9, 8 Мотальний цех укр

                За два минулі роки роботи в фарбувальному цеху я виконав п'ятирічний план і був кілька разів нагороджений міністерством легкої промисловості. Адміністрація фабрики була про мене хорошої думки, тому я вирішив попросити адміністрацію фабрики знайти мені роботу в якості помічника майстра, у якого не було б важких фізичних навантажень. Моє прохання задовольнили, запропонувавши мені місце помічника майстра в мотальному цеху прядильного виробництва. Тепер мені доведеться працювати керівником робочого колективу, і не якого-небудь, а жіночого!


               Що таке - безпосередній керівник робочого колективу? Це сутність, яка знаходиться між ковадлом і молотом, тому що начальство вимагає збільшення випуску промислової продукції без зміни технологічного процесу, а робочий колектив пасивно чинить опір, бо фізичні можливості людини обмежені. Ось і доводиться крутитися, якщо тобі не байдужа доля твоїх підлеглих.
Перш ніж я очолив колектив в мотальному цеху, мене попередили про те, що цей колектив не піддається керуванню, що в цьому колективі жоден помічник майстра не зміг затриматися більше півроку, що цей колектив погрожує «прибрати» і начальника зміни, Гадяцьку Ніну Іванівну. У перший же день мого керівництва колективом я попередив робітниць про те, що спроби прибрати Ніну Іванівну я буду припиняти, і знайду прийнятний і ефективний метод покарання лідерів кримінального демократизму.


               Мені дістався інтернаціональний жіночий колектив, що складається з 46 чоловік. У колективі працювали російські жінки, українки, гречанки, татарки і циганки. Національні культури у жінок були різними, тому ставлення до роботи і поняття суспільних взаємин у жінок теж були різні. У цьому колективі були неповнолітні дівчата, інтереси яких доводилося захищати від експансії дорослих жінок. Десять-дванадцять дорослих жінок постійно були передовиками виробництва. У той же час в мотальному цеху жодна бригада за все існування фабрики жодного разу не виконала виробничий план.


                Передовики виробництва попередньо відбирали хорошу пряжу перед тим, як почати її перемотувати. Відсортована, бракована пряжа діставалася неповнолітнім дівчатам. Передовики виробництва отримували індивідуальні грошові премії, а молоді дівчата не могли виконати планове завдання, тому заробіток у дівчат був таким, що дівчата ледь «зводили кінці з кінцями». Передовики мали сім'ї, жили в квартирах, мали пристойний заробіток, і чоловіки-шахтарі приносили додому непогані суми грошей. Дівчата ж були іногородніми, жили в гуртожитках, і не могли на мізерний заробіток навіть сходити в кінотеатр.


               Я категорично заборонив передовикам виробництва відсортовувати пряжу і став за це карати позбавленням премії. В результаті цієї заборони і інших моїх нововведень моя бригада в перший же місяць моєї роботи в мотальному цеху перевиконала план, а у дівчат на 40% піднялися заробітки, і з'явився інтерес до роботи. Про метод моєї роботи з колективом стали часто писати в фабричній газеті, але були і негативні сторони моїх нововведень. У моєму колективі тепер замість колишніх дванадцяти передовиків виробництва було всього лише два-три передовика. Серед старих і досвідчених робітниць зростало невдоволення моїм керівництвом. У зв'язку з цим у мене з'явилося багато ворогів, серед яких були досить впливові особистості, бо вони мали тісні зв'язки з керівниками фабрики.


                Перші два місяці моєї роботи мій колектив був визнаний кращим і отримував заохочувальні грошові премії. На третій місяць мій колектив знову у виконанні місячного планового завдання обігнав всі інші колективи, але начальник цеху частину продукції, зробленої моїм колективом, приписав іншому колективу, в зв'язку з чим, той колектив був визнаний переможцем змагання. Я запитав у начальника цеху, Сільченка:
              – Олександре Павловичу, як потрібно розуміти твоє шахрайство в присудження першого місця за підсумками змагання?
Сільченку не сподобалося моє звинувачення. Він невдоволено скривився:
              – Треба й інші колективи заохотити і зацікавити в ударній роботі.
              – Шахрайство в будь-якій справі в кінцевому підсумку призведе до негативного результату, - сказав я та й вийшов з кабінету.


              Про шахрайство начальника цеху я розповів на загальних зборах колективу прядильного виробництва. Безумовно, моє публічне звинувачення не сподобалася, не тільки начальнику цеху, а й адміністрації фабрики.
У наступний місяць мій колектив планове завдання виконав, але з перевагою всього на 1%. Начальник цеху мені сказав:
             – Треба натиснути на колектив, щоб виконувати виробниче завдання в такому ж темпі, як і перші два місяці твоєї роботи.
             Я йому відповів:
             – Все, Олександре Павловичу, тепер ти отримаєш від мого колективу те, що заслужив. Ти, напевно, і не підозрював про те, що колектив має таку ж психічну організацію, як і індивідуальна сутність. Будь-який колектив – сутність. Мій колектив перевиконував виробничі завдання не з причини технічного переозброєння, а завдяки моїм проханням і психічного перенапруження кожної працівниці. Ти ж своїм шахрайством з присудженням першого місця зруйнував психічну структуру мого колективу. Колектив тепер не вірить, ні тобі, ні мені. Після психічного перенапруження і подальшого психічного зриву індивідуальної сутності необхідно не менше двох місяців на відновлення здоров'я, а колективу на це буде потрібно не менше десяти місяців. Більше до мене з питання ударної роботи колективу не звертайся.
              – Ти не боїшся за своє майбутнє? - запитав мене начальник.
              – Тобі треба боятися, Олександре Павловичу, бо ти - шахрай. Мені ж боятися нема чого. Бабіч - сильна людина.


