Феодоровская икона Божией Матери

Когда-то в молодые годы,
Как знак таинственный в судьбе,
Нас Божьей Матери Иконой
Благословили в Костроме.

Нездешним Светом осененный
Царицы Феодоровской лик,
Старинный дедовский моленный
С тех пор семью от бед хранит.

Уже к концу стремятся сроки,
За мужем отправляться в путь,
Ты материнскою заботой
Не обдели детей, молю!


 *   *   *
В светлом сиянье Лик вопрошающий,
Взор Материнской Любви,
Словно о наших грехах сокрушаясь,
Кротко Царица скорбит.

Дева Пречистая , Матерь Святая,
Твой всемогущий Покров
Многие годы от бед укрывает,
Даруй нам Мир и Любовь!

*  *  *
Царица моя Преблагая,
Душой уповаю на Тя,
Покровом любви  укрывая,
Храни, как зеницу дитя.




Молитва, чтомая в Патриаршем подворье
в храме преподобного Сергия Радонежского Чудотворца в Крапивниках, что в Москве,
пред образом Пресвятой Богородицы «Феодоровская»

О, Пресвятая Владычице Богородице и Приснодево Марие!

К кому воззову, Владычице, к кому прибегну в печали моей, к кому принесу слезы и воздыхания моя, аще не к Тебе, Царице небесе и земли. Кто исторгнет мя из тины грехов и беззаконий, аще не Ты, о Мати Живота, Заступнице и Прибежище рода человеческаго. Услыши стенание мое, утеши мя и помилуй в горести моей, защити в бедах и напастей, избави от озлоблении и скорбей и всяких недугов и болезней, от враг видимых и невидимых, умири вражду стужающих мне, да избавлен буду от клеветы и злобы человеческия; такожде от своея ми плоти гнусных обычаев свободи мя. Укрый мя под сению милости Твоея, да обрящу покой и радость и от грехов очищение. Твоему матернему заступлению себе вручаю: буди мне Мати и надежда, покров, и помощь, и заступление, радость, и утешение, и скорая во всем Помощница.

О чудная Владычице! Всяк притекаяй к Тебе без Твоея всесильные помощи не отходит: сего ради и аз недостойный к Тебе прибегаю, да избавлен буду от внезапныя и лютыя смерти, скрежета зубнаго и вечнаго мучения. Небесное же Царствие получити сподоблюся и Тебе во умилении сердца реку: радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная, во веки веков.

Аминь.



