9, 9 БРСВ укр

               БХСС - Боротьба з Розкраданням Соціалістичної Власності
          В адміністрації Донецької камвольно-прядильної фабрики за часів володарювання Л.І. Брежнєва йшла жорстока закулісна боротьба за владу і доходи, між представниками російського окупаційного режиму і представниками корінних націй України. В процесі цієї боротьби на фабриці утворилося три угруповання. Одна група була краснодарською, друга була курско-іванівською, а третя група була українською. Українська група була нечисленною і слабкою, так як вона не користувалася підтримкою Москви. Влада на фабриці, квартири і дефіцитні товари, одержувані фабрикою - той ласий шматок, за який і боролися угруповання. Про дефіцитних товарах я розповім трохи пізніше.


           Одного разу я написав в газету «Правда» лист, в якому звинуватив керівництво фабрики в пособництві великим розкраданням. За лва два тижні по тому мене викликали в комітет профспілкової організації фабрики і в присутності двох представників з «органів» влаштували мені допит. Поруч зі мною на стіл поклали трубку телефону. За допомогою телефону хтось інкогніто слухав мої пояснення. У мене не було доказів розкрадань з боку адміністрації фабрики, але мої логічні доводи і звинувачення в пособництві навмисному, або ненавмисному, були настільки переконливі, що представники «органів» з ними погодилися.


           Після цього випадку мене запросили в добровільну групу БХСС (боротьба з розкраданнями соціалістичної власності). Такі групи створювалися на багатьох підприємствах, але вони зазвичай займаються скоморошеством, роблячи показушні рейди. Наша група теж іноді робила рейди подібним чином, допомагаючи міоіцкйським охоронцям затримувати робітниць, які виносили з фабрики по 30 грамів пряжі, щоб зв'язати своїй дитині рукавиці. Я не виправдовую таких жінок, але затримування дрібних розкрадачів вважав брудною справою.


          Мене ж цікавили великі розкрадання, а великі розкрадання, як правило, поодинокими розкрадачами не відбуваються. Великі розкрадання, знову-таки - «як правило», відбувалися бандами, в складі яких були представники прокуратури, міліції, позавідомчої охорони і адміністрації фабрики. Загалом, я готувався вступити в боротьбу з добре налагодженою системою «кому нести чого куди», а в загальноприйнятої лексики те ж саме звучало інакше: «коммуністічєського труда». Але я не володів достатньою владою і можливостями для ведення війни з комуністичною системою розкрадань. Ефективність моєї участі в цій групі стала проявлятися у вигляді премій і наказів про грошові заохочення з занесенням в трудову книжку.


              Не минуло й року з початку моєї участі в боротьбі з розкраданнями, як я був призначений заступником керівника добровільної групи БХСС. Керівники нашої групи постійно змінювалися - жоден з них довго не затримувався. Керівництво фабрики умовляло мене очолити групу БХСС, але я тривалий час відмовлявся, вважаючи за краще залишатися заступником керівника групи БХСС, так як я ще не в достатній мірі вивчив павутинну систему розкрадань. Але час минав, я набирався досвіду, а таємна інформація про зв'язки хижаків накопичилася у мене така, що можна було вже приступити до ліквідації банд розкрадачів.


               Одного разу черговий керівник групи БХСС був звинувачений в корупції з незаперечними фактами, але не було речових доказів. До того ж, керівник був комуністом, а комуністи непідсудні, тому він залишився без покарання і морального осуду. На загальних зборах групи, коли розглядалося питання про скандал, що вибухнув з приводу корупції, я оголосив прийняте мною рішення:
     - З мене досить! З цього моменту я беру керівництво групи БХСС в свої руки.
     Всі присутні на зборах з моєю заявою мовчазно погодилися.


               У статусі керівника групи БХСС я нікому не підкорявся, так як формація групи була добровільно-громадською, і тому прямої залежності від міліції не було. Дотого ж, не був я підпорядкований в цьому статусі і керівництву фабрики, тому що не був комуністом. Набирав я в групу БХСС людей на свій розсуд. І видаляв людей з групи БХСС на свій розсуд, нікому не пояснюючи причини прийнятих мною рішень. Затримання я робив великі і досить часто. Розкрадачі йшли під суд, але деякі з них мали зв'язки з впливовими особами на фабриці, тому з боку адміністрації почалася пасивна протидія - мене завантажили різними громадськими обов'язками.


                Я - командир добровільної пожежної охорони, я - голова комісії по вихованню важкої молоді, я - член товариського суду, та інше. Всього і не пригадаю. Від усіх цих навантажень я визволився з-за того, що просто не встигав всім цим займатися. Мені і так доводилося спати не більше чотирьох годин на добу. З'явилися у мене вороги і серед працівників міліції, так як з моєї вини деякі з них були звільнені з органів МВС. Великою підтримкою було те, що мені надавали активну допомогу: а) директор фабрики, Юрій Васильович Крилов; б) начальник особливого відділу, підполковник Прикмета; г) редактор заводської багатотиражки.


