Лекция по логике и метафизике ульям гамильтон

Уильям Гамильтон
ЛЕКЦИЯ ПО ЛОГИКЕ И МЕТАФИЗИКЕ (Таржам)

Валарах е ца валарах хул уйлаш (мысли о смерти и бессмерти)
1. Х1анза, кертера хаттар да,- йоах У. Гамельтона,- мишта тоамбеш тоаееза хьалха д1а-яха къовсаме хула укха дунен ха, цу кхыча дуненцар ханаца, дика адам бартаца, шоай дегашца цхьан уйланга долхаш шоашкахьа, шоашкар вахар кхачара, дахаш дуне дуача; х1аьта из цхьанагулдалар уйлангахьа дер кхоачашде, адама керда вахар луш, адама сийле йола нах баларца хьаькъал д1акхача, доккха дикаш гойта, цу сийлахьа наха хьалхабалар-ца, сийлахьа дагалоцаме уйлашца (идеями). Цхьана лергдоацача индивидуумах хулаш «Керда дин», чахка д1адехаш низбола (хьаькъале) нах эшара, дина а, сингахьа унаг1ц1енонца. Цу кердача дина эшаш могашбола нах сингахьа а, дингахьа а, цуна боккха мах хилара, лердоацар долачул.

(1.Теперь главный вопрос о том, как примирить предыдущую противоречие между потусторонним и посюсторонним, чтобы человечество единодушно, всем сердцем сосредоточилось на себе, на своем мире и на своем настоящем; ведь только эта безраздельная сосредоточенность на настоящем мире даст новую жизнь, даст великих людей, вызовет великие идеи и дела. Вместо бессмертных индивидуумов "новая религия" скорее требует сильных людей, духовно и телесно здоровых. Для нее здоровье имеет большую цену, чем бессмертие.)

2. Диа (мир) къадолаш да, миска сага, иштта диа даьсса да хьаькъал доацача сага. Дог-м детадалара могаш хила мег, х1аьта могача дега б1арчча кхоачам хулаш х1анзар шигар торонех. Нагахьа, цу «керда дина» (новая религия) гуш хуле ший дагалоацам (цель) хьат1айоаг1ача хана, иштта кыча дунен т1а валача саг, т1аккха из хацдола дин хулаш, цу Кераста дина тара. Из, т1аккха хилац бокъонца дин цигар г1улакхашта а, цигар уйлашта а, ужаш дахара даима хулача х1анзар хана (вечном сюечасие), хилара дин хоалура (чувства) е б1азема (воображение), хьана аьлча б1азем хулаш дег1а маьже хургйолча хана; дин хилар-м дац де1адар (прогресс), из хулаш г1а т1ехьашка баккхар, хьана аьлча кхы а Протестантизм хулаш халнзадаргдоацар, эггара лерх1аме дар. Диа (мир) къадолаш да, миска сага, иштта диа даьсса да хьаькъал доацача сага. Дог-м детадалара могаш хила мег, х1аьта могача дега б1арчча кхоачам хулаш х1анзар шигар торонех. Нагахьа, цу «керда дина» (новая религия) гуш хуле ший дагалоацам (цель) хьат1айоаг1ача хана, иштта кыча дунен т1а валача саг, т1аккха из хацдола дин хулаш, цу Кераста дина тара. Из, т1аккха хилац бокъонца дин цигар г1улакхашта а, цигар уйлашта а, ужаш дахара даима хулача х1анзар хана (вечном сюечасие), хилара дин хоалура (чувства) е б1азема (воображение), хьана аьлча б1азем хулаш дег1а маьже хургйолча хана; дин хилар-м дац де1адар (прогресс), из хулаш г1а т1ехьашка баккхар, хьана аьлча кхы а Протестантизм хулаш халнзадаргдоацар, эггара лерх1аме дар. Ховш да, Биак хетадала дезаш геттара «абстрактни е харцоаг1уврахьар» цунца цхьа арабайначарна Приенира, х1аьта а шоашца текхаяра шоай къаьна портал. Кхы а философи иштта арадоалаш Кера-ста диначухьар, из Биак Приенера мо. Молав цунах кхеташ воацар, молув хада кийчавар тоабанача Кераста динах, цунца лорадеш дийна хила к1изига мара хувцамаш ца хулаш, кхетадеш Кераста дина кхычадунцар къайленаш, цул б1арчча дика хул висар саг Кераста динца шийца оазаш бокъонца долача дуненца.

(2.Мир жалок лишь для жалкого человека, мир пуст лишь для пустого человека. Сердце, по крайней мере, здоровое сердце, полностью удовлетворяется уже здесь. Если "новая религия" снова будет видеть свою цель в будущем, в загробном мире человека, то она - ложная религия, подобно христианству. Она тогда не является религией того дела и той мысли, которая живет только в вечном сьогочассі, но является религией чувства и воображения, потому что воображение является органом будущего; религия - не прогресс, но шаг назад, потому что еще протестантизм необходимое, самое важное. Понятно, Біас также должен был казаться весьма "абстрактным и негативным" для тех, кто вместе с ним выселился из Прієни, но тащил с собой свою домашнюю утварь. Но философия точно так же выселяется из христианства, как Біас с Прієни. Кто этого не способен понять, кто готов отказаться от позитивного христианства, но при этом хочет сохранить, хотя бы с некоторыми изменениями, представление христианского потустороннего мира, поэтому лучше полностью остаться в христианствепо-своему примиряв религию с действительным миром.)


Рецензии