Икона Богородицы Феодоровская

Дни памяти Феодоровской иконы Божией Матери — 27 марта и 29 августа
История
Судьба этого чудотворного образа тесно переплетена с судьбами России, ибо Феодоровская была родовой иконой дома Романовых.
Сама икона, по преданию написанная апостолом и евангелистом Лукою, была обретена святым благоверным князем Георгием Всеволодовичем в часовне близ волжского Городца. В середине XII века на месте обретения был основан Феодоровский Городецкий монастырь, где и хранилась святыня. Но когда войска Батыя разорили и сожгли древний Городец, все его жители бежали из этих мест, и считалось, что икона погибла в огне пожара.
Но 16 августа 1239 года костромской князь Василий Георгиевич во время охоты обнаружил в лесу висящую на сосне икону. Это и была пропавшая Городецкая святыня. Князь попытался снять ее, но образ поднялся в воздух. Днем ранее костромичи узрели дивное видение: они увидели, как икону нес по городу светлый муж в богатых воинских одеждах. Был сей муж очень похож на святого великомученика Феодора Стратилата, как изображается он на иконах. Только когда костромичи, узнав о чуде, пришли к этому месту крестным ходом и отслужили молебен, икону смогли снять с сосны. Чудесное видение благочестивых граждан Костромы, а также соборный храм во имя великомученика Феодора Стратилата, в котором икона поставлена, дали повод наименовать обретенную князем икону Богоматери Феодоровской.
На месте явления иконы, на берегу реки Запрудня, основан был монастырь во имя Нерукотворного Спаса (сейчас — Спасо-Запрудненская церковь). Алтарь снесенного в 1930-х годах кафедрального собора Костромы был обращен не на восток, как обычно, а на север — в сторону Запрудни, к месту второго дивного явления чудотворной. В прежние времена туда ежегодно 16 августа совершался крестный ход.
В 1239 году Феодоровская икона была принесена во Владимир, в Успенский собор. Затем она стала моленным образом святого благоверного князя Александра Невского и находилась при нем во всех походах. После смерти князя в 1262 году младший его брат, Василий, вернул чудотворный образ в Кострому. В 1272 году к Костроме подступили татары и городу угрожало полное разорение. Выступив против татар, князь взял с собой икону Феодоровскую, и враги, пораженные необыкновенным сиянием святого образа, подобно огню пожигавшим их полчища, в страхе бежали.
Спустя три с лишним века именно перед ликом Феодоровской инокиня Марфа благословила своего юного сына Михаила Федоровича на царский престол. Он долго не решался дать свое согласие, и тогда архиепископ Феодорит, взяв в руки икону, сказал ему и его матери: «Если не склоняетесь на милость ради нас, по крайней мере ради чудотворного образа Царицы всех и Богоматери не преслушайтесь и сотворите повеленное вам от Бога. Ибо воистину от Бога вы избраны. Не прогневайте всех Владыку и Бога». Инокиня Марфа поверглась ниц перед иконой и долго молилась, потом подвела к Феодоровской сына, благословила его и сказала: «Тебе, Владычице, поручаю сына моего! Да будет Твоя святая воля над ним». Избранный царь немедленно был возведен на престол. Было это в 1613 году, 14 марта, и потому в этот день было установлено празднование Феодоровской иконе. В Москве – в Большом Кремлевском дворце, в церкви Рождества Богородицы «на сенях», — с того времени хранился чтимый список с подлинной чудотворной иконы, пребывавшей в костромском Успенском соборе. Список этот привезла в Москву из Костромы сама инокиня Марфа.
Другие чудотворные списки с Феодоровской имелись в Вознесенском монастыре в Сызрани, в Нижнем Новгороде в церкви во имя святого митрополита Алексия, в Феодоровском Гродецком монастыре Нижегородской епархии, в Троицкой церкви в Казани (ее поставил туда святитель Гермоген), в Моршанске, Ярославле и во многих иных местах. В Москве помимо списка в дворцовой церкви находился еще и другой, очень древний и точный, список с Феодоровской — в храме на Малой Алексеевской улице в Рогожской слободе.
Воцарение Михаила Федоровича знаменовало собою окончание смутного времени на Руси. Феодоровская икона особо почиталась всей династией Романовых, и в послепетровское время принимавшим Православие иноверным невестам наследников русского престола именно в ее честь давалось обычно отчество Феодоровна. Как некогда совершилось перед этой иконой поставление на царство первого царя из династии Романовых, так и сопровождала она до самой мученической кончины последнего государя и его семью. Царица-мученица Александра Феодоровна особенно чтила Феодоровскую икону. В Царском Селе ею был выстроен Феодоровский собор с Феодоровским городком вокруг него. В доме Ипатьева в Екатеринбурге после кровавой расправы над царской семьей был найден образ Богоматери Феодоровской, без которого Александра Феодоровна никуда не выезжала.
