Пiсня вiйни i свободи

Послухай, люди ці мої вірші:
я довго думав Як мені бути,
і вибрав.
Захищати Україну від ворогів і муті.
Вона одна боротися не втомилася
I раніше я бачив їх скромну твердість -
Жити і вчити дітей в своєму будинку як їм треба,
Бо «не можна поважати себе, не поважаючи сусіда»*.
Ця земля дає урожай всім, немає причин для війни,
ми суперники в спорті і тiльки,
А чому не до побачення, а Прощавай путінська Синьйорія -
Така проста у мене мрія.

Господь відай: за мир я всією душею стою
Але як вбивають братів дивитися не можу,
Вони герої.
А те, що не здалися і не зрадили надію
Людей судьбу вирішувати свою.
Але недостатньо тепер словами повітря стрясати -
Піду я за Україну воювати,
I голову скласти я теж радий,
Підсумок такий всяко краще животіння
В моїй країні,
Відкрий вірним і гордим шлях свободи,
Росія путіна - я більше не твій раб покірний,
Шукай інших «терпил» собi.

Громадяни Великої України завжди вiльнi,
Хмельницький, Домбровський, Зеленський,
Шмигаль, Залужний генерал, Єрмак і Подоляк -
Слава всiм захисникам Вітчизни!
У годину випробувань ми сміливі, і сильні
Підтримкою своїх громадян і народів світу.
Президент каже: «я прийшов зламати цю систему»
Прибравши портрети зі стін, як рабської думки ідоли,
Звільнивши волю людини від гніту і болю,
I в цих словах була і є велика сила -
Зухвала сила небезпечного прикладу,
Чого путінська влада не пробачила,
Али собі лише кінець цим позначила.

Шукав в Росії я такий приклад як промінчик світла,
З надією на краще… поки воно не наступало.
Позбавили свободи слова, давши пропаганди отрута,
приховавши за брехнею нахабно правду,
Але думати людям не заборониш і не закриєш oчi,
Скувавши мир і добро як світло вночі.
Багато в Росії розумних, та мало сміливих героїв,
Адже боягуз не буває правим, а страх занадто мерзенний,
щоб життя віддати у владу йому, дітей віддати у владу йому -
Навіщо? Зберігати себе трохи днів?
Як жити в колі російських «друзів»?
Я захищаю свободу, і їй залишуся вірний.

Aндрiй Кашкаров

*«Нельзя уважать себя, не уважая соседа» [академик РАН Д.С. Лихачев, доктор филологических наук, профессор. Председатель правления Российского фонда культуры]
** с 4.3.2022 – полный генерал


Рецензии