Метод. English through оperations

Методика развития речи. Синопсис (незаконченная статья)

Объясняя свои действия на английском вы можете тренировать ваше умение пользоваться иностранным языком.
Чтобы начать пользоваться этим методом достаточно выбрать любое простое действие и, включив камеру, рассказать как вы, например, завязываете шнурки на ботинках.

Идея такого метода высказывалась сотни раз в различных институциях и имела статус вспомогательной, а именно, никогда не выставлялась, как основная идея обучения. На это, вероятно, в каждом отдельном случае была масса причин. Однако, сегодня, в век развитых и доказавших себя методик, такой метод может показаться наиболее интересным для самоподготовки при условии периодической связи с профессиональным преподавателем, который послушает вашу речь и даст оценку вашего уровня.

Заметим, что характер описания собственных действий весьма индивидуален, и, следовательно, текст будет очень разный у разных людей. Текст студентов может содержать ошибки, так как исправленный текст не представляется интересным с точки зрения эксперимента.

Не сомневаюсь, что среди моих читателей есть люди, владеющие английским. Пишите в комменты ваши версии завязывания шнурков на английском. Я вставлю их в эту статью, если они будут интересными с точки зрения этого эксперимента.

В чем, собственно, сам эксперимент? Сравнить подачу одного и того же действия, выраженного студентом на изучаемом языке. Анализ ошибок, грамматический и стилистический.

Student 1. PI Level

First, let the laces be two colours, red and blue. Make a tight knot. For that take a red lace by the one hand, and a blue lace by the other. Then put the red lace above the blue one. Take the blue lace end and fix it with fingers above the red one. Hold the laces ends and tighten them firmly closest to the shoe body. Make a small loop, or "bunny's ears" on the red lace. The loop must have a long tail. Take the blue lace and make a small loop on it too. Cross the middle blue loop above the middle red loop. Take the red loop top and fix it with fingers it over the blue loop. Now, move it through the hole. Pull the loops in different directions until the knot is tight enough. Done, the laces are tied!


Student 2. I Level

I’m lacing my shoes by traditional cross-method. It’s very easy method.
1. from the outside, lace is passed through the lower holes, bringing it’s to the same length each;
2. after that , the bottom is crossed to the following grommets;
3. the <next holes> are crisscrossed from above;
4. so, alternating weaving from below and from above, lacing is carried out to the very end.

Student 3. I Level

I take laces in my hands. Stick one lace under the second. Then make a loop from both laces and finally tie them in a bow.

Student 4. I Level

Loosen the lacing of the boot. Pull one free end of the lace in your left hand, grab its middle so that the free lace folds in half. Do the same with your right hand. Then make a knot from the resulting loops, tightening the laces to about half the length of the loops.

Student 5. UI Level

1 Get comfortable.
2 Place both shoes in front of yourself as if you wanted to put them on.
3 Take the right shoe and lace.
4 Pass the lace through the first pair of holes (left and right) starting from toe.
5 Make shure that the center of the lace is between holes exactly in the middle.
To do this join laces' ends to compare the size of left and right part and adjust lace accordingly.
6 Do the same for the left shoe.
7 Take the right shoe and the right part of shoelace. Insert shoelace diagonally into the nearest left hole making it from inside to outside of the shoe.
8 Pull it up until the whole right half of the lace is out of the shoe while the left half remained at the same place.
9 Do the same for the left part of lace in opposite direction, overlappind right part in the area above the shoe tongue.
10 Make your way to the end of the tongue repeating steps 7-9 until there's no free holes left.
11 Take the left shoe and repeat steps 7-10 mirroring sides, so this time you start with left part of lace and continue with right.
12 Get comfortable.
13 Thank God you don't need to describe how to tie the shoelaces.


Рецензии