В 1930-х годах костромской Успенский собор — место постоянного многовекового пребывания иконы — был разрушен. Однако икона не попала в руки безбожников, а была передана сначала в церковь Иоанна Златоуста, а затем в храм Воскресения на Дебре, долгие годы служивший кафедральным собором Костромской епархии. Перед этим образом никогда не прекращалось народное моление. В 1991 году главная святыня Костромы была торжественно перенесена в восстановленный после страшного пожара 1982 года и возвращенный церкви Богоявленско-Анастасьинский кафедральный собор Костромы. С 2023 г. Феодоровская икона пребывает в новопостроенном Богоявленском соборе.
Празднование иконе совершается 16 (29) августа – в день обретения иконы костромским князем Василием Георгиевичем, и 14 (27) марта – день объявления соборной воли юному Михаилу Феодоровичу и призвания его на Русское царство.
Чудесные знамения от Феодоровской иконы
Пребывание Феодоровской иконы в Костроме при княжении Василия Ярославича было ознаменовано рядом событий, — и чудесных, и знаменательных для истории Костромской земли: Феодоровская икона дважды чудесно сохранялась от огня в пожарах, уничтожавших деревянный Феодоровский соборный храм.
«Немного прошло времени после чудесного явления Феодоровской иконы, как Пречистая снова явила Костроме чудесное знамение Своего к ней благоволения: деревянный храм, в котором была поставлена чудная икона, вскоре сгорел, а икона, никем не выносимая из храма, соблюлась невредима от огня недоведомой силой; в непродолжительное время сгорел и вновь выстроенный деревянный храм, а святая икона также осталась невредимой, никем не вынесенная из храма. После первого пожара на третий день икона найдена совершенно невредимой в пепле пожарища; во второй пожар была видима выше пламени стоящей на воздухе».
Вскоре после явления чудотворной иконы в Костроме, Пресвятая Богородица явила Свою милость к костромичам и в их ратном подвиге — чудесной помощью в битве с монголо-татарами при Святом озере. В этом году многие русские города — Владимир, Суздаль, Ростов, Переславль-Залесский, Ярославль, Великий Устюг — одновременно выступили против сборщиков дани для Орды. Такую дань с русских земель собирали по откупу мусульманские (обычно бухарские и хивинские) купцы, которых на Руси называли бесерменами — откуда и появилось слово «басурман». Монголо-татарский воинский отряд, сопровождавший бесермен (и, возможно, изгнанный вместе с ними из других русских городов), приступил к Костроме со стороны Ярославля, по левому берегу Волги, явно намереваясь захватить разграбить город.
«Татары приближались к Костроме по одной из древнейших дорог северо-востока Руси. Эта дорога (трудно сказать, когда она возникла, но явно, что во второй половине XIII в. она уже в каком-то виде существовала) шла по левому берегу Волги и соединяла между собой Ярославль и Кострому. Старинное название этой дороги — «луговая» — объясняет раннее её появление: здесь, на низменных просторах вдоль Волги, не было сплошных массивов лесов, и, кроме весенних разливов, ничто не препятствовало движению по ней. Не доходя примерно двух вёрст до впадающей в Волгу реки Костромы, дорога упиралась в неширокое, но очень вытянутое в плане озеро, обойти которое было нельзя (видимо, ещё в древности через него был переброшен мост)».
Поскольку опасность для Костромы была чрезвычайно серьёзной, молодой князь Василий Ярославич и его небольшая дружина возложили упование не столько на воинскую силу, сколько на милость Божию и заступление Царицы Небесной. Костромичи взяли с собой на брань явленную икону Пресвятой Богородицы, усердно молились пред ликом Пречистой — и чудесная помощь не замедлила.
«И внезапу от чудотворнаго образа Пресвятыя Богородицы возсияша божественныя и пресветлыя лучи, паче солнечных луч и яко огнь попаляющи, и нападающа на них и пожигая татарския полки. И от того озарения и луч божественных и опаления вси противныя полки смятошася, и мнози от них ослепоша и друг друга не познаша. И вниде в них страх и трепет, и оружие их вниде в сердца их, и луцы их сокрушишася. И нападоша на них российстии полцы и побиша их многое множество».
Хотя в этих строках составитель Сказания несколько преувеличивает масштаб сражения, исход битвы понятен: после переправы через озеро неприятели — ослеплённые и поражённые лучами, исходившими от иконы Богоматери (стоявшей в рядах костромичей на берегу озера, ближнем к городу), — в страхе бежали прочь, тонули в воде, гибли от рук русских воинов. Сокрушив врага, костромская дружина торжественно возвратилась в город, неся с собой прославленный новым чудом образ Пречистой Девы. В память об этой битве озеро стали именовать Святым. На месте, где стояли костромские воины с иконой, вначале установили дубовый столб с помещённым на нём списком Феодоровской иконы, а в XIX в. вместо столба построили каменную часовню.

