Rozhovor Boha s Knize tohoto svеta -чешский

Опять проблемы с гачками, чарками и кроужками. Поэтому даю в английском алфавите (упрощённо)
http://slovnik.seznam.cz
 PRVNI DEJSTVI
(KDO JE KDO)
Scena 1 (Pocatek pocatku)
(Na scene stoji clovek v luxusnim knizecim obleku,  na hlave  helmici ve tvaru kozi tlamy s rohy.  To vubec neni obycejny clovek. Je to do urcite  miry  nadclovek. Je to – Knize tohoto sveta).
         Knize tohoto sveta (K.T.S.). Rikaji, ze Buh stvoril vsechno na nebi i na zemi. Rikaji, ze Buh stvoril cloveka. Clovece, a ty jsi videl Boha? Pokud nekdo z vas, sedicich v hledisti, videl Boha, reknete. Mlcite! Ale ja jsem Boha videl. Znam Boha, ktery me stvoril, s nimz jsem na pocatku z hlouposti bojoval a ktery mne odstipil od sebe a umistil v hlubinach zeme. On me neznicil, protoze me potrebuje, potrebuje me kvuli zkouseni cloveka, ktereho stvoril az sestimiliardty rok stvoreni zeme. A mne uz jde na sedmimiliardty rok. Oproti vam, lide, jsem starsi o sest miliard let. Proti vam, lide, jsem moudrejsi o sest miliard let, a budu vladnout vam, lidem, dokud jste, dokud existujete, dokud se vase duse nachazi ve vasich telech. «Plodte a mnozte se», – rekl Buh. Dobre to rekl! Ale jak se budete plodit a mnozit beze mne, jestlize nejen Svaty Duch Bozi prostupuje vase tela a duse, jestlize vas prostupuje take duch energie meho infracerveneho zareni, protoze ve vsech bu;kach vseho ziveho se nachazi i moje sila?
(Na scenu se spousti zobrazeni duhy a ozyva se…)
Hlas Bozi. Nenafukuj se, knize, – vzdy; ty beze mne nic neznamenas.
K.T.S. Nepovysuji se, Otce nas, nad tebe, ale nad cloveka, ktereho jsi stvoril. Jsem pysny, pokud jsem silnejsi nez clovek, jsem pysny, dokud v lidech existuji nejen uslechtile, k tobe usilujici, ale i padle duse.
Hlas Bozi. Kvuli tomu jsem te stvoril, abys mi pomohl ty duse roztridit tim, ze je budes zkouset na hranici: Bozi – Bohu, Cisarovo – Cisari.
K.T.S. Ale zatim je na tve strane, Otce, prilis malo lidi.
Hlas Bozi. To znamena, ze lide jsou zatim prilis slabi, nebo je dosud prilis slaba Vira vetsiny lidi ve Mne, ale tak to nebude navzdycky.  Urychlim cely proces a poslu na zem sve nove stoupence, kteri dokazou na zemi vybudovat pyramidu na trojuhelnikovem zaklade Vira-Nadeje-Laska. A z teto pyramidy budou lide moci zahlednout jeji vrchol, na nemz se nachazim Ja.
K.T.S. A kdepak jsou ti Tvi stoupenci?
Hlas Bozi. Jake mas pravo mi pokladat takove otazky, ty – muj nejschopnejsi ucednik, ktery se stal kvuli  sve nadutosti z Me vule padlym Andelem?
K.T.S. To jsem pochopil, Otce, a proto ti pomaham a zkousim lidi, abys mohl bez prace rozpoznat Sve i me. A o jakych stoupencich muze byt rec, kdyz dokonce Tvuj Syn Jezis Kristus, ktereho lide nazvali Synem Bozim a zacali se mu klanet, spolu s Tebou i Duchem Svatym, nedokazal zastavit zlo?
Hlas Bozi. O cem to mluvis, Knize, jestlize lide presli od stareho pohanstvi, kdy si modelovali buzky z hliny, k novemu pohanstvi, zobrazujic sve buzky, andely a svate на ikonach a obrazech? Cozpak zapomneli: «Ja jsem Hospodin, tvuj Buh, nebudes mit jineho boha mimo mne.» a «Nevytvoris si modly»? Jezis – veliky svaty, a Svaty Duch – to je Ma energie. Lide to dosud nepochopili. Jen nemnozi tomu rozumi.
K.T.S. Ale cirkev – ta vyzyva lidi verit v Tebe, nas Otce, a cte Ti modlitby, klani se Ti, a krti deti.
Hlas Bozi. Ano. Je mnoho ruznych modliteb, ale ne ve vsech modlitbach se lide modli ke mne. Cozpak se cela vec tyka jen modliteb a chramu? A lidske klaneni nesmeruje nahoru, ale dolu – k Zemi, kde je tvoje knizectvi. Ano i krestni obrady se casto konaji v jinem jmenu nez je Moje, ano dokonce i lide nejsou Mi.
          K.T.S. Nemohu Ti oponovat, muj Otce. Ale budu Ti dal slouzit, aby se lide ucili Vire v Boha. A kdyz uz Te prevazna vetsina z nich nepoznala, pak Te prosim, abys mi dovolil jeste jednou  jim dat za vyucenou. Tak je poucit, aby si to zapamatovali na hodne dlouho.
Hlas Bozi. Bu; konkretni.
 K.T.S. Navrhuji udelat to v me domene – na teritorii Ruslandie, kde v roce 1917 narod uveril lzive reci meho zaka, lhare a mistra popravciho Vladimira Uljanova, ktery si vzal prezdivku Lenina. Skrze neho jsem zapouzdril mozky odpadliku od viry tak, ze by se potrebovali vzpamatovat. Ale ne: za sest let byla evolucni cesta rozvoje podlomena revolucnimi «ideami» a krvavymi ciny, a samotny narod-odpadlik byl znicen v nepopsatelnem meritku. Verici v Tebe, Otce, Josif-spasitel, ac jmenem Lenina, musel poradne zapracovat, aby narodu, v boji s leninovci, napravil mozky a vytvoril silny stat. Na to, co udelal Josif, mohl mit silu jen clovek od Boha. А potom? Potom znovu zacal harmonii neprirozeny chaos, ktery zesilel, kdyz jsem jim podstrcil nejednou Tebou, Otce,  oznackovaneho konekozla Boniface. Narod pochopil tuto zrudu, az uz bylo pozde. A Patriarcha Moskevsky i cele Ruslandie Aleksij druhy tvrdil, ze veskera moc je od Boha. Jak rikaji mudrci, jaky knez, takova farnost.
Hlas Bozi. Nu co, uc.
          K.T.S. Ucte se i vy, divaci a obyvatele rublove z;ny, jak vas zkousim, komu verite – mne nebo Bohu, jehoz znackam a znamenim nevenujete pozornost.
(Opona pada)

