ИСАИ вершите бескорыстным Служением ЛюбовьюМудрост

                http://www.proza.ru/2016/08/02/1320
ИСАИ >>> вершите каждый поступок бескорыстным Служением ЛюбовьюМудростью

Параллельный Русско-Английский перевод
9-й главы «Fill every deed with service, devotion, wisdom» (в ред. 2010 г. в 73-х главах)
 _первой книги Саи=Сатья Саи Бабы
>>> Prema Vahini=Према Вахини=Поток Любви

 ОГЛАВЛЕНИЕ:
 9_1. Мудрость человека=это Преданность ЯЕдиномуЯ=это Мудрость Бога.
 9_2. Преданность=олицетворяется Деятельностью=олицетворяющей Мудрость.
 9_3. Преданность _Деятельность_Мудрость нераздельны
 9_4. Нераздельны в человеке его Я_ЯЕдиноеЯ_ЕдиноеЯ
         =Они Суть Одно =и Каждое=Суть Три=и То же Самое.
 9_5. Вершите бескорыстным Служением ЛюбовьюМудростью
 9_6. Ссылки


 9_1. Мудрость человека=это Преданность ЯЕдиномуЯ=это Мудрость Бога.

Нераздельно ДвуЕдины: Преданность ЯЕдиномуЯ и Мудрость.
<  Потому что когда сознание Преданного человека > расширяясь отождествляется
> = с Вселенским ВсеЧеловеческим=с Сознанием ЯЕдиногоЯ
= > = то оно становится и Сознанием Единства Всей Жизни
= > =то есть: становится и Мудростью.
> И поэтому и в этом смысле  мы говорим:
 Мудрость человека=это Преданность ЯЕдиномуЯ=это Мудрость Бога.

Тексты источников:
      Ред. Кастури 1980 г.:There is no distinction between Bhakthi and Jnana. Just as Suguna becomes Nirguna, Bhakthi too becomes Jnana.
      Ред. 2010г.: There is no distinction between devotion to God (bhakthi) and spiritual wisdom (jnana). Just as materialization (sa-guna) becomes formless (nir-guna), devotion becomes spiritual wisdom.
 
 9_2. Преданность=олицетворяется Деятельностью=олицетворяющей Мудрость.

Поэтому Я не соглашусь, что Деятельность_Преданность_Мудрость разделены.
  (Мне даже не нравится, говоря о них, вынужденно располагать их в виде первого , второго и третьего). Я не принимаю их и как смесь трёх, и как соединение трёх
 <  потому что
Преданность=олицетворяется Деятельностью=олицетворяющей Мудрость.

Тексты источников:
 Ред. Кастури 1980 г.:
I will not agree that Karma, Bhakthi and Jnana are separate. I do not even like to classify one of these as first, the other as the second and next as the third. I will not accept a mixture of all the three or even a samuchchaya, a merger of the three. Karma is Bhakthi and Bhakthi is Jnana:
     Ред. 2010г.:
I don’t agree that dedicated action (karma), devotion, and spiritual wisdom are separate. I don’t even like to classify one of these as first, the other as the second, and the next as the third. I don’t accept a mixture of all three, or even a merger of the three.
 Dedicated activity is devotion and devotion is spiritual wisdom:

9_3.  Преданность _Деятельность_Мудрость нераздельны > 
 < как нераздельны сладость_форма_вес в куске сахара. 
 Какой бы сахар мы не брали и как бы не раскалывали 
 > каждая его частичка будет иметь все три вместе : сладость_форму_вес.

 Тексты источников:
 Ред. Кастури 1980 г.:
A block of Mysorepak has sweetness, weight and shape; the three cannot be separated, one from the other. Each little part of it has sweetness, weight and shape. We do not find shape in one part, weight in another and sweetness in a third. And when it is placed on the tongue taste is recognized, weight is lessened and shape is modified, all at the same time.
     Ред. 2010г.:
A block of Mysorepaak (a sweet made of chickpea flour) has sweetness, weight, and shape; the three cannot be separated, one from the other. Each little part of it has sweetness, weight, and shape. We don’t find shape in one part, weight in another, and sweetness in a third. And when it is placed on the tongue, taste is recognised, weight is lessened, and shape is modified, all at the same time.

 9_4. Нераздельны в человеке его Я_ЯЕдиноеЯ_ЕдиноеЯ
         =Они Суть Одно =и Каждое=Суть Три=и То же Самое.

 В куске сахара нераздельны от него и друг от друга: сладость_форма_и вес
 > и аналогично этому нераздельны  Я человека_ЯЕдиноеЯ_ЕдиноеЯ
 =Они Суть Одно =и Каждое=Суть Три=и То же Самое.