                Мої вороги почали в мою групу засилати шпигунів і вербувати таких всередині групи. Спочатку я позбувався шпигунів, але, зрозумівши, що це ніколи не припиниться, я вирішив зробити вигляд, що шпигуни мною не виявлені. На цьому можна було зробити велику гру, дезінформуючи противника. Такий метод мені дозволив затримати велику групу розкрадачів і віддати їх під суд.


                Мені пропонували великі суми грошей за бездіяльність, намагаючись мене підкупити, але з цього нічого не вийшло. Після цього мені стали підсилати молодих красивих дівчат, які добровільно, або ж під впливом погроз з боку хижаків, всіляко намагалися стати моїми коханками.

                Дівчата, котрі не блищать зовнішньою красою, але виховані в праведних моральних правилах, знаходять собі нормального чоловіка, виходять за нього заміж і задовольняються сімейним щастям.

                Красиві дівчата, на відміну від некрасивих дівчат, люблять лідерів людських спільнот, незалежно від того, нормальним буде співтовариство або кримінальним - аби був «герой».

                Одні жінки захоплюються героями і закохуються в них по-справжньому; інші до героїв тягнутися заради того, щоб подругам похвалитися: «Мій коханець - відомий всім Н ... ський»; треті - переслідуючи меркантильні цілі; четверті - виконуючи завдання впливових осіб і т.д. Навколо героїв крутиться величезна хмара брудних людських пристрастей, в якій зерно щирого і цнотливого жіночого інтересу виявити занадто важко.


                Виконуючи завдання начальника прядильного виробництва, біля мене стала «крутитися» молода жінка. Вона всіляко намагалася увійти зі мною в близькі стосунки, але у неї з цього нічого не виходило. Тоді вона з групою зацікавлених осіб спробувала вчинити провокацію, яку можна було б видати за допомогою «свідків», як мою з нею близькість. І тут у неї нічого не вийшло. Після цього вона залишила мене в спокої, але ненадовго.

                Одного разу вона підійшла до мене і стала мені скаржитися з приводу того, що в її квартиру вночі, зламавши двері, проник ватажок злочинного угруповання, Владимиров, і згвалтував її. Тепер він приходить до неї щоночі. Явна провокація, розрахована на мою «лицарську» реакцію. Вислухавши жінку, я їй сказав:
     - Чому ти не звернулася до прокурора, а до мене? Не в моїй компетенції вирішити твою проблему. Хитро придумано, але розраховане на дилетанта. Передай мій привіт автору цього сценарію.
     
                Владимиров після цього випадку залишив фабрику в спокої, а на фабриці про мене стали говорити: «Хто Бабіча обдурить, той трьох днів не проживе». Пройде вісім років і ця жінка знову постане перед моїми очима, але вже як представник потужного мафіозного угрупування.


                Злочинцям потрібна була інформація про мене, бо їм потрібно було відвернути мою увагу на той час, коли планувалися розкрадання. Деяким дівчатам я відкрито говорив про те, що їх до мене підіслали, і радив їм більше до мене не підходити, а щодо інших дівчат у мене не було доказів для прямого звинувачення, тому мені доводилося бути максимально обережним у всіх своїх вчинках.

               
              У мене була засекречена група молодих людей, очолювана хорошою людиною. Я цю групу тримав в резерві. Вирахувавши найбільш відповідний час для розкрадання, я запросив деяких претенденток на кохання зі мною в ліс на пікнік, а резервній групі дав вказівку зробити засідку в певному мною місці. Піймання великих розкрадачів в той час, коли я відпочивав в лісі, приголомшила злочинців. Тепер вже на мене вийшли з погрозами.


                Одного разу на камвольну фабрику в робочий час прийшли три людини, які на фабриці не працювали. Ця група людей ніколи розкраданнями на фабриці не займалася. Вони займалися грабежами і насильством в місті, але з якоїсь причини доказів проти них не було ніяких. Можливо, вони мали «дах» в правоохоронних органах. Ватажок цієї групи викликав мене. У відокремленому місці у дворі фабрики він мені почав погрожувати. Напевно, великі діячі на фабриці були зацікавлені в цій розмові, якщо вони підключили до своєї роботи злочинну групу з боку.


                Вислухавши погрози і пропозиції від керівника цієї делегації, я сказав:
     - Послухай, Бріт! Як бачиш, я знаю хто ти. Отже, Бріт, у тебе є пістолет системи «Вальтер» з двома обоймами до нього. Ти здивований? Я знаю дуже багато про тебе. Так ось, мене цікавлять питання до тебе. Перше, тобі набридла спокійне життя? Друге, ти хочеш, щоб я всерйоз зайнявся тобою? Досить мені зараз увійти в фабрику і сказати «декому» два слова, як ти сьогодні ж перетворишся в труп. А тепер топай звідси і подумай над питанням: «Чи вдасться тобі спокійно дістатися додому?».