Источники: Православие.ру, Митрополит Костромской и Нерехтский Ферапонт (Кашин). Путь всероссийской святыни: из истории чудотворной Феодоровской иконы Божией Матери


Акафист Феодоровской иконе Божией Матери

Кондак 1
Взбранной Воеводе, Пренепорочней Деве Богородице, Заступнице нашей и предстательству христиан непостыдному, явлением чудныя иконы Своея радование подавшей земле Российстей и вся верныя чада Церкве просветившей, благодарение усердно приносим Ти, Богородице, и припадающе пречудному образу Твоему умильно глаголем: спаси, Госпоже, и помилуй рабы Твоя зовущия:

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Икос 1
Ангел Гавриил от Бога послан бысть во град Назарет ко Пречистей Деве Марии, и вшед к Ней рече: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, благословенна Ты в женах. Ангельскому гласу подражающе, и мы, грешнии, радости благодарения в сердцы своем исполнени, пред явленным образом Твоим благохваления наша возносити к Тебе дерзаем, Пресвятая Богородице:

Радуйся, отрасле от корене Давидова благословенная;

Радуйся, обетом родителей в жертву Богу принесенная.

Радуйся, святых праведных Иоакима и Анны Дщи Богоданная;

Радуйся, триех лет во храм Божий введенная и тамо воспитанная.

Радуйся, тамо смирением и чистотою всех удивившая;

Радуйся, тамо Ангельския беседы сподобльшаяся.

Радуйся, Дево, о зачатии Бога Слова благовестие во смирении приемщая;

Радуйся, избранная Отроковице, к зачатию Бога Слова силою свыше осененная.

Радуйся, тайну воплощения Сына Божия, от веков в Бозе сокровенную, открывшая;

Радуйся, Агнице, рождшая Агнца Христа, вземшаго грехи мира.

Радуйся, Тобою бо избавляемся мук адовых;

Радуйся, Тобою бо сподобляемся Вечныя Жизни.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 2
Видя икону Твою, Пресвятая Дево, на древе стоящу, князь благочестивый костромский ужасом многим содрогашеся недоумея, что бысть видение сие. Хотящу же ему прияти ю и от сего свыше удержану ему бывшу, не можаше: уведев, яко чудно есть иконы тоя явление, воззва к Богу: Аллилуиа.

Икос 2
Разумом желая разумети князь благочестивый пришествие пречудного Твоего образа во град Кострому, Богородице, душею радования преисполненною себе предаде водительству Божию, и преклонь колена, со страхом вопияше Тебе:

Радуйся, Дево, явльшая образ Свой чудно;

Радуйся, Благословенная, в явлении образа Своего милосердие нам являющая.

Радуйся, о всех чтущих Сына Твоего промышляющая;

Радуйся, всем просящим у Тебе дары, в меру веры, ко спасению подающая.

Радуйся, путь истины заблуждшим показующая;

Радуйся, к Горнему миру чудесы твоими ум наш возводящая.

Радуйся, смущения помышлений сумнительных удаляющая;

Радуйся, славящих Тя всегда прославляющая.

Радуйся, чистотою Твоею чистоте нас научающая;

Радуйся, чистотою Твоею нечистоту нашу обличающая.

Радуйся, моления наша приемлющая;

Радуйся, рыданий и слез неотметающая.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 3
Силу Божию благочестивый князь познав в восхождении образа чуднаго Твоего, Богомати, в явлении же видев милосердие Твое ко всем, спасение хотящим получити, рече: Аллилуиа.

Икос 3
Имев помысл стяжати даруемое Небесное сокровище, Лик Твой светлый, Богомати, второе простре державный руку к образу низшедшему: узрев же паки его восхождение, скоро пойде во град и поведа о бывших ему Освященному Собору, да пришедше и видяще иконы Твоея явление возопиют с ним вернии:

Радуйся, Царице Небесе и земли;

Радуйся, Престоле Царя царствующих.

Радуйся, Пренепорочная Дево;

Радуйся. Мати Непреступнаго Света.

Радуйся, Честнейшая Херувим;

Радуйся, Славнейшая без сравнения Серафим.

Радуйся, Небесными Силами величаемая;

Радуйся, от всех земнородных ублажаемая.

Радуйся, неизреченное веселие Ангелов;

Радуйся венче царственный всех пророков и апостолов.

Радуйся, православия Христовы Церкве ограждение;

Радуйся, всех суемудрых учений и ересей низложение.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 4
Бурю внутрь имея помышлений недоуменных, Освященный Собор со псалмы и песньми духовными абие притече видети образ Твой Неискусобрачная. Узрев же его на древе дивно стояща и благолепно красотою сияюща, рече: Аллилуиа.

Икос 4
Слышаша людие честныя иконы Твоея, Богоотроковице, пришествие, и ко оной текше покланяхуся, аки Самей Тебе сущей, и со умилением и слезами вопияху к Тебе:

Радуйся, Дево, благословенная. в женах, во чреве Твоем Носителя всяческих носившая;

Радуйся, рождением Сына Твоего спасение миру всему явльшая.

