всё, что захватила моя камера, - нечто похожее на хвост.
Вечером я показал кадры родителям, но они только посмеялись надо мной, а папа сунул мне в руки книгу Булгакова. Раздосадованный я открыл книгу и прочитал – «Роковые яйца». И забыл об утреннем проишествии – повесть Булгакова поглотила меня, как змей:
«16 апреля 1928 года, вечером, профессор зоологии IV государственного университета и директор зооинститута в Москве Персиков вошел в свой кабинет, помещающийся в зооинституте, что на улице Герцена. Профессор зажег верхний матовый шар и огляделся.
Начало ужасающей катастрофы нужно считать заложенным именно в этот злосчастный вечер, равно как первопричиною этой катастрофы следует считать именно профессора Владимира Ипатьевича Персикова».


Рецензии