Блюдечко с голубой каемочкой укр

Сказку написала лет 6 назад, выставляю без редактуры))

Десь у далекій-далекій країні жила-була маленька Тарілочка. Тарілочка була дуже гарна: сама біленька, з маленькими блакитними квіточками-незобудочками по краєчку. Квіточки були намальовані так рясно, що здалеку здавались смужечкою, а Тарілочка була така маленька, що її навіть іноді називали блюдечком. Так Тарілочка і залишилась потім у казках Блюдечком з блакитною каємочкою. Але до того, як потрапити у казки, вона жила у неохайної жінки, яка зовсім не звертала увагу на красу маленької Тарілочки. Вона постійно вимазувала Тарілочку шкідливою їжею, та ще й мила її рідко та погано.
І ось одного разу, коли жінка знов не помила Тарілочку, вона вирішила шукати собі нову хазяйку. Тарілочка викотилась тихесенько з дому, та й почала свої пошуки. Катилась-катилась вона по доріжці, і зустріла там Цуценятко.
               
- Здравствуй, Цуценятко! – сказала Тарілочка. – Візьми мене до себе жити! Мені багато не потрібно, ти тільки мий мене щодня, а я буду тобі допомагати: буду тобі їжу підігрівати, та у свіжості її зберігати!
- І тобі здравствуй, Тарілочко! Я б і радий був тебе до себе узяти, але я звик миски язиком вилизувати, а не водичкою мити, не можу я тобі допомогти! Ти катись далі по доріжці, у полі Мишка живе, можливо, вона тобі допоможе.
- Дякую за пораду! Прощавай!
- Прощавай, Тарілочко!

І покатилась Тарілочка по доріжці у поле. У полі між колосками сиділа Мишка.               
Підкатилась до неї Тарілочка, і каже:
- Здравствуй, Мишка! Візьми мене до себе жити! Мені багато не потрібно, ти тільки мий мене щодня, а я буду тобі допомагати: буду тобі зернятка зберігати, ніхто-ніхто не знайде!
- І тобі здравствуй, Тарілочко! Я б тебе привела до себе жити, але ти в мою норку не пролізеш… Ти катись через поле до лісу, там Ведмедика зустрінеш. У нього велика-велика берлога!  Можливо, він візьме тебе до себе жити.
- Дякую за пораду, Мишко! Прощавай!
- Прощавай, Тарілочко!

І покатилась Тарілочка далі. Ось вже і дерева навкруги, а у малині бура шубка видніється.
- День добрий, Ведмедику! Підійди до мене, будь ласочка! – щосили закричала Тарілочка.
Захитались гілки малинові, виліз звідти Ведмідь.
- І тобі здравствуй. Чому відволікаєш мене від обіду, Тарілочко? Чи вагомий в тебе привід? – сказав лісний хазяїн.
- Так, Ведмедику, вагомий! Я від хазяйки неохайної втекла, шукаю нову домівку. Візьми мене до себе жити! Мені багато не потрібно, ти тільки мий мене щодня, а я буду тобі допомагати: ти малини назбираєш, а я її у свіжості зберігати буду.
- Не зможу я, Тарілочко, своїми когтистими лапами мити тебе обережно, не хочу твою красу псувати, не візьму до себе. Порадою допоможу тобі. Ти катись по цій стежці, вона врешті-решт на прогалинку тебе виведе. Там домівочка стоїть, у якій живе Баба-Яга. Ти поблизу крилечка зупинися, а Яга тебе побачить і до себе забере.
- Баба-Яга? – злякалась Тарілочка. – Але ж вона зла!
- Ні, Тарілочко. Баба-Яга хороша, вона усіх звірів лікує, нікому, хто за допомогою звернеться, не відмовляє! Це люди злі, погані, про неї чутки розпускають. Їди до Яги, вона тобі допоможе!
- Дякую, Ведмедику! Прощавай!
- Прощавай, Тарілочко!

Довго чи, коротко катилась по стежці Тарілочка. Ось уже і темніти почало навкруги, а прогалинки все нема і нема… Втомилась Тарілочка, зупинилась, та й заплакала. Як, раптом, бачить, йде по стежці жіночка, та й пісню співає.
Побачила вона Тарілочку, та й каже:
- Здравствуй, Тарілочко! Чому ти плачеш?
- Я від хазяйки неохайної втекла, нову домівку шукала. Мені потрібно тільки, щоб мили мене щодня, а ніхто зі звірів не може це зробити… Ведмедик порадив до Баби-Яги піти, сказав, що вона до себе візьме. А я качусь-качусь вже цілий день, а хатинки її все нема і нема… Я втомилась, а ще мені страшно у лісі ночувати.
- Не плач, Тарілочко! Я і є Яга. Зараз віднесу тебе до хати, - сказала жінка.
Прийшовши до хати, вимила Тарілочку добре, витерла, та поклала на неї яблучко наливне. А якщо покотити яблучко по краєчку, то на Тарілочці картинки з’являтися починають. Як це у Яги виходить – невідомо, але бачить вона за допомогою Тарілочки усе, що в лісі її коїться. Живеться у гарної хазяйки Тарілочці пречудово і вже багато років вона допомагає шукати у лісі тих, хто у біду потрапив. А якщо ви колись попадете у гості до Баби-Яги, то запитайте її про цю Тарілочку,  бо вона ще й  досі стоїть у Яги на поличці.
 


Рецензии
Сказка ОЧЕНЬ интересная! Баба Яга действительно в древности была доброй богиней. Злой её сделали христианские священники. Я об этом упомянул в работе "Рождение, жизнь и смерть сказки". Но в Вашей сказке чего-то в конце не хватает. Надо как-то подчеркнуть, что Баба Яга стремится делать добро и Тарелочка рада ей помогать в этом.

Евгений Шиков 47   29.08.2020 20:23     Заявить о нарушении
Спасибо)
Мне кажется, что концовку сложно понять как-либо иначе, ведь Баба-Яга помогает всем попавшим в беду, а узнает о бедах с помощью Тарелочки)

Анна Гаражина   29.08.2020 22:14   Заявить о нарушении
На это произведение написаны 2 рецензии, здесь отображается последняя, остальные - в полном списке.