Дивлюсь я на небо. Украинская народная песня

Слова Михайла Петренка.
Перевод с украинского: Сергей П. Емельченков.


       Дивлюсь я на небо и думу гадаю:        Дивлюсь я на небо та й думку гадаю:
  Чего я не сокол, чего не летаю,                Чому я не сокіл, чому не літаю,
 Чего же мне, Боже, Ты крыльев не дал?-   Чому мені, Боже, Ти крилець не дав?-
Я б землю покинул и в небо слетал!            Я б землю покинув і в небо злітав! 
      Далече за тучи, подальше от света –         Далеко за хмари, подалі від світу,
Искать свою долю, на взгорье – привета,       Шукать собі долі, на горе - привіту,
И ласки у зорьки, у Солнца просить,               І ласки у зірок, у сонця просить,
И горе всё в свете том  – всё утопить.             У світі їх яснім все горе втопить. 
     Меня доля с детства, я вижу, не любит -        Бо долі ще змалку здаюсь я не любий,-
Наёмный  её я,  как хлопец приблудний;            Я наймит у неї, хлопцюга приблудний;
Чужой я у доли, чужой у людей!                Чужий я у долі, чужий у людей!
Да разве кто любит приблудных детей?..           Хіба ж хто кохає нерідних дітей?.. 
     Любим я бедою и счастья не знаю.        Кохаюся лихом і щастя не знаю.
И горько без доли свой век коротаю;          І гірко без долі свій вік коротаю;
И в горе познал я, что только одна –          Й у горі спізнав я, що тільки одна –
Далёкое небо – моя сторона...                Далекеє небо - моя сторона...
     И в мире всём горько; как станет страшнее –     І на світі гірко, як стане ще гірше, -
Я очи на небо, и мне веселее!                Я очі на небо, мені веселіше!
Я в мыслях забуду, что я сирота,                Я в думках забуду, що я сирота,
Я в мыслях далёко, высоко взлетал.                І думка далеко, високо літа. 
     Когда бы мне крылья, орлиные крылья,        Коли б мені крилля, орлячі ті крилля,
Я б землю покинул и на новоселье                Я б землю покинув і на новосілля
Орлом быстрокрылым до неба вспорхнул         Орлом бистрокрилим у небо пальнул
И в тучах – от мира навек утонул!                І в хмарах навіки от світу втонув!


Рецензии