2. Про страх

                До Віктора Нієкрашаса
                у відповідь на: "Друг Либертус..."               
                http://www.proza.ru/2015/06/10/1369. 
                («Перший мирний ранок»)

ПРО СТРАХ
(лист №2)

   Знаєш, насправді це не є добре, коли нічого не боїшся. Це тільки здається зверху, ніби це круто, ніби ти незалежний... А насправді це пастка для Душі. Відсутність страху — це атрофія Душі. Байдужість - це коли ти вже майже мертвий... Можна сказати, коли ти ще чогось боїшся — ти ще живий. Доки ти чогось боїшся — ти здатен цінувати життя у всіх його проявах: як своє життя, так і чуже... Пам'ятаєш, нас вчили: “Хлопчики нічого не бояться”. І ми слухали. Вірили. А насправді що? Нас вчили бути жорстокими... Бездушними до своєї болі, та до чужої болі; не плакати, і бути бездушними до чужих сліз... Нічого не відчувати, і бути черствими до чужих переживань. Нас вчили бути нелюдями.

   “Хлопчики мусять бути сильними”, “Хлопчики ніколи не плачуть”. Ми вчилися бути роботами із самого дитинства. Ти навчився нічого не боятися? А жаль... Бо я мрію навпаки, боятися. Боятися когось втратити. Боятися спричинити комусь душевний біль. Боятися примусити когось плакати... Боятися померти. Я вчуся цьому. Але, як можна навчитися когось втратити, коли нікого не маєш, коли ні до кого не прив'язаний? І як можна навчитися когось боятися втратити, коли бачиш, що тебе втратити ніхто не боїться?... Ти нічий... Живеш собі далі, як живеться. Без серця у грудях. Усе твоє багатство — це твоє дихання. Яке нікому не потрібне всерйоз, окрім тебе самого. А тобі самому воно потрібне, скажи?...

   Якщо подивитися уперед, у своє майбутнє, де ти так само один, як палець, і так само живеш, не маючи серця в грудях — то стає очевидно, що воно, таке майбутнє, — сіре, немов хмарна погода. Прожити усе життя, і так і не взнати, що таке промені сонця — думаєш, це добре? Прожити усе життя, і так і не навчитися посміхатися, немов сонце. А деякі люди навіть вміють сміятися... Ти вмієш сміятися, скажи? А от у мене є мрія: навчитися сміятися.

   А поки що я сміятися не вмію. Не вмію тому, що я нічого не боюся. Не боюся нікого втратити, і не боюся спричинити душевний біль навіть самому собі. Тому сміливо дозволяю собі говорити що завгодно, і дозволяю собі ризикувати усім, що маю: своїм диханням. Щоби, хоча би в цьому знайти собі насолоду життям... Люди бояться говорити уголос те, що думають насправді. А насправді говорити вголос свої думки — це зовсім не страшно. Бо, страшно насправді лише те, коли тобі нічого не страшно. Ось це — дійсно, страшно...

   Тому — що виходить? А виходить те, що, якщо ти ще можеш чогось боятися — то бійся, з усіх сил. Бо, поки боїшся чогось — ти живий. А померти —  завжди встигнеш. Так само, як завжди встигнеш розучитися сміятися...

   А ти ще вмієш сміятися?

13.06.2015, 22:55
Братіслав Лібертус


Рецензии
Знаешь я на украинском языке почему то не особо теперь что то воспринемаю. Это если откровенно. А смеятся это так же нормально как и боятся я же человек!
Можно всю жизнь чего то боятся,и в конце своей жизни безумно смеяться тому как жил,у каждого есть свои моменты для счастья.
Добро победит зло. Но вот только чертова подмена понятий. Народ как стадо. Можно очень долго говорить обо все этом. Но я рад что какое то время мы задумались.Я рад знакомству с тобой друг Либертус.

Виктор Ниекрашас   05.07.2015 13:50     Заявить о нарушении
А что тебе до народа? Одно из двух: либо стань во главе этого "стада", либо отойди в сторону и не суди их, потому что ты не с ними. Или третий вариант: будь с ними, наравне.

Я ждал тебя, когда ты объявишься.

И - для меня говорить на украинском языке приятнее, чем на русском. Это тоже тебе скажу честно: я на русском языке пишу совсем не из любви к нему, а потому, что вынужден. Ты, наверное, знаешь, что это такое за слово "вынужден"... В нём нет любви, и нет радости. В нём только одна ежедневная мечта: поскорее вырваться из этого ярма, или хотя бы недолго подышать воздухом свободы... И, хотя украинский язык для меня тоже неродной, но, в нём я чувствую себя свободнее и легче, чем в русском. В русском языке мне душно, как в тесном галстуке. Я никогда не любил его, хотя и владею им в совершенстве.
Так что такие дела, друг Ниекрашас...

Я ждал тебя.

Братислав Либертус-Кармина   05.07.2015 16:39   Заявить о нарушении
И все же признаю,посеял ты в разуме моем зерно сомнений. Может будет меньше "трупов")

Виктор Ниекрашас   05.07.2015 19:40   Заявить о нарушении
Спрос на трупы порождает предложения со стороны Вселенной... Люди так обесценили просто жизнь, сведя её к мечтам о вариациях смерти, что Вселенная не смогла проигнорировать такие настойчивые молитвы...

Братислав Либертус Новинки   05.07.2015 23:03   Заявить о нарушении
На это произведение написаны 2 рецензии, здесь отображается последняя, остальные - в полном списке.