De ziel weet niet hoe ze zich moet kleden...

Het leven is een interessant iets.
Het uiterlijk verandert door de jaren heen.
Dan komen problemen het hart binnen zonder te kloppen,
Dat zijn nepvrienden, met slagtanden...
We wisselen kleding volgens de mode,
We kopen duurdere lippenstift.
Alleen als we iets niet weten,
We handelen op een manier die we niet zouden moeten doen...
Ik blijf staan ;;en kijk naar voorbijgangers.
Jassen en laarzen worden weer gewisseld.
En ze kijken ook naar mij
Mensen worden tenslotte begroet door hun kleding...
En ik geef niet zoveel om het leven,
Hoeveel kost de panty van mijn buurman...
Het is interessanter hoe de wind waait,
Hoeveel bladeren vallen er van de tak...
Maar mijn smaak in kleding is niet veranderd,
Noch in geld, noch in modebladen.
Als er maar een lichtstraal uit de hemel zou doorbreken,
Er is weinig licht op aarde...
Het is interessant hoe mensen veranderen...
Ze worden rijker, ze worden armer, ze worden slimmer...
Maar de ziel zal hetzelfde zijn
Zelfs als de whisky grijs wordt.
Wie boos is, zal niet vriendelijker worden,
Wie hebzuchtig is, zal niet genereus zijn.
Wie laf is, zal niet brutaler worden...
Mensen veranderen tenslotte niet in hun ziel!
En dit vind ik het allerbelangrijkste...
Zielen hebben geen behoefte om te liegen, te doen alsof...
Ik laat het open
De ziel weet niet hoe ze zich moet kleden...


Рецензии