День Перемоги

...Ось настає неділя, святе Воскресіння Господнє.

В цей день лунає по храмах молитва: «Воскресіння Христове бачивши, поклонімось Святому Господу Ісусу, Єдиному Безгрішному… Завжди благословляючи Господа, оспівуємо Воскресіння Його, бо перетерпівши розп’яття, Він смертю смерть переміг».

Славна і неперехідна Перемога, нині й повсякчас і на вікі віків! Перемога над смертю, перемога над пеклом, над гріхом, над сатаною.

Це та беззаперечна та вічна Перемога, яку ми славимо в ці дні, радісно виголошуючи: «Христос воскрес із мертвих, смертю смерть подолав, і тим, що в гробах, життя дарував!» Подолав – значить, переміг.

Переміг – і нам дав бути переможцями: «Переможець успадкує все, і буду йому Богом, і він буде Мені сином», – говорить Господь (Одкр., 21:7).

Це день надзвичайної Перемоги, якої ніколи не було й не буде у цілому Всесвіті, тому і зветься в нашого народу ВЕЛИКДЕНЬ, що немає рівного тому Дню за величчю, ніколи не було, ніколи не буде.

«Ніхто не ридай в цей день, – каже святий Златоуст, - тому що явилося для всіх Царство. Ніхто нехай не оплакує гріхів: прощення бо засяяло із гробу! Ніхто нехай не убоїться смерті, визволила бо нас Спасова смерть; схоплений нею — переміг її».
«Тому-то увійдіть всі в радість Господа свого: і перші, і другі, винагороду прийміть! Багаті і бідні, один з одним святкуйте! Стримані і ліниві, день вшануйте!»

Ось він – День Перемоги, Пасха велика і найсвятіша…

Недаремно сьогодні бісівські сили ополчилися саме на це найбільше свято, завиваючи з усіх боків: «Не йди до храму Божого! Не йди! Бійся, ридай, сиди вдома, здихай від переляку! Не входи в радість Господа свого, соблюдай соціальную дістанцию!» Але скільки б вони не метушилися, однаково почують у відповідь: «Де твоя, пекло, перемога? Воскрес Христос, — і ти повалене!»

У цей день «попадали демони», бо воскрес Христос! «Воскрес Христос, — і немає жодного мертвого в гробі!»

…Давним-давно на вулиці одного напівсела-напівміста один добрий чоловік вітався із перехожими: «Зі святом!» І ті йому відповідали: «І вас зі святом!» Я, малий і тупий отрок, нєдоумєвал, що ж це за свято таке, мені невідоме, бо була звичайна собі така совєтська неділя, на що отримав відповідь: «Це найбільше свято – Воскресіння Господнє».

І ця відповідь здивувала мене ще більше, і дивує досі, бо дивний мені Син Божий, що взяв на себе мої гріхи і немочі, й поніс мої хвороби, вкритий був виразками за гріхи мої, мучимий за беззаконня мої, покарання моє було на Ньому, і ранами Його я зцілився (див. Ісаї 53:4-5).

Ось що таке День Перемоги – Пасха Христова.


Рецензии