Радуйся, человеки с Богом соединившая;

Радуйся, Превышшая Небес, избавльшая нас от клятвы.

Радуйся, нас к Вечней Жизни руководящая;

Радуйся, Владычице мира.

Радуйся, Божие к смертным благоволение;

Радуйся, смертных к Богу дерзновение.

Радуйся, благих во благости соблюдающая;

Радуйся, лукавых на путь благий обращающая.

Радуйся, под сень крова Твоего прибегающих милующая;

Радуйся, уповающим на Тя вся потребная к животу и благочестию дарующая.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 5
Яко Боготечную звезду узреша людие икону Твою, Безневестная Дево, и яко многосветлый светильник поставиша ю во святем соборнем храме, радующеся и вопиюще Богу: Аллилуиа.

Икос 5
Видевше жителие града Городца образ Твой, Владычице, во храме града Костромы стоящий, и на руку Твоею держима Богомладенца Иисуса, скорбию одержими беша: зане отшествие его бысть из града их. Мы же, обрадовани благоволением Твоим ко граду нашему, приносим Ти дары, и с любовию лобызающе Твой святый образ, вопием Ти:

Радуйся, Звездо, Солнце Правды нам явльшая;

Радуйся, возлюбившая сию страну.

Радуйся, обретение Тебе ищущих;

Радуйся, радостию неизреченною верных сердца исполняющая.

Радуйся, сокровище благодати неистощимое;

Радуйся, милости приснотекущий источниче.

Радуйся, от тяжких бед спасающая;

Радуйся, от смерто-носныя язвы избавляющая.

Радуйся, всего мира Ходатаице;

Радуйся, всех недугующих Целительнице.

Радуйся, красото несравненная;

Радуйся, доброто несказанная.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 6
Проповедницы богоноснии быша видевшии образ Твой, Богородице. Возвращся бо кийждо во страну свою, возвещаше о пришествии его и чудесех от него бываемых, воспевая Богу: Аллилуиа.

Икос 6
Возсиявша благодать от чуднаго образа Твоего, Чистая, веру немощствующих утверди, верных же возвесели сердца любовию. Сего ради радующеся вопием Ти:

Радуйся, Пресвятая Дево, светом Небесныя истины нас озаряющая;

Радуйся, мглу греховную от нас отгоняющая.

Радуйся, чудесы Твоими к Боговедению нас приводящая;

Радуйся, всех кающихся грешник ко благочестию подвизающая.

Радуйся, всех притекающих к Тебе крепкое заступление;

Радуйся, немощствующих умом утверждение.

Радуйся, изнемогающих в вере возставляющая;

Радуйся, тихое пристанище в море житейстем обуреваемым.

Радуйся, злыя советы сынов погибельных открывающая;

Радуйся, вознесенную гордыню врагов отечества нашего смиряющая.

Радуйся, православных царей Державо;

Радуйся, всех христиан Похвало.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 7
Хотя прославити Сын Твой, Богородице, святую икону Твою во граде Костроме, повеле ю в день Успения Твоего святому великомученику Феодору Стратилату носити по граду сему, да вси видяще чудо сие благодарным сердцем возопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 7
Чудо новое яви нам Господь мольбами Твоими, Богородице, егда сгоревшу храму, в немже бе поставлен святый образ Твой, сохрани его в пепле невредима от огня, и тако мневших сгоревша его печаль в радость преложи. Мы же, чудо сие ведяще, воспеваем Ти таковая:

Радуйся, Купино Неопалимая;

Радуйся, огненный Столпе, сущия во тьме наставляяй.

Радуйся, Животе, Духом позлащенный, невместимаго Бога вместивший;

Радуйся, кадильнице златая, яко фимиам благоуханный, молитвы Твоя за ны к Богу Сыну присно возносящая.

Радуйся, Жезле Ааронов к явлению в мир Сына Твоего прозябший;

Радуйся, Руно Гедеоново, благодатию Божиею во спасение наше орошенное.

Радуйся, Горо несекомая, от Неяже отсечеся краеугольный Камень Христос;

Радуйся, Храме одушевленный, в немже вселися Божество телесне.

Радуйся, девства охранение;

Радуйся, супружества благословение.

