Маю тютюн, маю люльку, маю що курити

МАЮ ТЮТЮН, МАЮ ЛЮЛЬКУ, МАЮ ЩО КУРИТИ...

Їде козаченько вуличкою із золотою люлечкою;
І люлечку накладає, і дівчат пригортає.

Загадка:
У тебе є рундук, а в мене чунбук:
Ходімо під тин погаралакаємо.
                (Чубук та люлька)

   Усім відома пісня про Сагайдачного, що «проміняв жінку на тютюн та люльку». А далі висновок пісняра – «необачний».  У чому ж його необачність? Козак віддає перевагу вольному життю «серед степу широкого», залишивши вдома жінку – джерело пестощів і любощів.
   Що ж, кожен має право на власний вибір: хтось шукає утіхи з жінками; хтось віддаляється і йде на пошуки інших переживань. А «тютюн та люлька козаку в дорозі пригодиться». 

Я козак-запорожець, не об чім не тужу,
Як люлька є й тютюнець, то мені й байдуже.

   Олекса Воропай у своїй книзі «Звичаї нашого народу» залишив таке свідчення: «Люлька в козака служила не тільки знаряддям для куріння, а була ще предметом гордості та навіть символом козацької честі».
   Запорожці казали: «Люльку палити – це найперше діло. Люлька в козака – найкраща подруга».
   Із спогадів старого козака: «Бувало, сядеш на коня, запалиш люльку-носогрійку, та так верст шість або й більше смалиш та й з рота не випускаєш».
   Хтось із чоловіків вихваляється, що він заправський «куріпка», а хтось каже: «Ви собі як хочете, а я знаю одне: не для того живе чоловік, щоб люльку курити. От я, ані разу в житті не брав до рота цю бісову забавку, і, як бачте, цвіту собі, і здоров’я в мене ще ого-го скільки!» 
   Хто тут правий, а хто – ні, не нам рішати. З’ясуймо тільки: чи може паління викликати імпотенцію? В контексті даної книги, це питання не є зайвим.

Ой, курив я махорочку, а тепер легкий табак,
Колись любив я красоточку, а тепер вже буду так.
                (3; стор. 601)

   Безпосередніх клінічних досліджень щодо поставленого питання не існує. Одначе,  багато хто з авторитетних спеціалістів вважають, що куріння негативно впливає на сексуальні бажання і може значно послабити потенцію.

   Токсичні речовини, що містяться в тютюнові, негативно впливають на хімічні процесі в організмі, а це в свою чергу, ускладнює вироблення статевих гормонів. Нікотин руйнівним чином діє на статеві залози і статеві нервові центри. Як результат – заядлий курець – цілком вірогідно – може стати імпотентом.
   Існуючий факт: куріння викликає рак і сердечно-судинні захворювання, хвороби шлунка і нервові розлади. Рак і хвороби серця – основна причина смертності. Паління тютюну і ці хвороби безпосередньо пов’язані. Відаючи про пагубність цієї звички, бувалі, звертаючись до молоді, казали: «Як будете пускати білий димок, то й візьме вас чорна хвороба».
   Як прямий, так і побічний вплив тютюну на здоров’я і статеве життя, зокрема потенцію, дуже серйозні, щоб їх ігнорувати або не помічати. Чи не так?

(З книги «Україна Кохання», ; К., Фірма «Деркул», 2005 р.)


Рецензии