9, 1 Девятий етап, Повернення

                КНИГА ДРУГА

                ШЛЯХОМ ІСТИНИ

                ДЕВ'ЯТИЙ ЕТАП

                ПОВЕРНЕННЯ
                Пробув я на Вуктилі два місяці. Директор підприємства, на якому я працював, ленінградець - людина чистої моралі і високої культури. Він, дізнавшись про мою біду, пообіцяв надати мені вагончик для житла, якщо я перевезу сім'ю на Вуктил. Отримати вагончик для житла, щоб потім перевезти сім'ю - нездійсненна мрія для багатьох жителів Вуктила. Пропозиція директора була мені шановною, бо говорила про те, як оцінюється моя робота. Я відправив дружині листа, в якому запропонував їй приїхати з дітьми на Вуктил. Відповідь прийшла без затримки - повідомила, що жити зі мною не збирається. Я не міг жити без участі у вихованні своїх дітей, тому вирішив повернутися в Донецьк і подав заяву про звільнення. Директор на півгодини звільнив від роботи хлопців, з якими я жив у вагончику, щоб вони провели мене в дорогу. За півгодини приїхав в аеропорт попрощатися зі мною і сам директор. На прощанні він мені сказав:
                - Забирай сім'ю і приїжджай на Вуктил. Я обіцяю тобі, що по приїзду ти отримаєш не вагончик, а квартиру у багатоповерховому будинку.
Так, це вже не вагончик, а набагато вище!

                З Вуктила літаком я прилетів в місто Печора, а звідти до Москви їхав поїздом "Сєвєрноє сіяниє". У вагоні-ресторані потягу я познайомився з болгарами, які працювали на півночі за контрактом, а тепер поверталися на батьківщину. Вони мене запросили до себе у вагон. У цікавій бесіді з цими людьми я засидівся до пізнього вечора. Повернувшись у свій вагон, я улігся і довго не міг заснути, бо замислився про найважливішу подію в моєму житті:
                «Отже, я покинув світ грішний і знову повернувся в нього за власним бажанням. Не можу зрозуміти - чому я пожертвував собою заради людства. Я не знаю, наскільки буде виправданий мій вибір. Вищі Сфери забирали мене до себе, але людство для мене виявилося дорожче за Світ Безсмертя. Чому? - я не знаю. Що я втратив, зробивши вибір, підкоряючись почуттям, а не розуму? - і цього я не знаю. Що я придбаю у близькому і далекому майбутньому? А на це питання дасть відповідь Час. Мені вже тридцять два роки, а я все ще маю смутні уявлення про Дух, і про Душу. Восьмий етап моєї програми ще не закінчений повністю, а я вже відкрив для себе дев'ятий етап - в мені народилося немовля Духу. Тепер моя Душа повільно йтиме на другий план, поступаючись головним положенням Духу, бо, пізнавши смерть, Душа усвідомила свою смертність і гідно оцінила безсмертя Духу».
                У роздумах я повільно занурився в глибокий сон.

                Прокинувшись уранці наступного дня, я подивився у вікно вагону - ми в'їжджали в Москву. У Москві стояв густий синій туман - посушливого літа 1972 року в Підмосков'ї горіли торфовища.

                Виїзд з Москви виявився проблематичним - не було місць в потягах, що йдуть в Донбас. Я пішов в касу колективних заявок. Красива жінка здивувалася, але закомпостувала мені квиток без заперечень. Завдяки своєму неординарному вчинку, я опинився у вагоні з акторами Ленфільму. Вони їхали в Донецьк на святковий концерт з нагоди Дня Шахтаря, а у мене виникла можливість корисного спілкування з цікавими людьми.

                По приїзду в Донецьк у мене з'явилася проблема з пропискою, тому що восени 1968 року я переселився з Донецька в селище Новотроїцьке на постійне місце проживання, а у зв'язку з цим втратив статус міського жителя. Відтоді пройшли чотири роки. Тепер мені знову потрібно було прописатися у своєму рідному місті, але в Донецьку прописували тільки холостяків, а я був жонатим чоловіком, тому мені в прописці відмовляли, незважаючи на те, що моя дружина і мої діти вже були прописані в Донецьку. Проблему з пропискою в Донецьку мені вдалося вирішити, ґрунтовно потріпавши свої нерви.


Рецензии