Что такое свобода

Позвонил по скайпу Беларуский Письменник и сказал:
- У мяне да цябе філасофскае пытанне.
- Валяй.
- Як ты думаеш, што такое свабода?
- Свобода есть осознанная необходимость.
- Хто гэта сказаў?
- Борух Спиноза.
- Габрэй. Для мяне, беларуса, гэта занадта мудрагеліста.
- А как по-твоему?
- Свабода - гэта магчымасць хадзіць голым.
- Где?
- Ўсюды. Вось я зараз размаўляю з табой і хаджу па вуліцы голы и мая жонка ходзіць голай. Мы адчуваем сябе свабоднымі
- А соседи вас не смущают?
- Няма ніякіх суседзяў. Мясцовыя - хто памёр, хто ўцёк у горад. А іншая сям'я, такія як мы дачнікі, паехалі ў гэтым годзе ў Егіпет. Вёска стаіць пустая. Вось ты кажаш, што вольны чалавек, а можаш дазволіць сабе хадзіць голым па сваім востраве?
- Нет.
- А па сваёй вуліцы?
- Вряд ли.
- Ну, а хаця б у сябе ў двары можаш голым хадзіць?
Назавтра теплым летним утром я встал с постели и, как был голый, словно первый и единственный человек на земле, вышел во двор и принялся делать зарядку Мюллера. Следом за мной выбежал французский бульдог Федя.
- Федор, - спросил я у своего пса, - что такое свобода?
Федя ненадолго задумался и сказал:
- Ходить всюду без поводка и ошейника.
Позвонил сосед итальянец и сказал, что если я немедленно не надену штаны, он застрелит меня, как Освальд - Кеннеди.


Рецензии