               Начальник цеху за своєю природою був авантюристом - займався закулісними інтригами і махінаціями. Це притаманне всім пастухам стада людського - бізнесменам, політичним і релігійним діячам. Якщо в наш цех на роботу надходили красиві молоді жінки, тоді начальник цеху з керівником того колективу, до якого начальник приписував продукцію мого колективу, виводив в нічну зміну тих жінок нібито для фарбування машин, або ще чого-небудь. Чим вони насправді займалися в нічний час на непрацюючій фабриці - залишається тільки здогадуватися. Неповнолітніх дівчат для такої «роботи» начальник не залучав, бо боявся кримінальної відповідальності.


               У всіх робочих колективах начальник нашого цеху мав «своїх» людей, за допомогою яких він прибирав неугодних йому керівників робочих колективів. «Своїми» людьми начальник почав боротися і зі мною. У моєму колективі почалися таємні переговори і такі протидії, що нормально працювати мені вже не вдавалося. Я став заносити в зошит всі порушення робочого режиму і підносити винуватицям на підпис. Працівниці змушені були підписувати мої зауваження, бо порушення були, а у мене були свідки цих порушень. Я зібрав досить значний компромат, на підставі якого, якщо не начальником нашого цеху, то вищим керівництвом «свої» люди начальника цеху були кілька разів позбавлені премії.


               Мотальні машини, та й будь-які інші однотипні машини взагалі, не можуть бути однаково хорошими в роботі, тому що, у кожної машини, так само як і у кожної людини, є суто індивідуальний характер. На хороших машинах працювали досвідчені працівниці, а на поганих - молоді дівчата. Пряжа теж не може бути однаково зручною в переробці. Зручну пряжу переробляли досвідчені працівниці, а незручну - молоді дівчата. Бути передовим робітником на підприємстві, де членів робочого колективу ділять на «своїх» і «чужих», неважко. Для цього треба мати хороші відносини з керівником колективу, щоб при його сприянні отримати робоче місце на хорошій машині і переробляти зручну сировину. Адже відомий закон диктаторів: «Розділяй і володарюй!». Це всюди так - на всіх підприємствах і виробництвах.


               Лідером опозиції в нашому колективі була Василевська, красива молода жінка, яка має впливову підтримку в профспілковому комітеті фабрики. Її треба було прибрати з колективу, не порушивши при цьому законодавство. Треба було створити неприйнятні їй умови роботи. Я став підходити до молодих дівчат і пропонувати їм помінятися робочими місцями з Василевської. Дівчата не погоджувалися, бо боялися. З такою ж пропозицією я підійшов і до Наташі Срібної. Наташа погодилася. Я Наташу привів на робоче місце Василевської, а Василевській сказав:
              – Ти тепер іди на місце Наташі і покажи ударну працю.
              Василевська відмовилася виконати моє розпорядження. Я вимкнув машину і сказав:
              – На машині працюють чотири людини, а ти їм не даєш працювати. Всім чотирьом робітницям час вимушеного простою з твоєї вини буде оплачено за твій рахунок. Тепер ти можеш піти в профспілковий комітет і дізнатися, наскільки правомочні мої дії.
              Василевська сходила в профком, а, повернувшись звідти, була змушена підкоритися мені. На наступний день Василевська у мене вже не працювала, бо перевелася в інший цех. Перевелися в інші цехи і ще дві працівниці - помічниці Василевської в інтригах.


               Я зібрав звільнений від лідерів опозиції колектив і сказав:
               – Шановні інтриганки, всі ваші спроби прибрати мене, або ж Ніну Іванівну Гадяцьку, призведуть до того, до чого вже і призвели. У мене немає інформаторів, але я знаю про всі ваші підготовчі дії і вчасно приймаю необхідні заходи протидії, тому ви терпите провал за провалом. Ви ж не знаєте про те, що мені досить побачити колектив людей, для того щоб дізнатися, що вони говорять. Я це легко впізнаю, навіть якщо ця група буде перебувати далеко від мене в зоні прямої видимості.


              На мою біду жінки мені повірили. Відчувалося, що в колективі продовжує вестися підривна діяльність проти мене, але я тепер вже не міг знати, що конкретно готували жінки, бо вони домовлялися таємно, так щоб я їх не бачив під час перемовин.


              Одного разу до мене підійшла голова ради бригади, Лариса Петрова, і сказала:
              – Володя, піди з нашого колективу добровільно, бо тобі і твоїй дружині буде навіть дуже недобре.


