Тарихни диний китоблар оркали тиклаш

     Тасаввур килинг сиз тог тепасидан туриб пастдаги асфальт йулда харакатланаётган машинани кузатаяпсиз. Чиройли автомобиль юриб келаётганди. Аммо, нимадир булди-ю машинанинг аввал унг каноти, кейин чап каноти узилиб тушди. Машина харакатни тухтатгани йук. Кейин автомобиль орка унг, чап канотларидан айрилди. Сунгра, кузови тулик тушиб колди. Машина хайдовчиси шундагина харакатни тухтатди. Кимларгадир телефон килди. Кучма автосервис етиб келиб машинага янги кузов куйиб берди ва автомобиль харакатини давом эттирди. Мана шу автомобилни дунё ТАРИХИ кузовини урнатган кишиларни олимлар деб тасаввур килинг.
   Дунё тарихининг баъзи лавхалари диний китобларда акс эттирилган. Аммо, Куръонгача булган диний китоблар матнларини одамзот деган аклли мавжудот вакти-вакти билан узгартириб турган. Китобдаги бир Хатбошининг «кашф» килиниши бир салтанатнинг ун-йигирма йиллик, балким ундан-да куп хукмронлик килиши учун етарли булган.
   Дунё тарихини айнан диний китоблар оркали эътироф килувчилар, ана шунака кашфиётлар оркали тарих битганлар. Аммо, вакт утиши билан бошка салтанатлар, уларнинг уз тарихчилари тугилиб вояга етган. Яна тарих кайтадан битилган. Юкорида келтирган мисолим каби, агар инсоният тарихини автомобиль кузови деб тушунсак, унинг канотлари шруплар билан котирилади. Агар корпуснинг майда-чуйда шруплари яхши котмаса кузови булаклари тушиб колаверади. Хамма, гап ана шу шрупларнинг мустахкамлигида.
   Куръондан олдин Инжил Исо пайгамбарга, Забур Довуд пайгамбарга, Таврот Мусо пайгамбарга туширилган. Ундан олдин Иброхим алайхиссаломга сахифалар туширилганлиги хакида ривоят бор. Куръон ва бошка Китобларнинг Илохийлигини тушунган кишилар учун барча фанлар айнан шу Китоблар оркали келиб чикканига ишонади. Мабодо бу Китоблар туширилмаганида, одамларни эзгуликка чакирмаганида, одамзот бир-бирини гумдон килиб куймасмиди? Инсон уз амалида эркин. Тугри йул кайсилигини топиш диний китоблапр оркали туширилган. Бизнинг вазифамиз тафаккур килиб, макбул йулни узимиз топишимизда.
          Диний Китобларни тан олувчилар ва уларни тан олмайдиган дахрий олимлар учун макбул гапни 20 – асрнинг буюк физик олими, Нобель мукофоти лауреати Альберт Эйнштейн айтган:
          «Илм-фанни хакикатга етиш ва англаш туйгусига туйинган (шимдирилган, буктирилган) кишилар яратади. Лекин, бу туйгунинг манбаи диндан олинади. Бу дунёнинг хисобли эканлиги, яъни онг билан уни идрок килиш мумкинлигига ишончнинг манбаи хам диндир. Бу акидага катъий ишончсиз хакикий олимни мен тасаввур килолмайман. Мажозий маънода буни шундай тасвирлаш мумкин: илм-фан динсиз – чулок, дин илм-фансиз – сукир».
Мана инсоният тарихидаги энг катта муъжизавий китоб Куръон туширилганлигига ун турт аср булди. Ун турт асрдан буён унинг бирон бир сатри узгармади!!!
Ун турт асрдан буён битта матн! Ун турт асрдан буён бу Китоб маъноси дунёнинг турли халклари тилига таржима килинди. Китобнинг асл маъноси саклаб колинди. Матнни узгартиришга яна уша онгли мавжудот одам болаларининг баъзилари уриниб курдилар, лекин бу иш амалга ошмади.
Айтилишича, Куръонда мингта оят тарих, вокеа хамда ходисаларга багишланган экан. Камина юкорида келтирган мисолим Тарихни автомобиль кузови десак. Унинг мустахкамлагини таъминлайдиган шрупларини Куръон оятларидан оламан. Уйлайманки, бу манба дунёдаги хозиргача мавжуд китоблар - манбаларнинг энг ишончлиси. Унинг бирон сатри ун турт асрдан буён узгармагани бошка манбалардан устунлигига кувватлантирувчи далил, ундан бошка матнлари узгартирилганлиги факти мавжуд бошка ёзма тарихларнинг ишончсизлигига далил.
   


Рецензии