Parush Khanzhevich

- О, дивіться, Паруш іде! І як його довіз цей "опель" і не розвалився на дві частини ?! - до групи хлопців, що стояли на паркінгу молитовного будинку, наближався їх ровесник і брат по вірі.

- Паша привіт, ти чому такий кислий ?!

- Вітаю брати. Я не кислий, у цьому сонце винне.

- Ти що, сонце звинувачувати не можна?! - як завжди першим почав розмову Давид, якому дуже "подобався" Павло Ханжевич, адже саме він дав йому прізвисько "паруш", яке дуже співзвучно з його ім'ям Паша, але сенс має той що треба і дуже йде до його вишуканого прізвища, тому що відкрито фарисеєм його все таки не називали.

- А я хіба звинувачую його? Я всього лише сказав що воно причина мого зморщеного обличчя.

- Так, але ж хтось зовсім морщиться від того ж сонця ?! Виходить винувате твоє обличчя !?

- Ти зараз звинувачуєш мене в тому, що мімічні м'язи мого обличчя мимоволі роблять моє лице таким, а звинувачуючи мене за це, ти насправді звинувачуєш творця цих м'язів ?!

- Гаразд, проїхали, - з добродушною усмішкою відповів Давид, який вже увійшов у смак чергової дискусії з Павлом, - до речі, ти коли машину свою відремонтуєш? На ній пороги зовсім трухляві, вона реально скоро розламається?!

- Або поміняєш?! - вставив слівце Олег.

- Якби я сюди під'їхав на БМВ, то ви б зі мною навіть не привіталися, а мій "кадетт" дуже підходить до мого імені Павло, що означає "маленький" або "незначний", яким і повинен бути кожен християнин.

- Дивлячись на який БМВ, - крізь сміх додав Олег, - є ж "бехи" не кращі за твого "кадетіка" ?!

- Взагалі не має значення яке. Коли будете купувати свій перший БМВ, то просто проаналізуйте свої мотиви, що вами рухає, яка мотивація?

- Так, до речі, а чому саме БМВ? - не витримав Денис, який весь цей час мовчав, і Павло ще не знав того, що він придбав собі тиждень тому позашляховик БМВ, який вже доставлявся з Америки.

Павло "прощупав" його повністю вивчаючим поглядом і несподівано видав:

- Ей братику, а чому у тебе сережки з вух стирчать?

- Це "ЕїрПодс", а не сережки! - випередив з відповіддю Олег, а Денис тільки запитально дивився на Павла, все ще осмислюючи такий напад, бо інакше не міг поки це сприймати.

- Що значить "ЕїрПодс"? Це бренд ювелірних прикрас?

Всі три хлопця застигли від подиву на якийсь час: "... це він так жартує? Хоче зачепити або вивести з рівноваги? Щоб вийти з цієї дискусії переможцем, як це вже робив раніше ?!" - міркували вони, дивлячись один на одного. Першим порушив паузу Денис:

- Це не сережки, а дуже хороша і зручна річ, яку створили розумні люди.

- Згоден що розумні, але це ще не означає що розумні люди завжди винаходять щось добре, є ж люди винахідливі на зле!?! Навіть генії!

- Я не розумію до чого тут "винахідливість на зле" ?!

- Тут я б сказав приховане зло, яке не всі здатні помітити. Цей продукт створили язичники, зі своїм безбожним світоглядом, а зробили його так, щоб він заодно був і прикрасою і дуже хорошою річчю, яку будуть носити навіть християни.

- Ти хочеш сказати навушники у вухах це прикраса?!?

- Так, прикраса. Ось дивлюся я на твоє обличчя, самих навушників мені не видно, а бачу тільки блискучі обрамлення на кінцях навушників і для мене це як сережки в твоїх вухах !? І взагалі, вони дуже нагадують сережки якихось аборигенів Амазонки, що у вухах носять кістки тварин. Ось так ці розумні люди задумали щоб я звикав до того, що мій братик з сережками у вухах ходить. А зараз до речі, вони вже зробили ці навушники золотими, та ще й з діамантиками. Ось і подумай який дух стоїть за цим виробом. Ти хоч зніми їх як в молитовний будинок ввійдеш, добре?

- А може проблема зовсім не в навушниках, а в сприйнятті?

- Так, ти маєш рацію, у сприйнятті. У тебе воно одне, у мене інше.

- А виявляється ти зовсім не "маленький і незначний", про що говорить твоє ім'я, а вмієш ставати дуже великим !? Особливо у своєму сприйнятті.

- А звідки у тебе твоє сприйняття ?! Можливо на нього теж вплинуло твоє ім'я? Денис, якщо хочеш знати, походить від - Діонісій, бог вина і родючості. Не погано звучить ?! Ось такі ми і "християнчики", з нашими іменами. А я "незначний" в світському і матеріальному, а в духовному треба не черв'яком бути, а ...

- То що мені, з таким ім'ям може взагалі з церкви піти ?! - перебив Денис.

- Ну для чого так різко реагувати, адже можна змінити ім'я в документах, якщо захотіти.

- Ну тоді половині зібрання потрібно імена змінити !? Треба буде запропонувати на членському зібранні.. - вставив Давид.

- Так, перші християни від усього відмовлялися, і своїм учням Ісус нові імена давав, а ми не здатні навіть щось нікчемне залишити...

