Жiноча дiра без грiха

ЖІНОЧА ДІРА БЕЗ ГРІХА

– Ой гуляй! – вона каже,       
Вона тобі щось покаже.
                (14)

Ой їхав, їхав, їхав,
Чом до мене не заїхав?
А я тебе виглядала –
П…у в вікно виставляла.
                (54, П Лукашевич., стор. 49)

   Жінка – втілення божественної жіночої енергії (наві), а її природжіння в усіх народів слугувало священним символічним джерелом усього сущого.

«Велика Мати у світі одна,
Всім потрібна вона».
   
   Невипадково, що онка з первовіку стала об’єктом культового поклоніння для чоловіків, і саме завдяки їй виникли такі поняття як творчість, культура, мистецтво.

Ой заграй ми, музиченько, красненько тя прошу,
А я тобі заплатоньку під фартушком ношу.
                (3,стор. 437)

   Грає, грає музика, та так, що навіть пташки припинили своє щебетання і замилувано почали слухати чарівну мелодію.
   А дівчина співає, хлопців закликає:

Гопці-хлопці, до мене:
Чепурненька у мене –
Чепурненька хатиночка
Край ярочку у мене.

Гопці-хлопці, до мене:
Кучерява у мене –
Кучерява яблонька
Та в садочку у мене.

Гопці-хлопці, до мене:
Чорненькая у мене –
Чорненькая коровиця
На оборі у мене.

Гопці-хлопці, до мене:
Глибокая у мене –
Глибокая криниченька
На подвір’ї у мене.

Гопці-хлопці, до мене:
Гарячая у мене –
Гарячая паляничка
На полиці у мене.

Гопці-хлопці, до мене:
Солодкая у мене –
Солодкая черешенька
Та в ярочку у мене.

Гопці-хлопці, до мене:
Смачненька у мене –
Смачненька пампушечка
Десь схована у мене.
                (4, стор. 436)

   У якого хлопця, що почує таку закличку, та не піде обертом голова, і чи не забажається йому після того «зеленого часнику»! Ще б пак. А де ж його шукати? У тої ж таки дівчини:

А я тобі того дам,
Що ти зроду не видав:
Зеленого часнику –
Прийде тобі до смаку.
                (3, стор. 192)

(З книги «Україна Кохання», ; К., Фірма «Деркул», 2005 р.)


Рецензии