Сад

Галина Пагутяк: литературный дневник

Образ саду в українському бароко - це не райський сад, а сад Гетсиманський - сад страждань, що веде до духовного очищення.Чому я раніше над цим не замислювалась? Мабуть, треба було поїхати до Єрусалиму й побачити ті покручені вузлуваті оливи тисячолітньої давності.І прочитати апокрифи.Одна легенда розповідає, що вигнаний з Раю Адам довго блукав по землі, не знайшовши поживи. А потім випросив у Бога все таки шматок Раю, на якому і вчився господарювати. Бог дав йому рискаль і мотику для обробітку.Отже, праця коло землі благословенна Богом і водночас є покутою за гріхи.
Я також створювала сади.Вони були далекими від досконалості, але плоди їхні смакували мені найбільше.А в дійсності мені доводилось оплакувати кожне дерево, яке всихало, або його зрізали,щоб не заважало. Приїжджаю до села - немає сливи, немає вишні.Горіх, який я посадила разом з татом, повалила буря.А молоді деревця, знаючи про долю своїх попередників, ростуть абияк - кволі й покручені.
Розмірковувати над цим -все одно, що плести нескінченне плетиво і жити в світі, де не існує пір року.Не падає дощ і сонце не гріє.



Другие статьи в литературном дневнике: