Канон Андрея Критского Чт. , Песнь 9

ЧЕТВЕРГ  ПЕРВОЙ СЕДМИЦЫ  ВЕЛИКОГО ПОСТА

Песнь 9.

Ирмос:
Рождество неизъяснимо без семени,
Плод без мужа был рожден - стал без тления,
Божий Сын преобразил здесь природу всю,
В восхищении весь мир перед святостью!


Милосердный Бог, спаси и помилуй мя,
Сын Давидов исцелил бесновавшихся,
Как разбойнику скажи в доброте слова:
«Ты прибудишь в Рай со Мной!» - и не страшно мне...

Поносил Христа  разбойник: «Беспомощный!»,
А другой в Нем разглядел светлый Божий лик,
На кресте погибли все, крик исторгнувши,
Но один был принят в Рай, всех высот достиг.

Мир подземный опустел - казни крестные,
Распадались камни гор, полнясь горечью,
Свет померк и  на земле содрогалась все,
На кресте узрев Творца, твари корчились...

Ты не требуй от меня плод раскаянья,
Истощилась вся во мне сила прежняя.
Нищеты духовной дай, сокруши меня,
Чтоб как жертву смог нести дар служения.

Ты, всё знающий Судья, с сонмом ангельским
Если явишься судить, будь к нам милостив:
Я грешил, я был не прав, редко каялся,
Только взор не отводи - так хочу спастись!

Сонмы ангельских чинов, племена людей -
Все Тобой восхищены, Дева Светлая,
Превзошла природу Ты, воплотивши здесь
Бога нашего Отца,  Мать Всепетая!

Отче праведный Андрей, помолись за нас,
Восхваляющих Творца от скорбей избавь,               
Искушенья отведи, чтобы в Судный час,
Милость Божья помогла не погибнуть зря...

Досточтимый наш Андрей, Пастырь Критский наш,
Помолись, чтоб все простил нам грехи Господь.
Славит Сына и Отца, славит Дух душа,
Нераздельных Трех в Одном, сотворившем плоть.

Сохраняй нетленным град, Бога Родшая,
Под водительством Твоим мы, как в крепости,
Сколь ни ринет к нам врагов в дом, непрошено,
Твой покров - защита нам в каждом бедствии.

Ирмос:
Рождество неизъяснимо без семени,
Плод без мужа был рожден - стал без тления,
Божий Сын преобразил здесь природу всю,
В восхищении весь мир перед святостью!


Оригинал (церковно-славянский):

Ирмо;с:
Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо Рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.
Умилосердися, спаси мя, Сыне Давидов, помилуй, беснующияся словом исцеливый, глас же благоутробный, яко разбойнику, мне рцы: аминь, глаголю тебе, со Мною будеши в раи, егда прииду во славе Моей.
Разбойник оглаголоваше Тя, разбойник богословяше Тя: оба бо на кресте свисяста. Но, о Благоутробне, яко верному разбойнику Твоему, познавшему Тя Бога, и мне отверзи дверь славнаго Царствия Твоего.
Тварь содрогашеся, распинаема Тя видящи, горы и камения страхом распадахуся, и земля сотрясашеся, и ад обнажашеся, и соомрачашеся свет во дни, зря Тебе, Иисусе, пригвождена ко Кресту.
Достойных покаяния плодов не истяжи от мене, ибо крепость моя во мне оскуде; сердце мне даруй присно сокрушенное, нищету же духовную: да сия Тебе принесу яко приятную жертву, Едине Спасе.
Судие мой и Ведче мой, хотяй паки приити со ангелы, судити миру всему, милостивным Твоим оком тогда видев мя, пощади и ущедри мя, Иисусе, паче всякаго естества человеча согрешивша.
Удивила еси всех странным житием твоим, ангелов чины и человеков соборы, невещественно поживши и естество прешедши: имже, яко невещественныма ногама вшедши, Марие, Иордан прешла еси.
Умилостиви Создателя о хвалящих тя, преподобная мати, избавитися озлоблений и скорбей, окрест нападающих: да избавившеся от напастей, возвеличим непрестанно прославльшаго тя Господа.
Андрее честный и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя: да избавимся вси гнева, и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Тро;ице Нераздельней, Еди;нице по Существу, яко Свету и Светом, и Животу и Животом, Животворящему и Просвещающему концы.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Град Твой сохраняй, Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.
Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо Рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.


Рецензии