Псих

МОВА УКРАІНСЬКА





ПСИХ


Він підскочив до мене біля станції метро "Центральний ринок". Озирнувшись
навкруги та підморгуючи, прошепотів на самісіньке вухо:

-- Неспокійно на вулицях, еге ж? Того й дивись, підстрелять...

Вдавши, що не почув, я відвернувся.

-- Зростає злочинність, --- веде своєї. --- Міліція з ніг збивається, а
зарадити не може. Тож кожен із нас має думати про власну безпеку... Згодні?

Я відійшов убік. Але мій маневр його не знітив.

-- Пресу ж читаєте? -- знов до мене. Витяг із кишені зім'яту газету. -- От
послухайте: "Збройний напад", "Лунають постріли", "Свистять кулі", "Нічна
перестрілка"... Жах! Згодні?

-- Згоден! -- роздратовано кинув я, аби той відчепився.

Та він ніби того й чекав. Міцно схопивши мене за руку, аж розплився у
посмішці:

-- Отож бо і я кажу! Ваше спасіння у ваших руках: усього лише двісті
долярів -- і маєте калібр 7,62; сім зарядів, прицільна дальність -- п'ятдесят
метрів... Перевірено у кількох війнах. Дуже рекомендую!

Він відкрив "дипломата" і витяг на світ старенький потертий "наган". -- Для
самозахисту нічого кращого не знайдете! По руках?

-- Ви божевільний? -- співчутливо запитав я.

-- Зрозумів! -- швидко відказав той. -- Бачу, вас не обдуриш. Тоді ось,
дивіться: "парабеллум", "ТТ", "вальтер", "стєчкін", "зауер", "браунінг" --
на всі смаки! Дешево віддаю!

-- За кого ви мене приймаєте? -- образився я.

-- О-о, -- з повагою протяг він, у захопленні відступаючи на крок. --
Одразу видно серйозну людину, знавця й цінителя... Гаразд, беріть найкраще:
"кольт-45", "мустанг", "магнум", "беретта", "сміт-вессон". Для себе тримав...
Братимете оптом -- збавлю. Ну?

Виразно покрутивши пальцем біля скроні, я пішов геть. Він біг за мною аж до
під'їзду, розмахуючи "дипломатом", у якому гучно стукотіли вогнепальні
одиниці різних розмірів та калібрів.

Дружина варила борщ.

-- Уявляєш, люба, -- обурено гукнув я з порога, -- зараз якийсь псих пропонував
мені купити пістолет!

-- Сподіваюся, ти не зробив такої дурниці? -- з підозрою в голосі уважно
зиркнула на мене дружина.

-- Та що я, з дуба гепнувся -- за якусь пукавку гроші викидати?!

Знявши плащ і виборсавшись із бронежилета, я вивільнив з-під пахви ручний
кулемет і почепив його на вішалку, де вже гойдалися скорострільна гвинтівка
дружини та десантний автомат дочки-школярки.


(1990)


Рецензии