                Так, у мене були захисники серед «вовків-одинаків», які відсиділи в таборах великі терміни, бо розраховувати на допомогу міліції було нерозумно. «Волків» я не чіпав, а вони дбали про мою безпеку, так як вони знали, що я їх затримувати не збирався, а крім мене, їх затримати ніхто не наважився б. «Вовки-одинаки» крали пряжу в невеликих кількостях і не часто, тому від них користі було більше, ніж шкоди. Вони ж і допомогли мені позбутися від деяких злочинних угруповань.

                У цьому пункті свого оповідання я змушений згадати «справи давно минулих днів». Отже:


                Одного разу, незадовго до початку війни 1941 року мій батько був побитий, пограбований і залишений на вулиці в одній білизні. Мого батька оглушили ударом ззаду по голові, і він впав, втративши ненадовго свідомість. Батько прийшов до тями, але не подавав ознак життя. Це дозволило йому залишитися живим і побачити того, хто скоїв пограбування. Грабіжником виявився Орєхов, який жив в районі Рутченківської пивоварні. Через тиждень мій батько зловив Орєхова, побив його і напівживого доставив в міліцію. Про цю подію розповіла мені моя мама. З того часу минуло тридцять п'ять років. Тепер вже мені довелося вступити в боротьбу з розкрадачем, сином того Орєхова.


                Орєхов-молодший працював на ХБК, але приходив нахабно на нашу фабрику за пряжею. Охорона фабрики його боялася, чи робила вигляд, що боїться, і не робила ніяких спроб його затримати. Одного разу я в важкій боротьбі затримав Орєхова на фабриці і відправив його в міліцію. Орєхов відбувся невеликими неприємностями. Можливо, у нього були в міліції покровителі.


                Тижнів за два після цього випадку я зустрів Орєхова-молодшого на трамвайній зупинці. Навколо не було видно жодної людини.
     - Ось і зустрілися ... Без свідків, - сказав Орєхов.
     - Так, зустрілися. Силу нашу ми з тобою вже перевірили. Що ж нам з тобою робити тепер? Так і стояти вдвох, чекати трамвая? Буде смішно з боку. Давай краще підемо, вип'ємо, - запропонував я.
     Він погодився і запропонував піти до крамниці біля підприємства  «Буддеталь». Іншого від нього я і не очікував, бо доведеться йти через дві лісопосадки і через залізницю. Я погодився з його пропозицією, і ми вирушили в дорогу.


                Вузька стежка була протоптана в глибокому снігу.
     - Йди першим, - сказав мені Орєхов.
     Я пішов попереду нього, чекаючи нападу Орєхова ззаду. Він приготував ніж, але за всю дорогу так і не наважився накинутися на мене. У крамниці я взяв пляшку коньяку. Випивши першу чарку, Орєхов сказав:
     - Ти міг не дійти до магазину.
     - Що ж ти не наважився?
     - Я думаю, що ти не такий дурний, щоб не бути готовим до нападу. Напавши на тебе, я б програв і потрапив би в місця позбавлення волі, а це тобі як раз і треба було, - відповів Орєхов.
     У всякому разі, Орєхов і так програв, бо люди бачили, як він розпивав з мною алкоголь. За це Орєхов був покараний своїми ж братками.


               У той час, коли мені було двадцять три роки, я досить часто в квартирі залишався на самоті, так як мама часто і надовго їздила в Темрюк до моєї сестри Валентини. Одного разу я прийшов з танців, роздягнувся, вимкнув світло і попрямував до ліжка. Несподівано в темряві пролунав гучний голос моєї покійної бабусі Мокрини: «Ти помреш ...». Вона назвала день і місяць року, але не назвала рік моєї смерті. Це було дуже дивно, тому що про свою смерть я ніколи не думав і вже багато років про бабусю не згадував. Після цього випадку день, зазначений бабусею, я щорічно зустрічав насторожено.


                Одного разу, рано вранці, в зазначений бабусею день, я свідомо створив аварійну обстановку на мотоциклі «Дніпро». На пристойній швидкості, роблячи поворот вліво, я різко натиснув на педаль гальма. Несподівано для себе я виявив, що стою вертикально на дорозі, а поруч зі мною теж вертикально стояв мій мотоцикл!!! Він стояв тільки на одній точці - на розі коляски! Дуже дивно, бо не логічно.


                Автомобілі зупинилися. У зупиненому недалеко від мене автобусі люди припали до вікон, спостерігаючи за надзвичайним цирковим явищем. Все завмерло. Я легенько штовхнув рукою мотоцикл, а він опустився на дорогу в нормальне положення. Я обійшов навколо мотоцикла і ретельно його оглянув. Жодної подряпини! Яким же чином мотоцикл стояв на одній точці вертикально до тих пір, поки я не зіштовхнув його на землю? Яким чином я опинився на дорозі поруч з мотоциклом по стійці «струнко»? Годі збагнути! Час моєї смерті ще не настав, і треба викинути з голови попередження бабусі. Тепер про свою безпеку я міг не турбуватися.


Рецензии