Ти му кажи, кажи ньему. Скажи ему, скажи

Ти му кажи, кажи њему

Ој, Сунашце, што се јутром рађаш,
Ти што пловиш небом плавим,
Што све знаш, што погађаш
Да ја жалим, да ја жалим
Дан за даном што ми оде,
Почуј, Сунце, молбу моју,
Срца, ока, дана, ноћи:
Потражи драгана ми, нађи
У виногорју смедеревском,
Усред лоза, грожђа слатког,
Брда када прође, да ми дође,
Да ми дође, да ме нађе,
Све не оде, све не оде –
Ти му кажи, то му кажи,
Кажи Њему, Њему кажи!

Воде ти што газиш, ој, Сунашце,
Што у валу огледаш се сваком,
Ноћи свакој што пркосиш,
Дунавом што се играш игром,
Сан за сном што одлази – ти што знаш,
Почуј, Сунце, молбу моју,
Срца, ока, дана, ноћи:
Потражи драгана ми, нађи
На тој лађи што за срећом лута,
Усред вира, вала, поред жала,
Воде када прође, да ми дође,
Да ми дође, да ме нађе,
Све не оде, све не оде –
Ти му кажи, то му кажи,
Кажи Њему, Њему кажи!

Ој, Сунашце, дан што даниш,
Ти што птице чујеш, слушаш,
И западу ти што журиш
Траве, руже кад пробудиш,
Венце росне ти кад сплетеш,
Почуј, Сунце, молбу моју,
Срца, ока, дана, ноћи:
Потражи драгана ми, нађи,
Ти га нађи, Сунце светло, сјајно,
Сузе моје ти не суши, носи,
Срце моје само слушај, слушај,
Па очима кажи путе, путе кажи
Да га виде, да га чују, да се радују –
Срећа њина да је, срца срећа –
Ти му кажи, кажи!
С тобом, Сунце, да ми дође,
Да ми дође, да ме нађе,
Ја се надам, ја га чекам –
Ти му кажи, то му кажи,
Њему кажи, кажи Њему!

Тврђавом што се вереш, ој, Месече,
Међ звезде и међ мене ти што јездиш,
Што ме гледаш, што ме молиш
Да ја чекам, да ја чекам,
Да ми време још не оде,
Снова срећа да ми још не прође,
Да ме Сунце јоште чека,
И све звезде, и сви дани,
Ој, Месече, над Дунавом,
Смедер-градом што се гнездиш,
Ти га нађи, па му кажи:
Сва небеса што се ломе,
За њим што су пошла, иду,
Да га траже, да га нађу,
Да се сломе, никад неће –
Ти му кажи, кажи!
Чекаће га, ако и не чека,
Чекаће га срце што га чека –
Ти му кажи, то му кажи –
Чекаће га, чекаће га
Срце моје, срце моје,
Све до века, све до века –
Њему кажи, кажи Њему!

(Анушка)



Препев са србског на руски језик: Софија Измајлова
http://www.stihi.ru/2017/11/07/4654

Скажи ему, скажи

О, Солнышко, ты что по утром встаёшь,
Что ты небом синим  плывёшь,
Что всё знаешь, всё угадываешь,
Как я сожалею, как я жалею
День за днём зачем от меня уходят,
Услышь,Солнце,мольбу мою
Сердца, глаз, дня и ночи:
Отыщи, найди мила друга моего
В винограднике смедеревском
Средь лоза, средь гроздьев сладких.
Когда хОлмы пройдет, да ко мне придет,
Да ко мне придет, да меня найдет,
Всё не идет, всё не идет -
Ты ему скажи, это ему скажи,
Расскажи Ему, Ему расскажи!

Ты делаешь, что хочешь, о, Солнышко,
Что всякий раз воды оглядываешь,
Что всякую ночь вызов бросаешь,
С Дунаем что игры играешь,
О мечте мечтаешь, которая уходит - ты что знаешь,
Услышь, Солнце, мольбу мою
Сердца, глаз, дня и ночи:
Отыщи, найди мила друга моего
Что в ладье за счастьем плутает
Посреди пучины, средь горя-беды,
Когда воды пройдет, да ко мне придет,
Да ко мне придет, да меня найдет,
Всё не идет, всё не идет -
Ты скажи ему, это скажи ему,
Расскажи Ему, Ему расскажи!

О, Солнышко, что день днюешь,
Ты что птиц знаешь, слышишь,
На запад что спешишь,
Травы, цветы когда пробудишь,
Венец росный когда сплетёшь,
Услышь, Солнце, мольбу мою
Сердца, глаз, дня и ночи:
Отыщи, найди мила друга моего,
Ты найди его, Солнце светлое, Солнце ясное,
Слёзы мои не суши, неси,
Сердце моё слушай, слушай,
Да глазами путь укажи, путь расскажи,
Пусть да видит, путь да слышишь, пусть да радуется
Счастье его здесь, сердца счастье -
Ты ему скажи, скажи!
С тобой, Солнце, да ко мне придёт,
Да ко мне придёт, да меня найдёт,
Как я надеюсь, как я жду -
Ты скажи ему, ты это ему скажи
Ему расскажи, расскажи Ему!


Фотографија: Софија Измајлова


Рецензии