Моё золотое кольцо восстание волхвов

…Белоэерци же шедше яша я, и приведоша я к Яневи. И рече има: «Что ради погубиста толико человек?» Онема же рекшема: «яко ти держать обилье, да аще истребиве сих, будеть гобино; аще ли хощеши, то пред тобою вынемеве жито, ли рыбу, ли ино что»... Онема же рекшема: «Нама бози поведають, не можеши нами створити ничто же». Он же рече има: «Лжють вама бози». Она же рекоста: «Нама стати пред Святославомь, а ты не можеши створити ничто же». Янь же повеле бити я и поторгати браде ею. Сима же тепенома и браде ею поторгане проскепом, рече има Янь: «Что вама бози молвить?» Онема же рекшема: «Стати нам пред Святославом». И повеле Янь вложити рубль в уста ими и привязати я к упругу, и пусти пред собою в лодье, и сам по них иде. Сташа на устьи Шексны, и рече има Янь: «Что вам бози молвить?» Она же реста: «Сице нама бози молвять, не быти нами живым от тобе». И рече има Янь: «То ти вама право поведали». Она же рекоста: «Но аще на пустиши, много ти добра будеть; аще ли наю погубиши, многу печаль приимеши и зло». Он же рече има: «Аще ваю пущю, то зло ми будеть от бога; аще ль вас погублю, то мзда ми будеть». И рече Янь повозником: «Ци кому вас кто родин убьен от сею?» Они же реша: «Мне мати, другому сестра, иному роженье». Он же рече им: «Мьстите своих». Они же, поимше, убиша я и повесиша я на дубе: отмьстье приимша от бога по правде. Яневи же идущю домови, в другую нощь медведь възлез, угрыз ею и снесть, и тако погыбнуста наущеньем бесовьским, инем ведуща, а своеа пагубы не ведуче» («Повесть временных лет», ч. 1, стр. 117—119)

Вопросы. 1. Какое  отношение  имеет  князь  Черниговский  Святослав  Ярославич  к  нашей  местности? Границы  Черниговского  княжества   далеко  отсюда.    Теоретически  считается, что  ему  подчинялась  Верхняя  Волга, Шексна  и  Белозеро. Т.е. Ростовское  княжество.
 2. Ян  Вышатич  находился  у  него  на  службе.
Ян  Вышатич  стал  киевским  боярином (тысяцким)  в  1073  году.(на  картинке  Ян  с  топором)
3.Было  два  волхва. Волхвы – один  мужского  рода, другая – женщина. Звать  Сима.
 Из  летописи: «…И  привожаху  к  нима  сестры  своя, матере  и  жены  своя; ОНА  же  в  мечте  прорезавша  за  плечем,..». «…ОНА  же  рекоста:..». «…СИМА  же  тепенома…». «… ОНА  же  реста:...». «…ОНА  же  рекоста:..».
Повозники – выражаясь  современным  языком: охранно – полицейская  княжеская  дружина. В  устье  Шексны  находилось  селение  повозников.


Рецензии