Суббота 4-й седмицы по Пасхе
Рядовое чтение:
ДЕЯНИЯ СВЯТЫХ АПОСТОЛОВ. Зачало №34 в среду 4-я недели, Преполовения.
«Во дни оны, Павел и Варнава прибегоста во грады Ликаонския, в Листру и Дервию, и во окрестныя их, и тамо беста благовествующа. И некто муж в Листрех немощен ногама седяше, хром от чрева матере своея сый, иже николиже бе ходил. Сей слышаше Павла глаголюща, иже воззрев нань и видев, яко веру имать здрав быти, рече велиим гласом: тебе глаголю во имя Господа Иисуса Христа, встани на ногу твоею прав. И абие возскочи и хождаше. Народи же видевше, еже сотвори Павел, воздвигоша глас свой, ликаонски глаголюще: бози уподобльшеся человеком снидоша к нам. Нарицаху же убо Варнаву Дия, Павла же Ермия, понеже той бяше начальник слова. Жрец же Диев, сущаго пред градом их, приведе юнцы, и принесе венцы пред врата, с народы хотяше жрети. Слышавша же апостола Варнава и Павел, растерзавша ризы своя, вскочиста в народ, зовуща и глаголюща: мужие, что сия творите? И мы подобострастна есма вам человека, благовествующа вам, от сих суетных обращатися к Богу живу, Иже сотвори небо и землю, и море и вся, яже в них. Иже в мимошедшия роды оставил бе вся языки ходити в путех их. И убо не несвидетельствована Себе остави, благотворя, с небесе нам дождевы дая, и времена плодоносна, исполняя пищею и веселием сердца наша. И сия глаголюща, едва устависта народы не жрети има, но отыти коемуждо во свояси» (Деян. 14:6-18).
«Уведевша же, прибегоста во грады Ликаонския, в Листру и Дервию, и во окрестныя их,
И тамо беста благовествующа.
И некто муж в Листрех немощен ногама седяше, хром от чрева матере своея сый, иже николиже бе ходил.
Сей слышаше Павла глаголюща, иже воззрев нань и видев, яко веру имать здрав быти,
Рече велиим гласом: тебе глаголю во имя Господа Иисуса Христа, встани на ногу твою прав. И абие возскочи и хождаше.
Народи же видевше, еже сотвори Павел, воздвигоша глас свой, ликаонски глаголюще: бози уподобльшеся человеком снидоша к нам.
Нарицаху же убо Варнаву Диа, Павла же Ермиа, понеже той бяше начальник слова.
Жрец же Диев, сущаго пред градом их, приведе юнцы, и принесе венцы пред врата, с народы хотяше жрети.
Слышавша же апостола Варнава и Павел, растерзавша ризы своя, вскочиста в народ, зовуща и глаголюща:
Мужие, что сия творите? И мы подобострастна есма вам человека, благовествующа вам, от сих суетных обращатися к Богу живу, Иже сотвори небо и землю, и море и вся, яже в них.
Иже в мимошедшия роды оставил бе вся языки ходити в путех их.
И убо не несвидетельствована Себе остави, благотворя, с небесе нам дождевы {дожди}дая, и времена плодоносна, исполняя пищею и веселием сердца наша.
И сия глаголюща, едва устависта народы не жрети има, но отыти коемуждо во свояси. Пребывающема же има и учащема» (Евангелие от Иоанна).
ЕВАНГЕЛИЕ ОТ ИОАННА, зачало 26. Среда 4-я недели. (Ин.7:14-30)
В преполовение Пятьдесятницы взыде Иисус во церковь и учаше. И дивляхуся иудее, глаголюще: како Сей книги весть не учився? Отвеща убо им Иисус и рече: Мое учение несть Мое, но Пославшаго Мя. Аще кто хощет волю Его творити, разумеет о учении, кое от Бога есть, или Аз о Себе глаголю. Глаголяй о себе славы своея ищет, а Ищай славы Пославшаго Его, Сей истинен есть, и несть неправды в Нем. Не Моисей ли даде вам закон? И никтоже от вас творит закона. Что Мене ищете убити? Отвеща народ и рече: беса ли имаши? Кто Тебе ищет убити? Отвеща Иисус и рече им: едино дело сотворих, и вси дивитеся. Сего ради Моисей даде вам обрезание, не яко от Моисея есть, но от отец, и в субботу обрезаете человека. Аще обрезание приемлет человек в субботу, да не разорится закон Моисеов, на Мя ли гневаетеся, яко всего человека здрава сотворих в субботу? Не судите на лица, но праведный суд судите. Глаголаху убо нецыи от Иерусалимлян: не Сей ли есть, Егоже ищут убити? И се не обинуяся глаголет, и ничесоже Ему не глаголют, еда како разумеша князи, яко Сей есть Христос? Но Сего вемы, откуду есть, Христос же егда приидет, никтоже весть, откуду будет. Воззва убо в церкви уча Иисус и глаголя: и Мене весте, и весте, откуду есмь, и о Себе не приидох, но есть истинен Пославый Мя, Егоже вы не весте. Аз вем Его, яко от Него есмь, и Той Мя посла. Искаху же да имут Его, и никтоже возложи Нань руки, яко не у бе пришел час Его.
