23 05 - Kizatavat-2. Як розпiзнати справжнiй мед

   Тим, хто слідкує за моїми публікаціями.

   Я хочу поділитися своїми знаннями, як відрізнити штучний мед від справжнього.

   По-перше, справжній мед має запах. Коли відкриваєш банку, то запах меду виривається назовні так, ніби тобі під носа підсунули цілий букет квітів. І воно природньо, бо мед дійсно виробляється бджолами з квіткового пилку, а квітковий пилок має властивість пахнути.

   Штучний мед пахне як парафінова свічка: тобто, ніяк. Суміш справжнього меду та штучного пахне як щось посередині: тільки якщо самому упхати носа глибоко у банку - то можете відчути слабенький аромат меду. Справжній мед не повинен так пахнути. Справжній мед пахне сильно: тільки відкрили банку - і запах вирвався на волю, мов цілий букет квітів.

   По-друге - смак. Звісно, воно усе солодке: і натуральний мед, і штучний, і цукор, - підсолоджувачів на світі близько півсотні. Але. Коли їсиш натуральний мед, то відчуваєш насолоду: натуральний їсиш і не хочеться спиняти їсти, він попросту не приїдається.

   Штучний мед, коли зачерпнути ложкою та покласти у рота - віддає якимись нафтопродуктами. Таке враження, ніби туди підлили хай не солярку, але скипидар точно. Зовсім трошки, але все-таки післясмак смердить. І природньо, відбиває охоту продовжувати те їсти. Суміш штучного та природнього на смак як щось посередині: на безриб'ї і рак риба, їсти можна, хоча і насолода так собі.

   Третє - консистенція. Взагалі-то, справжній мед починає зацукрюватися буквально через два тижні після того, як його зібрали. Кажу це авторитетно, бо в Карелії мені привозили найсвіжіший мед прямо з пасіки. О! Я досі пам'ятаю той мед: у мене уся кімната пахла тим медом, аж до коридору було чутно той запах свіжозібраного меду. Отож, самі розумієте: якщо для того, аби відчути запах меду треба запхати носа прямо у банку - то ясно, що медом там і не пахне. В самому буквальному розумінні: меду там нема. Хіба тільки якщо підмішати у штучний, чисто для запаху, або зверху помазати.

   Але я хочу написати про консистенцію. Отже, якщо надворі у Вас уже січень місяць, а мед, який Ви бачите на поличці магазину, досі рідкий - то плюньте в нього. Хоча, звісно, мед можна розтопити, на водяній бані. Від цього він втрачає купу корисних речовин, через що і запах у нього теж меншає. Ну, воно і природньо: якщо Ви букет квітів вкинете у кип'яток, то вийде хороший чай, але пахнути як квіти він уже не буде. Отак і з розтопленим медом. До речі, що стосується меду від ТМ "Семерка" (який я купив у супермаркеті "Таврия В") - то мені трапився якраз такий випадок: мед був рідким, коли мені його привезли два тижні тому. Але вироблений у минулому році. Якщо точніше, то дата фасування 17.08.2018. Отож, я через те спочатку скептично поставився до нього: я навіть відкривати його не хотів, таке було розчарування від самого початку. Але коли відкрив, і запах меду вирвався назовні - то моє серце мимоволі зраділо! І коли скуштував мед - то заспокоївся. Хоча я не розумію, для чого його було розтоплювати. Як на мене, то це марні маніпуляції. 

   Але ж якби ж то зацукрений мед був гарантією справжності меду!... Бо від ТМ "Своя Лінія" я вже скуштував нафтопродукту під виглядом зацукреного меду. Не знаю, як вони це роблять, але це дуже образливо. І все-ж таки, справжній мед стає зацукреним ще влітку. Тому взимку чи восени він рідким бути не повинен. Одним словом, по вигляду наразі тяжко відрізнити справжній мед від штучного, бо виробники справжнього роблять дурість, постійно розтоплюючи його, а виробники штучного навчилися його зацукрювати.

   І останній пункт - термін зберігання. Панове, мед - це єдиний у світі продукт, який терміну зберігання не має. Це вічний продукт, який ніколи не зіпсується (звісно, якщо Ви не будете туди підмішувати скипидар або щось таке, чи просто тримати відкритим, бо мед має властивість перейматися запахами продуктів, які знаходяться поруч. Тому його добре зберігати у щільно закритій тарі. Втім, навіть у смердючому вигляді він не втратить своєї справжності, і через тисячу років лишиться медом). Це вічний продукт.

   На банках зі штучним медом завжди написано: "Термін зберігання 2 роки". Ну, воно бо я так розумію, що нафтопродукт через два роки починає показувати своє справжнє обличчя, і розвалюватися на очах? Не знаю. Але у справжнього меду строк придатності повинен бути написаний: "необмежено". До речі, навдивовижу, мед від ТМ "Семерка" має позначку: "Термін зберігання 2 роки". І це мене теж збентежило, коли я вперше узяв банку у руки. Тепер я здогадуюся, що якщо вони для підтримки меду у рідкому стані постійно підігрівають його - то природньо, що через два роки таких умов зберігання він перетвориться якщо не у карамель, то у солодку масу точно. Тобто, в якомусь розумінні перестане бути медом. Хоча звісно, він і через тисячу років буде медом, але втратить усі свої пахощі та корисні речовини, бо від постійних підігрівань перетвориться на смачну карамель. Хоча і тоді він буде значно кориснішим, аніж наприклад цукор або штучний мед.

   Одним словом, мед від ТМ "Семерка" несподівано для мене виявився справжнім навіть попри усі видимі ознаки несправжності. Коли я купував його, то був майже упевнений, що там нафтопродукт. І несподівано для себе помилився. А може, мені просто пощастило? Може, вони так само, як і "Бартнік", теж мішають штучний з натуральним, і мені випадково трапилася банка з чистим медом? Не знаю. Але факт є факт: я зараз їм справжній мед, і за два тижні з'їв уже усю літрову банку, доїдаю рештки: такий він мені смачний.

   Тому наступного місяця знову куплю мед цієї марки, і маю плани купити декілька банок, про запас. Але якщо раптом там виявиться щось інше, а не те, що я їм зараз - то я дам про це знати. А поки що - ловіть момент, рекомендую.

   Остання примітка: наразі у "Таврия В" тільки два виду меду від ТМ "Семерка": квітковий та соняшниковий. Маю на увазі, у кілограмовій тарі. У меншій тарі ще є травневий. Кілограм меду коштує зараз 97 грн.

09:48, 23.05.2019
Кар'ялонні


Рецензии