Disciples
I created a project for a new add-on for «Disciples2». It is a new race – Rainbow Concord.
The project consists of following parts
1) Description of units
Number of unit’s abilities is increased greatly, if compare with any other race (16).
All final units have new or extremely new abilities. Each line of upgrade gives new ability.
For better understanding – ability is not just higher damage/HP/initiative, it’s a new ability of a unit (something like Boost, Paralyze, Lower Initiative, Transform self, Polymorph, etc)
2) Spell book of Rainbow Concord. All spells are new. None spell copies a spell from another race!
I think none words should be added.
3) Structure of the campaign (10 missions): story line, description of each scenario (landscape, key objects and main scripts)
Most of scenarios use methods or scripts, which are new for «Disciples» campaigns. Each scenario has at least one new feature – it will make them really interesting to play.
I understand it is very difficult to believe that it’s all-true, but it’s really so.
Meet with mighty Warriors of the Light and mysterious Gate Guardians. Feel the awesome power of Wild Mage and fight blessed by Diamond Queen.
Summon your Guardian and crash your enemies with extremely various set of spells.
Prologue
For ages wars ravaged Nevendaar. Many lands were devastated and many cities were abandoned. Highfather decided to create a new race, which will take up these lands and turn them into beautiful garden.
Born by the inspiration of Highfather the new race shines with brilliant abilities and possesses powers unseen in Nevendaar. This race consists of humans, dwarfs, elves and creatures of combined blood.
Rainbow Concord is a confederation of several kingdoms, city magistrates and magic universities. It is protected by one Guardian and leaded by High Council.
Magic: Rainbow Concord uses all types of mana, research cost of their spells is increased.
Type of land – flowers (flower meadow)
The Guardian
Mirael. Angel of sunrise, the youngest among the great angels, messenger of Highfather to the sacred lands.
Attack: Sky Fire.
Реакция у Strategy First была страннейшая - я был послан далеко и надолго. Сам форум Strategy First через некоторое время был удалён. Полностью. Даже не закрыт с оставлением архива.
Как позже выяснилось сами Disciples - 1-я, 2-я части и эльфийский адд-он уже на 80% состояли из дизайна, утащенного из моих записей.
Что конечно легко доказать - записи есть. Сделаны авторучкой начиная с начала 1999 года. Экспертиза определяет датировку в таких случаях с точностью до месяца. Лаг с появлением моих идей в этой игре каждый раз был минимум полгода.
(Правда идеи автоматического терраформинга (самозахвата территории) и мега-юнита в столице были высказаны мной устно как раз в ноябре 1998 - это была идея стратегической игры, которую я назвал "Троны".
Из уловленных отрывков этого проекта и появились Disciples,Dominions и такая фича, как культурное влияние, в третьей Цивилизации. А уж как умиляло видеть некоторые мои идеи в Альфа Центавре, например.)
Впрочем такая, деликатно выражаясь, фигня, вообще началась с первой Цивилизации и Star Controll 2.
(Строго говоря, это началось даже на несколько лет раньше, но тогда ещё речь не шла о воровстве.)
И кстати 16 спецсвойств у юнитов в моём адд-оне - это уже больше, чем этих спецсвойств было у всех имеющихся на тот момент юнитов в Disciples - всё-таки воровство - это не самый эффективный способ получения идей - чужие мозги не украдёшь.
Про прочие игры, сделанные с таким моим участием, напишу отдельные статьи.
Свидетельство о публикации №217012602350