- А у нашого пресвітера хоч все нормально з ім'ям? - перебив Олег.

- Не зовсім нормально. Ім'я Ян походить від - Янус, а це дволикий бог в давньоримській міфології, бог всіх починань.

- О, виявляється ти добре обізнаний в значеннях імен?!? Але мені здається на рахунок імен, треба з голови нашого братства починати, тобто зверху вниз, згоден? Чи Геннадій Сергійович не потрапляє в чорний список язичницьких імен?

- Так, не погана практика починати "зверху - вниз". Розумію що ви мене хочете підловити на слові, як Ісуса, але я як завжди говорю усе відкрито. Ім'я Геннадій помилково вважають похідним від "геннадас", що означає "благородний", але насправді воно походить від слова "генос", а від нього до речі пішло ім'я Гермоген, що означає "народжений Гермесом", хто такий Гермес не стану і говорити , щоб не оскверняти свої і ваші думки.

- Паша, а ти не вважаєш що таким чином надаєш значення можливо помилковим значенням імен, а також будь-яким нікчемним ідолам і божествам !? А в біблії сказано що вони - ніщо !?

- Так, я всьому надаю значення, адже це мій обов'язок християнина !? Ось ти не надаєш значення таким "дрібницям", а сам дивись вже і заплутався у сітях диявола. Подивися наприклад на свій одяг, що означає для тебе "I LOVE NY"? Ти збираєшся хрещення приймати через два місяці, а замість любові до Бога, ти всім перехожим голосно заявляєш: "Я ЛЮБЛЮ НЬЮ-ЙОРК!"! Так виходить ?!

- Зовсім ні. Чесно скажу, купив цю футболку тільки тому, що на неї була гарна знижка, а напис непомітний, я в принципі не люблю великих написів на одязі!

- Ні-ні! Ти насправді навіть не думав про таке, а робив цей вибір підсвідомо. А якщо підсвідомо, то можливо це осліплення? Або дія духа моди? Якби ти усвідомлено підійшов до такого питання, то у тебе одяг був би як у мене, без єдиного логотипу та напису. Логотипи які навіть і бувають на ярликах зсередини, я і ті відрізаю.

- Я тебе засуджувати за таке точно не буду, але цікаво як ти дивишся на всіх тих, хто не робить так само?!? Ти що і Яна Олеговича здатний засудити, якщо побачиш на його одязі логотип якийсь або напис ?!

- Ну, євангеліє вчить засуджувати гріх! Але не погоджуватися з чужими пороками або духовною слабкістю я просто зобов'язаний!

- Але ж проблема може бути і в тому, якщо ми невірно, помилково вважаємо щось пороком?!?

- Так, для тебе здається це чимось неймовірно складним, розрізняти добро і зло, але хочу тебе здивувати, що у когось почуття вже досвідом навчені таким речам. Так що братик, піднімайся на гору!

- Але ж і навички можуть бути неправильними ?! Ось ти висказався мені, на мій погляд в дрібницях і я себе вже прямо якимось язичником відчуваю поруч з тобою! Так, ще й з ім'ям язичницьким на додачу.

- Ти Денис все правильно сказав, це все "на твій погляд", а погляди у відродженої людини повинні змінюватися! А твої погляди мене дуже насторожують і думаю їх слід старшим братам дослідити як слід, а не поверхово і формально. А потім і проблеми у церкві через таких ...

- А мені здається, не треба з церкви "Північну Корею" робити! - не дав договорити Давид.

- Так, ти маєш рацію, погляди повинні змінюватись, - продовжив Денис, - а після почутого, вони вже змінюються. Мені тепер здається, що я не гідний навіть одним повітрям дихати поруч з тобою. Я не дивуюсь тепер чому іноді з церкви йдуть приємні молоді люди, відроджені на мій погляд, яких дехто, може порахувати "гірким коренем" і "легенько" натякнути на це, але я Павло не збираюся через це грюкнути дверима, а навпаки, дуже хочу допомагати в майбутньому тим, кому ти "порадиш" ярлики на одязі обрізати!

- А на рахунок "гіркого кореня" ти дуже влучно висловився! Знаєш, Юда теж питав Ісуса: - "Чи не я Господи?". Ну це я так, між іншим. Так що не падай духом братику, а піднімайся на гору!

- Підніматися з іншими людьми на гору - велика відповідальність, один твій невірний рух може погубити тих хто нижче тебе, а іноді тим хто знизу, просто летить каміння в обличчя...

- Один невірний рух, ти маєш рацію, навіть зовсім незначний, на кшталт написиу на футболці або "аборигенських прикрас" у вухах - сказав посміхаючись Павло і пішов до машини.

- До речі, а на своєму опелі він значки теж повідкулупував?! - заповнив паузу Давид, якому вже прийшла ідея, дати прізвисько Павлу - "брат-ЕірПодс".

- А як же, - підтримав Олег, теж намагаючись розрядити обстановку чимось веселим, - логотип "опель" явно на якийсь язичницький скидається!?

Тільки Денис мовчки дивився в землю, намагаючись осмислити боротьбу, яка відбувалася зараз в душі: - "... це моє перше випробування чи спокуса? Хто ця людина насправді? Брат?! Чи тільки повинен їм стати колись?"...

Ян Ждан / 31.05.2020


Рецензии