              Моя дружина була секретарем комітету комсомолу фабрики. Які дії можуть зробити члени опозиції, щоб моїй дружині було погано? Я не міг знайти на це питання відповідь, бо нічого не робив такого, що могло кинути на мене, або на мою дружину хоча б тінь. А моя дружина в моїх діях участь не брала, і зовсім не знала нічого про те, що твориться в моєму колективі. І я не думаю, що моя дружина в своїй роботі могла зробити що-небудь таке, в якому її можна було дорікнути.


              Через деякий час я дізнався про те, що декілька членів опозиції, котрі ще залишилися в колективі, склали петицію в якийсь обласний орган управління і змусили всіх членів колективу підписати його. Отже, вже дозріла психічна гроза, але коли гряне грім - я не знав. Доводилося пасивно чекати розв'язки.


              В погожий травневий день я вийшов на подвір'я фабрики, щоб на свіжому повітрі покурити. Тут стояв і курив начальник мого цеху. Я звернувся до нього:
              – Олександре Павловичу, в моєму колективі відбуваються дивні на перший погляд події. Про це ти добре знаєш, але в перебіг подій не втручаєшся. Як ти поясниш мені причину своєї бездіяльності?
               Сільченко єхидно відповів:
               – Одного разу ти сказав мені, що Бабіч - сильна людина.
               – Своєю відповіддю ти переконав мене в тому, що все, що відбувається в моєму колективі почалося з твоєї підказки. Можливо, мені доведеться піти з цього колективу, але в такому випадку і ти підеш з цеху, і довго будеш шукати собі спокійне місце, бо я впливовим противникам підлості не прощаю.


               За петицією членів нашого колективу в цех приїхала комісія з обкому профспілки. Члени комісії в кабінет начальника цеху по черзі викликали на допит робітниць колективу. Молоді дівчата сказали членам комісії, що в скарзі написана суцільна брехня, а лідери опозиції змусили дівчат підписати скаргу погрозами. Викликали і мене на допит та влаштували очну ставку з однією дівчиною. Я визнав, що був такий випадок, коли я з робочого питання в сварці з цією дівчиною вжив нецензурне слово. Дівчина теж визнала, що вона була неправа і довела мене до такого стану, що я не стримався і висловився нецензурно. Ось і все - це був єдиний мій вчинок, який заслуговує на засудження. Керівник комісії виніс вердикт:
               – Нездоровий колектив, потрібне оздоровлення.
               – Чим я і займаюся досить тривалий час, - відповів я.
               Начальник цеху, Сільченко, був змушений звільнитися, а на його місце було призначено начальницю нашої зміни, Ніну Іванівну Гадяцьку.


                З ранньої юності я шукав відповідь на питання: «Чому в вищих навчальних закладах царської Росії вивчали «Римське Право», а в СРСР його не вивчають? А хто ще, крім мене, в СРСР замислювався над цим питанням? Що  страшного в «Римському Праві» є для радянських керівників? Для всіх релігійних та політичних діячів страшним є  справжнє значення детермінантів (визначників). Комуністи пролетарям нав'язали поняття того, що демократизм забезпечує свободу волевиявлення, але не пояснили, що така свобода дається тільки демократам, тобто тільки представникам стану «демос», але не пролетарям.

               Древньогрецький філософ Цицерон писав, що: «Демос – народ, але народом називається така частина суспільства, яка в достатній кількості володіє нерухомим майном, щоб можна було заможно жити не працюючи, тобто, мати найману робочу силу – бути дворянами». У комуністичній країні дворянами були комуністи, бо вся територія Радянського Союзу був колективною власністю комуністів. А пролетарями Цицерон називав той прошарок суспільства, який крім своїх статевих органів не мав іншої власності, бо латинське слово «пролес» позначає «статевий орган і потомство», вироблене цим органом.


               Тільки національна культура і національна форма правління кревно зацікавлена в благополуччі власної нації, а політичні партії нічого спільного не мають з національною культурою. Політичні партії насправді не що інше, як бандитські кодляки.

               Слово «кодло» має галльське походження й позначається ним кримінальне угрупування. 
               Слово «банда» застосовується в міжнародних мовних інформаційних системах не тільки до кримінальних структур, а й до будь-яких суспільних утворень, які не мають родинних стосунків.

               Будь-яке політичне об'єднання є бандою, не тільки в понятті «об'єднання», а й в понятті кримінального угруповання, бо політичні організації завжди були, і будуть боротися з націоналізмом. Завжди слід пам'ятати про те, що націоналізм створений природою, тобто самим Богом, а політичні організації - людьми, які прагнуть до влади.


               Що таке «національна партія»? - Образлива нісенітниця, бо нація не може бути партією, тобто бандою. Ухвалою «національна партія» завдано образи національним культурам, бо цей вираз опускає значення національних культур до рівня бандитських утворень. Завжди слід пам'ятати і те, що в політичних партіях немає генного зв’язку, тобто родинних стосунків, тому такі об'єднання не реєструються в Вищих Сферах, тобто є незаконними. Іншими словами - політичний діяч є тією істотою, який переступив Закони Неба.


Рецензии