Радуйся, паче всех Господа возлюбившая;

Радуйся, паче всех от Него превознесенная.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 8
Странное чудо видевше, на воздусе икону Богоматери стоящу, аки руками Ангельскими держиму, егда второе сгоре храм, в немже стоявше явленная сия икона, отвержемся, людие, мира сего, ум на Небеса преложше: сего бо ради и дадеся нам чудная икона Богородицы, да взирающе на ню горняя мудрствуем, а не земная, вопиюще к Богу: Аллилуиа.

Икос 8
В Вышних пребывающи Селениих, и нижних не разлучилася еси, Богородице, чудесы Твоими всех просвещающи приходящих к Тебе верою: сего ради и слышиши от нас сия:

Радуйся, Мати Христа Бога нашего, на Небеси пребывающая;

Радуйся, на земли нас не оставляющая.

Радуйся, ради величества Твоего на Небеси Ангелы окруженная;

Радуйся, ради славы Твоея на земли от человек прославляемая.

Радуйся, Тебе бо служат вся Небесныя Силы;

Радуйся, Тебе бо, по Бозе, хваление возносят Херувими и Серафими.

Радуйся, лице Божие выну на Небеси созерцающая;

Радуйся, пред престолом Сына Твоего Матерния руце Твои за ны молящися простирающая.

Радуйся, нас сущих на земли от всякаго зла омофором Твоим покрывающая;

Радуйся, верных от всяких душепагубных дел удаляющая.

Радуйся, рождением Сына Божия двери Царства Христова нам отверзшая;

Радуйся, надеждою прияти небесных благ верных души услаждающая.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 9
Всякое естество Ангельское превозносит Тя, Дево, великия ради любве Твоея к роду христианскому: незрима бо и неприступна, яко Мати Бога от земли к Небеси возшедшая, Пречистым Твоим образом зриму и приступну Себе являеши всем воспевающим Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 9
Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласны зрим о Тебе, Богородице: недоумевают бо глаголати о славных чудесех, от явления Твоея иконы бываемых. Мы же онем дивящеся благодарно вопием Ти:

Радуйся, слепых прозрение;

Радуйся, хромых хождение.

Радуйся, от темных и лукавых духов исцеляющая;

Радуйся, лучами от Твоего Пречистого образа изшедшими врагов земли нашея отгнавшая.

Радуйся, больным видение Твое даровавшая;

Радуйся, молящимся явленней иконе Твоей исцеление подающая.

Радуйся, расслабленных от одра болезни воздвигающая;

Радуйся, немым разрешающая уста.

Радуйся, от плена вражия возвращающая;

Радуйся, лютыя плоти страсти утоляющая.

Радуйся, души верных неизреченным милосердием Твоим умиляющая;

Радуйся, неизглаголанным Твоим человеколюбием унывающих ободряющая.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 10
Соблюсти хотящи в чистоте домостроительство Церкве Православныя, Чистая, и утвердити скипетр державы Российские чудною иконою твоею вложила еси в сердце благовернаго государя Михаила Феодоровича прияти венец царский земли Российския, да вси видящии видят, яко Вышний владеет царством, и емуже хощет дает е, и возопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 10
Стена еси необоримая, Богородице Дево, всем к Тебе прибегающим: никтоже бо притекайя к Тебе тощь отходит. Сего ради ущедряеми милостию Твоею, во умилении души возглашаем Тебе:

Радуйся, твердая стено, от враг видимых и невидимых охраняющая;

Радуйся, крепкая защите упование на тя возложившим.

Радуйся, познания истины чистое зерцало;

Радуйся, сохранения веры крепкое забрало.

Радуйся, грады и страны христианския предстательством Твоим от врагов спасающая;

Радуйся, царем благоверным поборающая.

Радуйся, мир в градех селящая;

Радуйся, благонравным благопоспешающая.

Радуйся, силою молитв Твоих злыя помыслы в ничтоже обращающая;

Радуйся, силы врагов ближняго сокрушающая.

Радуйся, юности наставление; Радуйся, старости поддержание.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 11
Пение всякое побеждается спростретися тщащееся множеству многих щедрот Твоих: равночисленныя бо песку морскому песни аще приносим Ти, Богородице Дево, ничтоже совершаем достойно, яже даровала еси нам вопиющим к Богу: Аллилуиа.

