Два чорных, два у клетачку...

Два чорных, два ў клетачку

Багаж быў адпраўлены грузавіком. А мы з невялікімі сумкамі панесліся на прыпынак, каб ехаць на вакзал.

Як ехалі, не памятаю, памятаю, як ужо былі на месцы. Багаж яшчэ не прывезлі
Сядзім у пакоі, і Ала пытаецца:
- У каго ёсць якая-небудзь ежа?

Я гляджу, а толькі ў мяне сумка, астатнія ўсё здалі ў багаж.
Тады я палезла паглядзець: а што я туды спехам паклала? Кілаграм мукі, кілаграм цукру… А, вось, кардонная скрынка з рысавай кашай.
- У мяне ёсць рысавая каша! - кажу гучна.

І ўсё сабраліся вакол мяне. А я адчыняю скрынку. А там!!!!
А там, зверху на кашы ў кутку сядзяць чатыры жукі велічэзных, два чорных і два бэжавых, у клетачку з чорных тонкіх ліній. Сядзяць упярэмежку, радком, павольна рухаюцца, жуюць кашу задуменна.

- Ах, вы…. Ах, вы… - сказала я жукам.

Усё засмяяліся, а жукі схамянуліся і кінуліся прэч са скрынкі.

А я ўзяла дубчык тоненькі і пайшла ўслед за жукамі, накіроўваючы дубчыкам іх рух, каб адвесці далей ад дома.

І вось бягуць жукі ўздоўж канаўкі, а я за імі ўслед, сачу, каб яны не збіліся са шляху, дубчыкам загароджваю шлях у бок.

І раптам наперадзе ўзгорачак невялікі. І нырнулі жукі ў гэты ўзгорачак. І толькі я вырашыла яго абыйсці, каб прасачыць далейшы шлях жукоў, як узгорачак заварушыўся, рассыпаўся ў розныя бакі, і вылез адтуль братка Валерка ўласнай персонай, чартыхаючыся і атрасаючыся….

Пра жукоў я забылася…


Рецензии
Гэтым летам я бачыў жанчыну-жабрачка на прывакзальнай плошчы. Яна сядзела на сход, ля аўтобуснага прыпынку. Відаць, там грошай больш падаюць. Сутнасць цяпер не ў гэтым.
У нейкі момант жанчына адцягнулася ад аска і засяродзіла погляд на нагах сноўдаюць людзей. Там поўз жук-насарог. Жанчына ўстала, падышла да насарогу, асцярожна падняла яго і занесла далей ад толковища. Гринписовка, падумаў я, сыходзячы ад месца подзвігу.

Жабрачка. Однако...

Евгений Садков   29.09.2014 18:10     Заявить о нарушении
я её понимаю: и жуков тоже жалко бывает, если они не в квартире ползают.

Ляксандра Зпад Барысава   29.09.2014 18:37   Заявить о нарушении
У нас одно время жил сверчок Корнелиус. Такой славный.

Евгений Садков   29.09.2014 18:38   Заявить о нарушении
представляю, конечно, славный.

Ляксандра Зпад Барысава   29.09.2014 18:51   Заявить о нарушении