Птах Мiсто

                «Те, що відбувається в моїй голові набагато цікавіше ніж те,
                що відбувається за її межами.»
                (Лоуренс Данмор)

У квітні 1964 року я відвідав Стокгольм. Під час того епічного візиту місто зовсім не нагадувало мені ні місто єретиків ні (тим паче!) місто вікінгів. Чомусь асоціювалось воно в мене виключно з сентиментальністю Інгвара Бергмана. А ще з птахом – ні, не з диким гусаком Сельми Лагерлеф, а з сірим журавлем епохи бароко. Блукаючи вулицями цього ностальгічного міста, я зустрів вуличного художника, що сказав мені таке: Ви не думайте, що Стокгольм – місто ідеальне, тут такі самі проблеми. як і в інших містах…» І тоді я раптом зрозумів, що єдине місто на Землі, яке не має проблем, це Дублін. І тільки тому, дублінці (Dubliners) усвідомили: проблеми – це щось не матеріальне, це те, що існує тільки в нас в голові. Якщо в нас в голові немає проблем – їх немає ніде. Пізніше (О, набагато пізніше!), згадуючи це, я написав таке:

Весняне небо
Зазирає птахом
У кратери площ,
У каньйони вулиць.
Чому я такий розхристаний,
Як пілігрим слова
З дірявими черевиками палітри?
Весняні квіти –
Це білі, жовті й сині привиди
(Червоних не буває –
Ні весняних квітів, ні привидів,
Точніше – червоні привиди померли)
Ефемерної епохи веслярів.
Якщо ти плаваєш
По океану часу,
Чи літаєш
У просторі прозорих дерев, то:
Ти босоногий Августин:
Марно шукаєш
Одкровення Доната-єретика
Серед папірусів – квітів вишні.
Ти – візантієць останній:
У бібліотеці свого черепа
Марно гортаєш
Попіл спалених книг
Олександрійської бібліотеки
Своєї юності.
Ти в межичассі,
Яке ніколи не стане епохою.
Подушки хмар
Марно під голову мостиш
Хворому століттю.


Рецензии
Птица Город

«То, что творится в моей голове гораздо интереснее того,
что творится за её пределами».
(Лоуренс Данмор)

В апреле 1964 года я посетил Стокгольм. Во время этого исторического визита город вовсе не напомнил мне ни город еретиков ни (тем паче!) город викингов. Почему-то ассоциировался он у меня исключительно с сентиментальностью Ингвара Бергмана. А еще с птицей – нет, не с диким гусём Сельмы Лагерлёф, а с серым журавлем эпохи барокко. Бродя по улицам этого ностальгического града, я встретил уличного художника, который сказал мне вот что: «Вы не думайте, что Стокгольм – идеальный город, здесь те же самые проблемы, что и в других городах…» И тогда я вдруг понял, что единственный город на Земле, где нет проблем, это Дублин. И только поэтому дублинцы (Dubliners) понимают: проблемы – это что-то нематериальное, это то, что существует только в нашей голове. Если у нас в голове проблем нет – их нет нигде. Позже (О, намного позже!), вспоминая это, я написал так:

Весеннее небо
Заглядывает птицей
В кратеры площадей,
В каньоны улиц.
Почему я такой расхристанный,
Как пилигрим слова
С дырявыми башмаками палитры?
Весенние цветы –
Это белые, жёлтые и синие призраки
(Красных не бывает –
Ни весенних цветов, ни призраков,
Точнее – красные призраки повымерли)
Эфемерной эпохи гребцов.
Если ты плаваешь
В океане времен,
Или летаешь
По просторам прозрачных деревьев, то:
Ты босоногий Августин
И напрасно ищешь
Откровения еретика Доната
Среди папирусов – цвета вишни.
Ты – последний византиец:
В библиотеке своего черепа
Напрасно ворошишь
Пепел сожжённых книг
Александрийской библиотеки
Своей юности.
Ты в межвременье,
Которое никогда не станет эпохой.
Подушки туч
Напрасно под голову подкладываешь
Больному веку.

Анна Дудка   29.03.2014 19:54     Заявить о нарушении
Не уверен, что в русском языке есть слово "расхристанный". Если же есть - то я не уверен, что слово имеет то же значение.... В осльнам - всё правильно понято и переведено. Большое спасибо!

Шон Маклех   30.03.2014 02:24   Заявить о нарушении
Большой толковый словарь
РАСХРИСТАННЫЙ, -ая, -ое; -тан, -а, -о. Разг.-сниж.
В расстёгнутой или разорванной одежде, растрёпанный. Прибежал весь р., без шапки, босой.

Анна Дудка   30.03.2014 08:43   Заявить о нарушении
Спасибо за информацию! Языковые темы - неисчерпаемы...

Шон Маклех   31.03.2014 23:03   Заявить о нарушении