Икос 11
Светоприемную свещу, древле явльшуюся, зрим во святей иконе Твоей, Богородице Дево, егда град наш защитила еси от разорения врагов земли нашея лучами, от святая твоея иконы исходящими. Сего ради с верою припадающе к ней и с любовию лобызающе ю, вопием Ти:

Радуйся, Мати, Превечнаго Света Христа, учением Его души просвещающая;

Радуйся, благодатию Божиею неверующих к вере в Бога приводящая.

Радуйся, путешествующим спутешествующая;

Радуйся, нуждно плавающих Кормчая.

Радуйся, от всякия скорби, гнева и нужды спасающая;

Радуйся, от глада, губительства, труса и огня сохраняющая.

Радуйся, избавляющая от иноплеменных; Радуйся, охраняющая от междоусобныя брани.

Радуйся, в святей иконе Твоей яко солнце в костромских пределах возсиявшая;

Радуйся, зде отрасль царственную возвеличившая.

Радуйся, Тобою бо утверждаются царства;

Радуйся, Тобою бо венчаются царие.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 12
Благодать приявшая от Бога Сына Твоего, Дево Богородице, и ту древле излиявшая на всех прибегающих к образу Твоему, не лиши ныне и нас богатыя Твоея милости, даруй нам покаяние о гресех, да чистым сердцем и устны взываем к возлюбленному Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа.

Икос 12
Поюще Твоя милости и чудеса, хвалим Тя вси, Богородице, и яко древлий Израиль к Кивоту Завета притекаем ко образу лица Твоего, и из глубины души вопием: воздвигни руце Твоя к Сыну Твоему, да подаст нам вся благая и спасительная с верою и любовию вопиющим Ти:

Радуйся, утешение наше в скорбех;

Радуйся, утоление печалей наших.

Радуйся, радосте наша бесконечная;

Радуйся, светлосте и отрадо сердечная.

Радуйся, надеждо наша крепкая;

Радуйся, сирым приятелище.

Радуйся, странным прибежище;

Радуйся, обидимым покровительнице.

Радуйся, оклеветаемых оправдание;

Радуйся, благих защищение.

Радуйся, тела моего врачевание;

Радуйся, души моея спасение.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 13
О Премилосердая Заступнице наша, великия ради милости Твоея даровавшая отечеству и граду нашему чудотворную икону Твою во освящение, утешение и ограждение наше, нынешнее приемши славословие, от всякаго злаго обстояния избави нас, рабы Твоя, даруя нам здравие и спасение, на враги победу и одоление, и всех нас вечных мук свободи, устнами, душею же и сердцем вопиющих: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды.

Икос 1
Ангел Гавриил от Бога послан бысть во град Назарет ко Пречистей Деве Марии, и вшед к Ней рече: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, благословенна Ты в женах. Ангельскому гласу подражающе, и мы, грешнии, радости благодарения в сердцы своем исполнени, пред явленным образом Твоим благохваления наша возносити к Тебе дерзаем, Пресвятая Богородице:

Радуйся, отрасле от корене Давидова благословенная;

Радуйся, обетом родителей в жертву Богу принесенная.

Радуйся, святых праведных Иоакима и Анны Дщи Богоданная;

Радуйся, триех лет во храм Божий введенная и тамо воспитанная.

Радуйся, тамо смирением и чистотою всех удивившая;

Радуйся, тамо Ангельския беседы сподобльшаяся.

Радуйся, Дево, о зачатии Бога Слова благовестие во смирении приемщая;

Радуйся, избранная Отроковице, к зачатию Бога Слова силою свыше осененная.

Радуйся, тайну воплощения Сына Божия, от веков в Бозе сокровенную, открывшая;

Радуйся, Агнице, рождшая Агнца Христа, вземшаго грехи мира.

Радуйся, Тобою бо избавляемся мук адовых;

Радуйся, Тобою бо сподобляемся Вечныя Жизни.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 1
Взбранной Воеводе, Пренепорочней Деве Богородице, Заступнице нашей и предстательству христиан непостыдному, явлением чудныя иконы Своея радование подавшей земле Российстей и вся верныя чада Церкве просветившей, благодарение усердно приносим Ти, Богородице, и припадающе пречудному образу Твоему умильно глаголем: спаси, Госпоже, и помилуй рабы Твоя зовущия:

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.


Рецензии