  Тексты источников:
 Ред. Кастури 1980 г.: So too, the Jiva, the Atma, and the Paramatma are not separate; they are one and the same.
     Ред. 2010г.: So too, the individual soul (jiva), the Atma, and the Supreme Lord (Parameswara) are not separate; they are one and the same.

 9_5. Поэтому вершите каждый поступок бескорыстным Служением ЛюбовьюМудростью.
 
_Это истинная РеЛигия=Йога=Осознание Я ЧеловекоВселенной=Господа
_счастье Озарений Проникновений Именем Господа

> осмысляет и обогащает удивление Чудом Творения жизни
> и отпечатывает в сердце радость Имени Господа
_ Отечески родственную радости жизни

> вершите же практически и непрестанно— не просто словами
  _вершите с сердцем наполненным Преданной ЛюбовьюМудростью.

 Тексты источников:
 Ред. Кастури 1980 г.: Therefore, each individual deed must be full of the spirit of Seva, of Prema and of Jnana. In other words each group of life's activities must be saturated with Karma, Bhakthi and Jnana. This is verily the Purushothama Yoga. It has to be acted in practice, not merely spoken in words, Sadhana should be done constantly with ever-expanding heart full of Bhakthi and Jnana. The sweetness of nectar of the Lord's name is the charm of life; the internal joy derived from the Name is akin to the external joy of the outer life.
      Ред. 2010г.: Therefore, each individual deed must be full of the spirit of selfless service (seva), divine love (prema), and spiritual wisdom (jnana). In other words, each group of life’s activities must be saturated with dedicated action, devotion to God (bhakthi), and spiritual wisdom. This is verily the yoga of the Supreme (Purushothama-yoga). It has to be acted in practice, not merely spoken in words. Spiritual discipline should be done constantly with an ever expanding heart full of devotion and spiritual wisdom. The sweetness of nectar of the Lord’s name is the charm of life; the internal joy derived from the name is akin to the external joy of the outer life.

 9_6. ССЫЛКИ

 (1)Источники перевода
 =Интернет-адреса Англоязычного перевода с языка Телугу
 _первой книги Саи=Сатья Саи Бабы >>> Prema Vahini=Према Вахини=Поток Любви:
 Ред. Кастури 1980 г.=ред. 2002г (с разделением текста на 31 главу)
 >>>  http://vahini.org/downloads/premavahini.html
=   http://www.proza.ru/2009/07/02/816
 Prema Vahini_1-я книга Сатья Саи Бабы.Ред.1980 English
 
 Ред. 2010г. (с разделением текста на 73 главы)
  >>>   
= http://www.proza.ru/2012/01/18/229 
       Prema Vahini_1-я книга Сатья Саи Бабы.Ред.2010г.English

http://www.proza.ru/2011/08/29/732 
 Glossary of Prema Vahini_1-й книги Саи=Сатья Саи Бабы
_Санскрито-Английский краткий В ОДНОМ ФАЙЛЕ

http://www.proza.ru/2012/01/10/1533
Санскритские словари СаиЛитературы. Интернет-адреса.
=Словари текстов Сатья Саи Бабы и о Нём.

 (2)О ЕдиномЯ=ПарамАтме и ЯЕдиномЯ =Атме:
http://www.proza.ru/2014/03/16/433   Образ ЯЕдиногоЯ >>> в Георгиевском зале Кремля
http://www.proza.ru/2016/07/17/694    ПарамАтма=ЕдиноеЯ _ Атма=ЯЕдиноеЯ

(3)Об ИСАИ:
http://www.proza.ru/2013/06/27/1215 
     Новое Пришествие ЯЕдиногоЯ  ИСАИ=Иисуса Христа и Саи=Новое Воплощение

 http://www.stihi.ru/2016/07/20/7722   
          Про`Видение ЯЕдиногоЯ > > > Словами ИСАИ говорит Грядущий

http://www.proza.ru/2011/02/05/133 
                О форматировании текстов переводов ИСАИ. Связка эссе

 ФОТОКЛИП ИСАИ (перед текстом) _ Иисус (справа)  и Саи
 =Иисус Христос и ПреПодобный Ему >>>Саи =Сатья Саи Баба
 _на Фотклипе Аналитический Афоризм ИСАИ:
 Вершите бескорыстным Служением ЛюбовьюМудростью

ЗЕРКАЛО настоящей публикации:
http://www.proza.ru/2016/08/05/1270  ФШ
Один=и Каждые=и Три=и То же Самое = Ячеловека_ЯЕдиноеЯ_ЕдиноеЯ
 = Дух человека_Господь_Творец.  Афоризмы ИСАИ
 
Глушков http://www.proza.ru/avtor/vg891 02.08.2016_..._ред. 13.05.2020 зеркало добавил


Рецензии