Лыжы

Табе дзевяць. І нема большага аўтарытэту ў сьвеце , чым твой брат . І твой старэйшы брат, фанат лыжні , кажа: малы, заўтра , ранкам у нядзелю, едзем на Масюкоўшчыну. На лыжах. Аха, думаю я. Табе добра. У цябе Цісы і паўбацінкі і смаляныя лыжы і мазь для амаль плюсавой тэмпературы. Я паглядзеў на свае старыя Целяханы і прыняўся падціскаць шурупы і рэгуляваць гумавыя паскі крэпленьняў.
Рэйд сур'ёзны павінен быў адбыцца. Карту маршруту брат распрацаваў за пару гадзін. З Абутковай на Флакса,паўз дзота, там далей на возера, ўскрозь да завода халадзільнікаў і далей па полю.
Лыжы на пераходах не здымаць. На адпачынак не болей 10 хвілін.
Ранкам , нічога не кажучы мамусі, - рушылі.
Я змерз і енчыў, але брат сказаў - трымайся, як людцы тут трымаліся. Ён вжэ ведаў.
Толькі праз многа год я зведаў пра перасыльны лагер шталаг#352, дзе па афіцыйным звесткам памерла і закатавалі 80 000 людцаў.
Знясіленыя мы прыцягнуліся да помніка. Навокал нікога.
Мярцьвецкая цішыня. Сакавік. +4. Дыхаць цяжка. Пагрэліся каля полымя вечнага агню.
Я шчэ не разумеў , што душы загінулых грэлі мяне, а не агонь.
Мне зрабілася кепска, дахаты даехалі на маладзечненскай электрычцы.
Ехалі моўчкі.


Рецензии