ЕВАНГЕЛИЕ ОТ ИОАННА, 7,14-30
Абие же в преполовение Пятьдесятницы взыде Иисус во церковь и учаше.
И дивляхуся иудее, глаголюще: како Сей книги весть не учився?
Отвеща убо им Иисус и рече: Мое учение несть Мое, но Пославшаго Мя.
Аще кто хощет волю Его творити, разумеет о учении, кое от Бога есть, или Аз о Себе глаголю.
Глаголяй о себе славы своея ищет, а Ищяй славы Пославшаго Его, Сей истинен есть, и несть неправды в Нем.
Не Моисей ли даде вам закон? И никтоже от вас творит закона. Что Мене ищете убити?
Отвеща народ и рече: беса ли имаши? Кто Тебе ищет убити?
Отвеща Иисус и рече им: едино дело сотворих, и вси дивитеся.
Сего ради Моисей даде вам обрезание, [не яко от Моисеа есть, но от отец,] и в субботу обрезаете человека.
Аще обрезание приемлет человек в субботу, да не разорится закон Моисеов, на Мя ли гневаетеся, яко всего человека здрава сотворих в субботу?
Не судите на лица, но праведный суд судите.
Глаголаху убо нецыи от Иерусалимлян: не Сей ли есть, Егоже ищут убити?
И се не обинуяся глаголет, и ничесоже Ему не глаголют, еда како {воистинну}разумеша князи, яко Сей есть Христос?
Но Сего вемы, откуду есть, Христос же егда приидет, никтоже весть, откуду будет.
Воззва убо в церкви учя Иисус и глаголя: и Мене весте, и весте, откуду есмь, и о Себе не приидох, но есть истинен Пославый Мя, Егоже вы не весте.
Аз вем Его, яко от Него есмь, и Той Мя посла.
Искаху же да имут Его, и никтоже возложи Нань руки, яко не у бе пришел час Его.
Евангелие от Матфея
ПАРЕМИИ:
1-я паремия (Мих.4:2б, 3а, Мих.4:5 Мих.6:2-5,8,5:4). По содержанию эта паремия делится на три части, соответствующие каждой из глав, из которых взяты избранные стихи: сначала говорится о законе для всех народов, который «выйдет от Сиона», затем идет обличение иудеев в неблагодарности Богу, а завершается чтение утверждением о величии Господа «до концов земли». Чтение данной паремии в праздник Преполовения обусловлено в основном тем, что содержащиеся в ней обличения Израиля соответствуют теме спора Христа с иудеями.
2-я паремия (Ис.55:1,12:3-4,55:2-3,6-13.). По сути, здесь мы имеем совмещение и вместе с тем сокращение двух паремий праздника Богоявления: Ис.12:3-6 и Ис.55:1-13. В этих двух фрагментах говорится о воде в символическом смысле: вода — истинное учение Божие, которое можно стяжать «без платы» и в любом количестве, которое можно «черпать с веселием». В службе праздника Преполовения образ живой воды — одна из важнейших идей, потому и читаются эти два фрагмента из Книги Исаии. Особенно очевидна параллель между словами Господа «кто жаждет, иди ко Мне и пей» (которые часто цитируются в песнопениях) и начальной фразой паремии: «Жаждущие! идите все к водам даже и вы, у которых нет серебра, идите, покупайте и ешьте».
3-я паремия (Прит.9:1-11) – Совпадает с одной из 3 паремий Богородичных праздников. Однако в службе Преполовения имеет другую актуальность: изображенный в паремии «Пир Премудрости» можно рассматривать как образ спасительного учения Христа, которое обращено к «требующим ума» («оставите безумие и живи будете, и взыщите разума, да поживете и исправите разум в ведении»).
Источник:
https://azbyka.ru/days/prazdnik-prepolovenie-pjatidesjatnicy
Свидетельство о публикации №225051700195