Visitors

My name is Val Belin (Valery Belinov). I am a professional musician and composer. I have been involved in music since my early youth. I have long dreamed of meeting the brilliant jazz-ethnic guitarist Enver Izmailov. A miracle happened and on July 4, 2025, I received an invitation as a special guest to perform in a concert with Enver. I declared this meeting as "Visitors". Discussing our musical experience with Enver, we were convinced how much our views on instrumental music and interest in guitar preparation, the emergence of different tunings and the creation of new sounds, new compositions and musical instruments coincide! Returning to the past, I recall my early experience of comprehending the laws of sound extraction. Whether it was a piano or a guitar, when I played, I noticed that I found myself in a certain musical space that formed itself. Later I defined it as a certain sound field with an introduction, subsequent development and ending. A certain spontaneous communication with the instrument occurred when it itself began to tell or communicate with me, making demands, and in the process of familiarization or immersion, training took place. Later, studying the laws of Indian music, I learned about the existence of raga. Raga is a certain sound modes, supplied with a certain rhythmic pattern - tala (tala), which creates a bright emotional state - joyful or sad. Many volumes of musical literature are devoted to the laws of raga development. My psychoenergetic musical fields were self-composed spontaneous emissions of energy, manifested in the form of a composition that I performed with a group at dances. These musical works stood out against the background of other simple songs and, most surprisingly, caused delight in the audience. They were built on bass guitar riffs and on a consonant rhythmic platform played on the drums, or on simple combinations of chords, arbitrarily taken out of the context of a certain number of covers known to musicians and the public. Further research led me to the formation of laws by which the so-called live composition developed. I identified some modal contours that created convincing images and even entire pictures. This is how Musum was born. And in 2004, the first A-Musum was born, in which I first used the spiral development of the melody, layered with interval layers and creating a cosmic pyramidal-fractal field, creating the effect of an energetic reboot, purifying and zeroing the psyche. In 1993, I began to create melodic mantras and began to compose music for the Bhagavad Gita.

Меня зовут Вал Белин (Валерий Белинов). Я профессиональный музыкант и композитор. Музыкой занимаюсь с ранней юности. Давно мечтал познакомиться с блестящим джаз-этногитаристом Энвером Измайловым. Свершилось чудо и 4 июля 2025 года я получил приглашение в качестве специального гостя выступить в концерте с Энвером. Эту встречу я объявил «Гости». Обсуждая наш музыкальный опыт с Энвером, мы убедились, насколько совпадают наши взгляды на инструментальную музыку и интерес к подготовке гитары, появлению разных строев и созданию новых звуков, новых композиций и музыкальных инструментов! Возвращаясь в прошлое, вспоминаю свой ранний опыт постижения законов звукоизвлечения. Будь то фортепиано или гитара, когда я играл, я замечал, что попадаю в некое музыкальное пространство, которое само собой формировалось. Позже я определил его как некое звуковое поле со вступлением, последующим развитием и финалом. Некое спонтанное общение с инструментом происходило, когда он сам начинал рассказывать или общаться со мной, предъявляя требования, а в процессе ознакомления или погружения происходило обучение. Позже, изучая законы индийской музыки, я узнал о существовании раги. Рага — это определенные звуковые лады, снабженные определенным ритмическим рисунком — тала (tala), который создает яркое эмоциональное состояние — радостное или печальное. Закономерностям развития раги посвящены многие тома музыкальной литературы. Мои психоэнергетические музыкальные поля представляли собой самосочиненные спонтанные выбросы энергии, проявлявшиеся в виде композиции, которую я исполнял с группой на танцах. Эти музыкальные произведения выделялись на фоне других простых песен и, что самое удивительное, вызывали восторг у слушателей. Они строились на бас-гитарных риффах и на созвучной ритмической платформе, сыгранной на барабанах, или на простых сочетаниях аккордов, произвольно вырванных из контекста определенного количества известных музыкантам и публике каверов. Дальнейшие исследования привели меня к формированию законов, по которым развивалась так называемая живая композиция. Я выделил некоторые модальные контуры, которые создавали убедительные образы и даже целые картины. Так родился Musum. А в 2004 году родился первый A-Musum, в котором я впервые использовал спиральное развитие мелодии, наслоенное интервальными слоями и создающее космическое пирамидально-фрактальное поле, создающее эффект энергетической перезагрузки, очищающее и обнуляющее психику. В 1993 году я начал создавать мелодические мантры и начал сочинять музыку к Бхагавад-гите.


Рецензии