Prelozila Vlasta Saveleva


Рецензии
Интересно было бы узнать, с какой целью Vlasta Saveleva перевела тексты. Для издания в Чехии? Словакии? Можно понять по одинаковым фамилиям, что Власта приходится вам родным человеком (женой или дочерью).Переводы отличные, читабельные даже без чешских гачков, кроужков, делек и т.п.

Галина Горбунова   13.02.2016 07:30     Заявить о нарушении
Спасибо Вам, уважаемая Галина за внимание и за оценку перевода. Это отрывок из:
http://www.proza.ru/2014/12/27/210
http://www.proza.ru/2010/05/20/223
Цель в моём интересе ознакомить желающих с моим мнением о роли Князя Мира Сего в службе Богу и его влиянии на человека. В тексте по указанным ссылкам он постоянно общается с главным героем - ЕБН.
Если Ваше внимание привлёк этот отрывок, то... Я не верю в случайность встречь. Другие (шесть) моих книг на чешском и две книги на немецком издательствами:
Bioenergeticky vampyrismu, Das Syndrom der chronischen Mudigkeit, Verderbnis,
Jak se stat kralovnou,Karmaenergeticti upiri,Karmaenergetische Vampire,
Nicotny mocnar, Urknuti, vampyrismus a karma, Velka kniha lecitelstvi, Vrazda velkeho vudcе http://www.proza.ru/avtor/rogilevas&book=3#3.
Если у Вас будут другие вопросы, то можно обсудить через электронную почту.
С уважением, И.С.

Игвас Савельев   17.02.2016 05:07   Заявить о нарушении
Спасибо, Игорь Васильевич, за ответ на мои вопросы. Интересные вопросы вы освещаете в своих книгах. К сожалению, электронная почта здесь, на Прозе.ру не работает. С уважением ГГ.

Галина Горбунова   17.02.2016 16:04   Заявить о нарушении
Спасибо Вам, Галина (Александровна?)!
Почта работает: на титуле "Отправить письмо автору". Автор, отвечая, указывает адрес.
С уважением,ИС.

Игвас Савельев   17.02.2016 23:00   Заявить о нарушении
Мы говорим об одной и той же почте, которая проверена в свое время мною и другими авторами: она не работает.

Галина Горбунова   18.02.2016 00:14   Заявить о нарушении
Мне приходили письма неоднократно.

Игвас Савельев   18.02.2016 02:05   Заявить о нарушении
На это произведение написаны 2 рецензии, здесь отображается последняя, остальные - в полном списке.