Моя батькiвщина Кавалерка

МОЯ БАТЬКІВЩИНА – КАВАЛЕРКА
   Все своє свідоме життя я вдячний батькам, долі і Богу за те, що народився і виріс у селі. Я радий своєму босоногому дитинству. Якщо б можливо було повернутися років на тридцять назад, то побачили б замурзаного, з голови до п'ят у пилюці, в одних шортах з велосипедом, м'ячем або дерев'яним автоматом «для войнушки» хутірського «хлопи». Я радий тому, що дитячі роки пройшли в Кавалерке. Так ласкаво називають свою малу батьківщину хуторяни - жителі хутора Кавалерського - одного з сільських населених пунктів донського краю, широко і привільно розкинулося по обидва боки невеликої тихої степової річки Кавалєрки - притоки Еи.
   Буває, ще зі студентства, коли вантаж разом навалилися проблем придавлює так, що і не продихнути, кидаєш все і їдеш на пару днів додому, подалі від міського шуму і суєти. А по приїзду назад в місто від накопичених проблем не залишається і сліду. Те, що здавалося, не можна виконати і за рік, вирішується і робиться за кілька днів. Така життєво необхідна енергетика Батьківщини - отчого дому та городу з півполя на березі скромною красуні Кавалєрки.
Найкращий час, на мій погляд, це весна. За один травневий день можна побачити дуже багато. І яскраву веселку та таку величезну, на весь небосхил, видиму хвилин сорок, не менше. І пару білосніжних лебедів, які готуються стати батьками, на водній гладі річки за широкою смугою жовтого торішнього очерету. Увечері в гаю, на місці тваринницької ферми, можна почути непередавані словами безкінечно мінливі ніжні трелі солов'я, віртуозно виконувані ним до самої глибокої ночі. Вже тоді вечірня зоря неохоче поступається своє місце розсипу зоряних сузір'їв, на які можна дивитися, не відриваючи очей, всю ніч. А які імена! Кассіопея, Персей, Андромеда, Цефей...
   Захід сонця над Кавалеркой - це взагалі окрема тема, що заслуговує уваги пензля художника або пера поета. За все своє життя я ще жодного разу не побачив двох однакових заходів Сонця, кожне з них по-своєму гарний і унікальний.
   Чим ще приваблює Кавалерка? Запахом квітучих садів, бджолиним гулом, одночасно і заспокійливим, який налаштовує на роботу. А роботи в цей час неміряно. Не дарма кажуть, що один день рік годує. Тільки й встигай по господарству, яке за рахунок з'явилися на світ курчат, каченят і іншої живності, збільшується в рази. Але зате ввечері, втомившись від турбот, можна прослухати безкоштовний концерт річкового ансамблю з жаб, качок, ухающей бугая. Та випити гуртки дві домашнього хлібного квасу.
   І до чого ж здорово, що я виріс у віддаленому козачому хуторі. Ось це і є Батьківщина. За яку, якщо буде потрібно, і життя віддати не шкода.


Рецензии