***

Галина Пагутяк: литературный дневник

Мені якось завжди було байдуже до європейськості як вищої якості.Це тільки в Україні могла виникнути така штучна проблема.Культура Сходу видається мені більш зрілою і перспективнішою.І культурний пласт там значно глибший, ніж європейський.Потрібно йти на духовне зближення зі Сходом, а не насаджувати йому цивілізованість.Духовне, а не культурне, це слід підкреслити.На рівні філософії.Кант на межі позаминулих століть вже здогадувався про таку можливість, але життя його вже закінчувалось, і на рукописі він написав кілька слів арабською. Може, я надто фантазую,проте мій особистий досвід свідчить про повернення на Схід. Гессе також подав сигнал у своій "Мандрівці на Схід".
На заваді цьому стоїть політика.Як завжди.Але тепер вона маніпулює людською свідомістю устократ більше.Очевидно, війна є неминучою.Звідти в мене й трагічні візії Тридцятилітньої війни.Її більше в моєму романі, аніж Другої світової.



Другие статьи в литературном дневнике:

  • 29.03.2010. ***
  • 27.03.2010. ***
  • 21.03.2010. ***
  • 13.03.2010. ***
  • 07.03.2010. ***
  • 05.03.2010. ***
  • 03.03.2010. ***